Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@08:54:19 GMT

توزیع ماسک در داروخانه ها آزاد شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۶۱۳۳

توزیع ماسک در داروخانه ها آزاد شد

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: امیدواریم بخشنامه آزادسازی عرضه ماسک در داروخانه ها، صرفا یک دستور روی کاغذ نباشد.

حمید خیری، عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس ضمن تایید آزاد شدن عرضه ماسک در داروخانه ها اظهار داشت: متاسفانه مردم برای تامین ماسک، ژل ضدعفونی، الکل و سایر اقلام مورد نیاز برای پیشگیری از کرونا، سرگردان هستند و امیدواریم بر اساس بخشنامه اخیر سازمان غذاودارو، پشتیبانی لازم از داروخانه ها برای عرضه این اقلام صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم به داروخانه‌ها می‌آیند و نیازهای خود را از آن ها مطالبه می کنند ولی متاسفانه این اقلام از یک سو برای داروخانه ها نایاب شده است و از سوی دیگر قیمتش افزایش یافته و این نگران کننده است.
به گفته خیری، عدم وجود اقلام مورد نیاز مردم در داروخانه ها، آن ها را به جاهایی غیر از داروخانه سوق داده شده اند و این بسیار نادرست و خطرناک است.

رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران افزود: ما از ابتدا که بحث کرونا در کشورمان طرح شد، تاکید کردیم که وسایل باید در اختیار داروخانه ها قرار داده شود والا سرگردانی‌مردم افزایش پیدا می‌کند ولی متاسفانه مسئولین جدی نگرفتند و نتوانستد شبکه توزیع آن را ترتیب دهند.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران اضافه کرد: سیاستگذاران باید به فکر این باشند که این سیزده هزارداروخانه ای که در سراسر کشور به صورت پراکنده وجود دارند را به مثابه پایگاه هایی که مورد اعتماد و مورد رجوع مردم است، تقویت کنند، نه اینکه آن ها را ازگردونه خارج کنند.

وی تاکید کرد: باید مسولین مسیر دسترسی داروخانه ها به اقلام را تسهیل کنند و لازمه این کار، این بود که پیش از این، شبکه توزیع را ساماندهی و نظام مند می کردند، به گونه ای که هرآنچه که در شبکه توزیع رخ می دهد قابل رصد و نظارت باشد و اقلام به صورت هدفمند در اختیار داروخانه ها قرار می‌گرفت.

خیری اضافه کرد: قضیه کرونا نشان داد که بحث نظام مند سازی شبکه توزیع، جزو اولویت های اساسی نظام بهداشت و درمان کشور است. وقتی تولید الکل و مواد ضدعفونی متوقف نشده، پس این کالاها کجا است؟ چرا ورودی و خروجی‌های شبکه توزیع، غیرشفاف است؟ دست داروخانه‌ها از این اقلام خالی است ولی مسئولین ادعا می‌کنند که توزیع درحال انجام است.

وی ادامه داد: امیدواریم بخشنامه آزادسازی عرضه ماسک در داروخانه ها، صرفا یک دستور روی کاغذ نباشد. تاکنون هرچه در توان داروخانه ها بوده، انجام داده اند ولی موضوع این است که باید از داروخانه ها حمایت و پشتیبانی شود و اقلام مورد نیاز مردم به صورت مستمر و بون وقفه در اختیار داروخانه ها قرار گیرد.

خیری افزود: داروسازان نشان دادند صمیمانه درخدمت مردم اند ودراین راستا ازتلاشی فروگذار نکرده اند ولی واقعیت این است که داروخانه ها قربانی سیاستگذاران شده اند و داروسازان سراسر کشور توقع دارند که مسولین، حیثیت داروخانه ها را حفظ کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت آزادسازی داروخانه ها بخشنامه انجمن داروسازان ایران ماسک در داروخانه ها شبکه توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کنسرو انفجاری بین مردم گرسنه غزه! +عکس

فلسطینی‌ها قرار بود بعد از دیدن خون عزیزان خود به ترک غزه فکر کنند. آب و برق و گاز و غذا هم قطع شد و خانه‌هایشان ویران شد اما نرفتند.

رژیم کودک‌کش و جنایت‌کار صهیونیستی دیگر نمی‌داند برای پیش‌برد اهدافش چه کند.

دیگر خبرها

  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • توزیع کنسرو انفجاری بین مردم گرسنه غزه! +عکس
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است