Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:بخش خصوصی استان اصفهان با تمام توان در کنار دانشگاه علوم پزشکی در مقابله با ویروس کرونا ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،مسعود گلشیرازی در حاشیه بازدید از مرکز بهداشت استان اصفهان افزود:تامین اقلام مورد نیاز مراکز درمانی، تشویق تولیدکنندگان به ایجاد خط تولیدی اقلام بهداشتی و درمانی و آموزش‌های بهداشتی به واحد‌های تولیدی از جمله فعالیت‌های اتاق بازرگانی اصفهان در راستای کمیته مشترک پیشگیری از شیوع ویروس کرونا طی یک دو هفته اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کمال حیدری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حاشیه این بازدید گفت:۱۶ هزار نیروی متخصص در ۲۳ شبکه بهداشت سراسر استان اصفهان به صورت لحظه‌ای شیوع ویروس کرونا را رصد می‌کنند.

او اضافه کرد:آزمایشگاه مرجع منطقه ایی معاونت بهداشت استان به صورت شبانه روز آزمایش‌های کوید ۱۹ را بررسی و به وزارت بهداشت گزارش می‌دهد.

حیدری خواستار ثبت نام شهروندان در سامانه سلامت شد و گفت:در این سامانه به جای مراجعه حضوری از طریق پاسخگویی به سووالات، پرونده بهداشتی برای مراجعین غیر حضوری تشکیل می‌شود.

او افزود:این آزمایشگاه دارای بخش‌هایی پیشرفته ویروس شناسی و پس از انستیتو پاستور تهران دومین مرکز شناسایی ویروس در کشور شناخته می‌شود.

مجتبی کاروان نایب رییس کمیسیون مسوولیت اجتماعی اتاق بازرکانی اصفهان در این دیدار تصریح کرد:کمیته مشترک پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اتاق بازرگانی اصفهان در همکاری نزدیک با دانشگاه علوم پزشکی، اقلام مورد نیاز مراکز درمانی را با همیاری فعالان اقتصادی تامین می‌کند.

وی خاطر نشان کرد:تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار ماسک n۹۵ مورد نیاز مراکز درمانی استان خریداری و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان کرونا مورد نیاز مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از انجام نخستین ام‌.آر.آی توسط دستگاه نسل جدید در مجتمع آموزشی درمانی امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قباد محمدی امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت _به خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه ، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه‌اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی افزود: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم است که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: امید است با بهره‌برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان عزیز به همراه داشته باشد.

محمدی همچنین خبر داد: با پیگیری‌های بی وقفه مسئولان دانشگاه، یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام‌آباد غرب راه‌اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام‌آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: با راه اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه‌های MRI استان جهت ارائه خدمات لازم به بیماران به ۵ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 748051

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی