Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید خوبی زاده گفت: با توجه به سرعت گسترش ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور، کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در اقدامی جهادی پای کار آمده اند تا بتوانند از انتقال و شیوع بیماری کرونا که در واقع یک بحران است، جلوگیری کنند.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، به برخی از کارکردهای مساجد اشاره کرد و گفت: از آنجایی که مساجد یک پایگاه دینی با کارکردهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و  فرهنگی هستند بنابرابن می توانند در بحران ها به آحاد مردم خدمات رسانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: در همین راستا از صدر اسلام تاکنون مساجد علاوه بر این که مکانی برای انجام فعالیت های عبادی بوده اند، نقش خدمت رسانی و امور خیریه در جامعه را نیز ایفا می کنند و با توجه به کارکردهای اجتماعی خود در بحران ها به شکل خودجوش به مردم کمک می روند.

 

وی بیان کرد: با توجه به سرعت گسترش ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور، کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در اقدامی جهادی پای کار آمده اند تا بتوانند از انتقال و شیوع بیماری کرونا که در واقع یک بحران است، جلوگیری کنند.

 

خوبی زاده با بیان این مطلب که جنوب کرمان دارای ۴۹۱ کانون فرهنگی هنری با ۲۰ هزار عضو است، اظهار کرد: کانون های مساجد جنوب کرمان با داشتن نیروی های مردمی، با استفاده از این ظرفیت مردمی به شکل خودجوش اقدام به ضدعفونی مساجد، نصب پارچه نوشته با حاوی راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و آموزش راه های پیشگیری از این بیماری در فضای مجازی کرده اند.

 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: برخی از کانون ها با خرید مواد ضدعفونی کننده در حال گندزدایی معابر و خیابان های پرتردد در شهرها هستند برخی دیگر پویش هایی در فضای مجازی به منظور تشویق مردم به ماندن در خانه را راه اندازی کرده اند.

 

وی افزود: در این میان چند کارگاه تولید ماسک توسط کانون های مساجد با همکاری گروه های جهادی و یا موسسات خیریه راه اندازی شده است و بانوان عضو این کانون ها علاوه بر در اختیار قرار دادن چرخ خیاطی ها، خود نیز در این کارگاه ها مشغول تولید ماسک هستند و تعداد دیگری به شکل خودجوش در منازل خود ماسک تولید می کنند.

 

خوبی زاده ابراز کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای کانون های مساجد جنوب کرمان در قالب گروه جهادی برای کمک به هموطنان سیل زده به حمیدیه رفتند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در پایان ضمن تشکر از تلاش های جهادی مدیران و اعضای کانون های مساجد جنوب کرمان، گفت: امیدواریم با همراهی و همکاری مردم هر چه سریع تر این بحران به پایان برسد.  

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیماری کرونا ویروس کرونا کانون های مساجد جنوب کرمان کرونا کانون های مساجد جنوب کرمان مساجد جنوب کرمان خوبی زاده کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان از بسته بودن ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی قدیمی اسپکه - بمپور در جنوب این استان براثر بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌های محلی خبر داد.

مجید محبی افزود: از مجموع ۴۲۰ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۳۷۸ مسیر فرعی بازگشایی شده است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیرهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: برآورد اولیه خسارت سیل در این استان ۱۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و همچنان با توجه به حجم بارندگی ها در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

محبی افزود: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان