Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین/ رضا نیکنام: محله باغ آذری در منطقه۱۶ با جمعیت حدود ۱۳هزار نفری و دارا بودن ویژگی های خاص اجتماعی، اقتصادی و کالبدی به عنوان یکی از محله های ویژه شهر تهران شناخته می شود. وجود گودها که بازمانده کوره های آجرپزی است از یک طرف و نبود نظارت اجتماعی کافی از طرف دیگر باعث بروز انواع بزهکاری و آسیب های اجتماعی در بیش از۵۰هکتار پارک و فضای سبز شده که در این محله و اطراف آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای نمونه می توان از بوستان بزرگ میثاق و باغ زیتون این محله نام برد که پس از پایان فعالیت کوره پزخانه ها، به کانون انواع آسیب های اجتماعی و کلونی افراد معتاد و بزهکارشهر تبدیل شده و اکنون پس از گذشت چند دهه، مدیریت شهری قصد دارد این فضا را به شکل مناسب بازسازی و احیا کند.

«پیمان پور نصر» شهردار منطقه۱۶ درباره اهمیت اجرای پروژه بازسازی و احیای بوستان میثاق می گوید: «متأسفانه با وجود ویژگی کم نظیر این بوستان باعملکرد محلی و فرامحله ای، به جای اینکه این تفرجگاه عاملی برای افزایش سرزندگی و نشاط در این محدوده شود، بستری امن برای افزایش آسیب های اجتماعی از جمله تجمع مصرف کننده ها و فروشندگان موادمخدر شده که در نهایت با ایجاد ناامنی در محل باعدم استقبال ساکنان و خانواده ها برای استفاده از این فضا منجر شده است. بنابراین شهرداری منطقه قصد دارد برای همیشه آسیب های اجتماعی موجود در بوستان میثاق و باغ زیتون آن را برای همیشه پاک کند.»

وی درباره ویژگی های بارز این تفرجگاه محلی می گوید: «بوستان میثاق با وسعتی بالغ بر ۸۵هزار  و ۸۴۵متر مربع یکی از فضاهای ناب در  پهنه جنوب تهران است. البته باغ زیتون در جنوب شرقی این بوستان با وسعتی حدود ۶هزار و  ۴۰۰متر مربع از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالا در عرصه تولید «زیتون شهری» برخوردار بوده و از سوی دیگر باعث افزایش سرانه فضای سبز در این بخش از شهر تهران می شود.»
شهردار منطقه۱۶ اضافه می کند: «با وجود قدمت زیاد باغ زیتون، متأسفانه تاکنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و تنها از سایه اندازی درختان آن برای فعالیت های غیرقانونی بهره برداری شده است؛ چرا که این باغ با توجه به تعداد زیادی از درختان و عدم وجود نور کافی به محلی امن برای حضور معتادان بدل گشته است. همچنین عدم وجود زیرساخت های مناسب برای آبیاری درختان و فضای سبز باعث کاهش باردهی درختان زیتون شده است. البته نباید بروز آسیب های زیست محیطی به این محدوده را نیز فراموش کرد.»

کد خبر 491044

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی باغ زیتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۷۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اتاق بازرگانی زنجان و شرکت smart investments سوریه که در زمینه تولید و صادرات و واردات زیتون فعال هستند، نیز منعقد شد.

صمد یوسفی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان که با برپایی غرفه در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، ایران اکسپو (Iran Expo 2024) و با در نظر گرفتن محوریت نمایشگاه و زنجیره‌های ارزش راهبردی صادرات‌محور در حال برگزاری است، استان زنجان توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته است.

وی افزود: آنچه که امروز در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ به‌چشم می‌خورد، این حقیقت روشن و انکارناپذیر است که بخش‌خصوصی کشور با تجربه و دانشی که از آن برخوردار و در حال ارتقای آن نیز است، به‌شرط وجود زیرساخت‌ها و سیاست‌گذاری‌های مطلوب موجب گسترش همکاری‌های تجاری خارجی و توسعه فضای اقتصادی کشور می‌شود.‌

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان، حضور اتاق بازرگانی زنجان به‌عنوان نماینده بخش‌خصوصی استان در نمایشگاه‌ها بویژه اکسپو را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در گام اول نیاز داریم، زبان و اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها را درک و به‌درستی تفسیر کنیم و در گام بعد با ایجاد یک ارتباط و ساختار منطقی و اصولی، پتانسیل‌های واقعی استان را در کنار چالش‌ها به عرضه بگذاریم.

وی همچنین رویکرد این دوره از نمایشگاه را هوشمندانه دانست و افزود: ما در این نمایشگاه می‌آموزیم چگونه به‌طور موازی از توانایی‌ها و ضعف‌هایمان صحبت کنیم و نتیجه و دستاورد نیز، آموختن راه‌های تبدیل تهدیدها به فرصت و تقویت ضعف‌ها است.

یوسفی‌اصل با اشاره به اینکه یکی از دو زنجیره ارزش استان، متعلق به زیتون است و بر اساس محوریت این نمایشگاه نیز، این محصول کشاورزی به خوبی در غرفه استان زنجان در حال معرفی شدن است، افزود: خوشبختانه غرفه استان زنجان با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و تاجران بسیاری از کشورها از جمله چین، الجزایر، سوریه، ترکیه، عراق، روسیه و افغانستان در غرفه استان حضور پیدا کردند و بر اساس مذاکرات صورت‌گرفته، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اتاق بازرگانی زنجان و شرکت smart investments سوریه که در زمینه تولید و صادرات و واردات زیتون فعال هستند، نیز منعقد شد.

به گزارش ایمنا، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صادراتی کشور تا دوازدهم اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی تهران ارائه خواهد شد.

کد خبر 749239

دیگر خبرها

  • ۸ نکته مهم برای تهیه یک زیتون پرورده گیلانی اصل + طرز تهیه
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران