Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، با فراگیر شدن ویروس کرونا که روال عادی زندگی و کسب و کار مردم را تحت تاثیر قرار داد، لازم بود صاحبان کسب و کار و خانوارها به نوعی مورد حمایت قرار گیرند. به هر صورت در این جریان بخشی کار خود را هر چند برای مدتی از دست دادند و دچار آسیب شدند.
 بر این اساس پیشنهاد حمایت مالی دولت از خانوارها مطرح بود تا اینکه اخیرا اعلام شد بسته های حمایتی برای جبران آسیب ناشی از کرونا پیش بینی شده که شامل افراد بدون درآمد ثابت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالی نوع پرداخت‌ها یا نحوه شناسایی و مشمولیت افراد مورد توجه بود که در تازه‌ترین توضیح رئیس عوض پور -رئیس امور سلامت و راه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه - در حال حاضر دو گروه مشمول دریافت این بسته حمایتی شده‌اند.
طبق برنامه تعیین شده، گروه اول کسانی هستند که شغل موقت داشته و آن را از دست داده‌اند؛ از جمله کارگران ساختمانی، کارگران روزمزد، کارگران رستوران‌ها، دستفروش‌ها یا حتی رانندگان تاکسی که قرار شده برای آن‌ها طرح خرید اعتباری و به تناسب افراد خانوار در نظر گرفته شود؛ به نحوی که  برای خانوار یک نفره یک میلیون و دو نفر به بالا تا دو میلیون تومان پرداخت خواهد شد.
اما ظاهرا خرید اعتباری که برای این گروه پیش‌بینی شده در قالب تسهیلات چهار درصد خواهد بود. برای پرداخت این تسهیلات باید در ابتدا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اصناف و اتحادیه‌ها افراد مشمول را شناسایی کند؛ از این رو از یکشنبه ۲۵ اسفند سامانه ثبت نام متقاضیان آغاز به کار خواهد کرد. با توجه به اینکه باید در ابتدا این افراد ثبت نام و شناسایی شوند، مسئولان سازمان برنامه و بودجه می‌گویند تا انتهای اسفند یا هفته ابتدایی فروردین بسته‌های حمایتی این گروه پرداخت خواهد شد.
۱.۵ میلیون خانوار یارانه بگیر مشمول بسته حمایتی کرونا شدند
اما گروه دیگری که برای آن‌ها بسته حمایتی در نظر گرفته شده است، حدود ۱.۵ میلیون خانوار از جمعیت یارانه‌بگیران را شامل می‌شوند که هیچ شغلی ندارند؛ یعنی حتی شغل موقت هم نداشته‌اند. قرار نیست که برای این گروه تسهیلات اعتباری در نظر گرفته شود، بلکه به تناسب اعضای خانوار مبلغی پرداخت خواهد شد؛ به طوری که برای خانوار تک نفره ۲۰۰ هزار تومان، دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار و پنج نفره و بالاتر ۶۰۰ هزار تومان است.
بسته حمایتی هفته آینده در کارت یارانه شارژ  می‌شود
با توجه به گروه‌هایی که تا کنون سازمان برنامه و بودجه برای مشمولیت بسته حمایتی کرونا معرفی کرده است، به نظر می‌رسد در مرحله اول برنامه ای برای پرداخت به کارکنان و به عبارتی افراد با دریافت ثابت نیست و اگر قرار بر حمایت از کارکنان نیز باشد احتمالا بسته ای جداگانه در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بسته حمایتی دولت کرونا ویروس بیکاری صدای ایران بسته حمایتی هزار تومان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

غلامرضا زارعی مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است طبق معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری برخی نهاد‌ها به مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال سبد تغذیه و بسته بهداشتی رایگان را به صورت ماهانه اختصاص دهد.

او افزود: بر همین اساس شارژ اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶ میلیون ریال برای مادران دارای فرزند شیرخوار شامل ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۱۱۰ نفر از سه دهک اول درآمدی انجام شده است.

مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: به منظور حمایت از مادران ایرانی در فرزندآوری و حرکت به سوی جوانی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص یافته است.

زارعی بیان کرد: ۱۶ هزار و ۵۷۱ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در استان خراسان رضوی آماده عرضه بسته‌های غذایی و بهداشتی ویژه مادران دارای فرزند شیرخوار و زیر پنج سال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت