Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرواسی ضمن اعلام قرنطینه درمانی اجباری ۱۴ روزه برای مسافران ورودی از پنج کشور از جمله ایران، اعلام کرد که برای ورود خارجیان و شهروندان کرواسی از ۱۱ کشور دیگر از جمله ۶ کشور اروپایی گواهی قرنطینه خانگی ۱۴ روزه صادر می‌‌کند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس٬ وزارت خارجه و امور اروپایی جمهوری کرواسی امروز جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ با ارسال یادداشتی به تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک، کنسولگری‌ها و دفاتر خارجی مستقر در کرواسی، تصمیمات جدید و تشدید تدابیر برای کاهش شیوع بیماری ویروس کووید ۱۹ (کرونا)  را به شرح زیر اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الف - تمامی خارجیانی که از  کشورهای زیر وارد کرواسی می‌شوند شامل

۱. جمهوری خلق چین (منطقه هوبای)

۲. جمهوری ایتالیا

۳. جمهوری آلمان (هینسبرگ، راین وست فالیا)

۴. جمهوری کره جنوبی (شهر دیاگ واستان چیونگدو)

۵. جمهوری اسلامی ایران

برای آنها قرنطینه اجباری درمانی به مدت ۱۴ روز اجرا می شود.

ب - برای تمام خارجیان و یا شهروندان کرواسی که از این مناطق و کشورها به کرواسی وارد می‌شوند شامل

۱. جمهوری خلق چین (به غیر از هوبای)

۲. هنگ کنگ

۳. جمهوری کره جنوبی (به غیر از دیاگ واستان چیونگدو)

۴. ژاپن

۵. سنگاپور

۶. فرانسه

۷. سوئیس

۸. اسپانیا

۹. هلند

۱۰. سوئد

۱۱. بریتانیا و ایرلند شمالی

در بدو ورود به کرواسی گواهی قرنطینه خانگی (اجباری) ۱۴ روزه صادر می‌شود.

لازم به ذکر است٬ وزارت خارجه و امور اروپایی جمهوری کرواسی پیش از این با ارسال یادداشتی به نمایندگی‌های دیپلماتیک، کنسولگری‌ها و دفاتر مستقر در جمهوری کرواسی اعلام کرده بود که به منظور مدیریت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بین مردم و تقویت نظارت در این زمینه تدابیر تکمیلی زیر را از روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ برابر با ۱۰ مارس ۲۰۲۰ به اجرا می‌گذارد.

براساس این دستورالعمل، برای همه مسافران خارجی که از جمهوری خلق چین (منطقه هوبای)، جمهوری ایتالیا (مناطق لومباردیا، مودینا، پارما، پیانسنزا، ریگی، نیل ایملیا، پیسارو، رمینی، اوربینو، آلساندریا، آستی، نوآرا، وربانوکوسیو اوسولا، ورسالی، پادوآ، تریوسو، ونیز، و بوزین)، جمهوری آلمان، جمهوری کره جنوبی و جمهوری اسلامی ایران وارد کرواسی می‌شوند، قرنطینه اجباری به مدت ۱۴ روز اجرا می‌شود. (اینجا بخوانید)

براساس آخرین آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کرواسی ۱۲ نفر بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کره جنوبی چین ویروس کرونا کرواسی قرنطینه مسافران ورودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • دینامو بدون محرمی صدرنشین کرواسی شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد