Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرلشگر محمد باقری روز جمعه درباره تصمیمات ویژه نخستین جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) نیروهای مسلح (پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا) گفت: ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده کل ملت ایران یک بار از طریق فضای مجازی و تماس تلفنی و در صورت ضرورت، بسیار اندک با مراجعه مورد رصد قرار می گیرند و افراد مشکوک به بیماری مشخص می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کسانی مشکوک نیستند به منزل خود بازخواهند گشت. موارد مشکوک به بیماری کرونا باید در مراکز مقدماتی باید مورد معاینه و رسیدگی معاینه قرار بگیرند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به دیگر مصوبات این جلسه اظهار داشت: مقرر شد تا هزار مورد درمانگاه ثابت یا سایر به بخش کشوری در سراسر کشور کمک کنیم تا در این رصد، معاینه بالینی صورت گیرد و مواردی که با دارو یا واگذاری ماسک و لوازم محافظتی لازم است، انجام شود. در حوزه درمان با تمام توان درخدمت خواهیم بود.

باقری با اشاره به دیگر تصمیمات قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) تصریح کرد: از جمله تصمیمات دیگر این بود که کمیته انتظامی و امنیتی ما به همراه وزارت کشور و استانداران روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها که با تصمیم ملی اتخاذ می‌شود را انجام می‌دهند. این کار هم در ۲۴ ساعت آینده سازماندهی خواهد شد.

وی افزود: از ملت عزیز خواهش می‌کنم که به توصیه‌ها و درخواست‌های وزارت بهداشت عمل کنند و با کمکی که می‌کنند این زنجیره انتقال بیماری را قطع کنیم. اگر زنجیره ادامه پیدا کند، کنترل بیماری طولانی‌تر خواهد شد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اقدامات وزارت دفاع خاطرنشان کرد: در بخش لجستیک چه ماسک تخصصی N۹۵ که برای کادر بیمارستانی مورد نیاز هست و چه لباس مخصوص آنها، وزارت دفاع خط تولید بسیار مفصلی را ایجاد کرده است. در مورد کیت تشخیصی این توان وجود دارد که هر مقدار لازم است، تولید شود.

باقری اضافه کرد: در خصوص ماسک‌های عمومی هم میزانی را که اعلام کردند از طریق مجموعه وزارت دفاع، سازمان‌های نیروهای مسلح و مجموعه‌های مردمی که از طریق بسیج اصناف و بسیج کشور سازماندهی شده و با تصمیم امروز توسعه چشمگیر پیدا خواهد کرد، به سرعت موضوع تجهیزات محافظتی مردمی را برطرف خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه از جمله مسائل اساسی و مشکل، کادر درمانی است که در این چند روز زحمت کشیدند، ابراز داشت: سازماندهی کردیم بسیجیان، دانشجویان پزشکی و همچنین سربازان متخصص و بازنشستگانی که علاقه‌مند هستند و تخصص دارند، بلافاصله به کار گرفته شوند. کسانی هم که نیاز به آموزش فشرده دارند، این کار انجام شود و در خدمت کادرهای درمانی باشند.

در پی دستور فرمانده کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر تشکیل قرارگاه بهداشتی در این ستادکل برای مبارزه با ویروس کرونا، نخستین جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) نیروهای مسلح (پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا) به ریاست سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد.

امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه، سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی، سردار «علی عبداللهی» معاون هماهنگ‌کننده ستادکل نیروهای مسلح، سردار «غلامرضا محرابی» معاون اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح از جمله حاضران در این جلسه بودند.

در این جلسه، جزییات تشکیل این قرارگاه و ساختار آن بررسی و تصمیم‌گیری شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بهداشتی و درمانی درمان ملت ایران نیروهای مسلح وزارت دفاع بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ستاد کل نیروهای مسلح قرارگاه بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس از موضع دبیرکل جنبش انصارالله و نیروهای مسلح یمن در دفاع از ملت ملت فلسطین قدردانی کرد. حماس از امت‌های عربی و اسلامی خواست برای در تنگنا قرار دادن اشغالگران و همبستگی با ملت فلسطین، متحد شوند.

نیروهای مسلح یمن امروز با صدور بیانیه ای از آغاز مرحله چهارم عملیات خود در حمایت از مردم مظلوم غزه خبر داد. در این بیانیه آمده است: در اجرای دستورات سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن برای یاری مردم مظلوم فلسطین و در پاسخ به درخواست های مقاومت ملت مظلوم فلسطین و با توجه به سرسختی های اسرائیل و آمریکا، نیروهای مسلح یمن به یاری خداوند متعال آغاز مرحله چهارم عملیات را به شکل زیر اعلام می کند:
اول: همه کشتی های اسرائیلی و کشتی های عازم بنادر این رژیم در سواحل دریای مدیترانه که ممنوعیت کشتیرانی را نقض کنند در هر منطقه ای که دست ما به آنجا برسد هدف قرار می دهیم.
دوم: اجرای این تصمیم از لحظه انتشار این بیانیه آغاز می شود.
سوم: در صورتی که رژیم اسرائیل به اجرای عملیات نظامی تجاوزکارانه علیه رفح متوسل شود، نیروهای مسلح یمن مجازات های فراگیری علیه کشتی های همه شرکت هایی که با کمک رسانی و ورود به بنادر فلسطین اشغالی ارتباط داشته باشند از هر ملیتی که باشند اعمال خواهیم کرد و از عبور همه کشتی های این شرکت ها در منطقه عملیات نیروهای مسلح یمن صرف نظر از مقصد آنها، جلوگیری خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مسلح یمن
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • سردار رادان: دشمن با تمام توان درحال از بین بردن حجاب است
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار