Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-03@14:47:39 GMT

آمار یونیسف از میزان مرگ و میر کودکان در سوریه

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۸۳۳۰

آمار یونیسف از میزان مرگ و میر کودکان در سوریه

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، روزنامه "القدس العربی" در شماره روز جمعه خود نوشت: درحالی که در آستانه دهمین سال آغاز جنگ در سوریه هستیم، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) با هشدار به دولت‌ها و افکار عمومی درباره وضعیت کودکان سوری گزارش داد که در هر 10 ساعت یک کودک در این کشور می میرد.

این سازمان تعداد کودکانی که نمی‌توانند به دلیل جنگ در سوریه به مدرسه بروند، حدود ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیون کودک برآورد می‌کند.

القدس العربی افزود: همچنین در هفته های گذشته، ۹۰۰ هزار نفر در اثر درگیری ها در استان "ادلب" در شمال غرب سوریه به مرزهای ترکیه پناه برده اند. 

یونیسف در بیانیه خود گزارش داد که ۶۰ درصد از این جمعیت کودکان هستند که قربانی خشونت ها و آوارگی و فقر ناشی از جنگ ده ساله هستند.

درگیری های نظامی در سوریه بین نیروهای دولتی و تروریست‌ها در این کشور از ماه مارس سال ۲۰۱۱ آغاز شد که تشدید این درگیری‌ها باعث قدرت گرفتن تروریست‌های گروه‌های داعش و جبهه النصره در سوریه و آغاز بحران گسترده آوارگی داخلی و خارجی برای مردم این کشور شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۸۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت

مؤسسه آمار ترکیه گزارش داد که تورم این کشور در چهارمین ماه از سال ۲۰۲۴ میلادی به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، گزارش جدید مؤسسه آمار ترکیه که صبح امروز (جمعه ۱۴ اردیبهشت) منتشر شد، نشان می‌دهد نرخ تورم ترکیه در ماه آوریل ۲۰۲۴ به ۶۹.۸ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم در ۱۷ ماه اخیر است. طبق این گزارش، تورم ماهانه ترکیه در آوریل ۲۰۲۴ به ۳.۲ درصد رسید.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که طی ۱۲ ماه گذشته، تورم در هیچ یک از گروه‌های کالا و خدمات در کشور ترکیه، کمتر از ۵۰ درصد نبوده است. در میان گروه‌های هزینه‌ای نیز، بالاترین تورم مربوط به گروه آموزش با ۱۰۳.۹ درصد است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها
  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا