Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-08@16:48:16 GMT

«پیک کرونا» یا «پیک نیک»؟

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۸۳۴۰

«پیک کرونا» یا «پیک نیک»؟

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا- بوشهر،  با این حساب و شرایط موجود هنوز بعضی ها به مسافرت می روند، از رفتن به سوپرمارکت و پارک محله و سفرهای درون شهری گرفته تا رفتن به شمال و دورهمی و تولد و هر چه که فکرش را بکنید. انگار تمام توصیه های پزشکی و خواهش مسئولین و حتی هشدارهای سازمان بهداشت جهانی برایشان حکم یک شوخی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته از شناسایی ۱۰۷۵ مورد جدید و قطعی ابتلا به کرونا در کشور خبر داده که با احتساب این آمار کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۰۰۷۵ نفر افزایش یافته است.  

مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن است

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با تأکید بر اینکه مردم آرامش خود را حفظ کنند، گفت: به مردم توصیه می‌کنم از سراسیمگی بپرهیزند و به توصیه‌های پزشکی و بهداشتی که اعلام شده است، توجه کنند.

وی با اشاره به این‌که مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، توصیه می کند که هموطنان با مراجعه به سامانه Salamat.Gov.Ir در طرح غربالگری الکترونیکی کرونا شرکت کنند.

پس مردم هم می توانند به سهم خود در تسریع روند خاموشی بیماری نقش  داشته باشند. با همین اقدامات به ظاهر ساده مانند در خانه ماندن و رعایت بهداشت که گویی تاکنون تنها راهکار و واکسن کشف شده برای بیماری خطرناک کووید ۱۹ است.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به ایسنا گفته مهم‌ترین توصیه‌ی وزارت بهداشت برای پیشگیری از شیوع این ویروس، در خانه ماندن و خودقرنطینگی و همچنین، رعایت نظافت فردی، شست‌وشوی مکرر دست‌ها و نزدیک نکردن آن‌ها به چشم، بینی و دهان است. با این حال مشکل عمده‌ی ما حجم عظیم مردمی است که به مسافرت می‌روند و تمام استان‌ها از این وضعیت گله‌مند هستند. مسافرت نرفتن و در خانه ماندن مردم که دیگر دست استاندار و فرماندار و یا رئیس علوم پزشکی نیست که بتوانند جلوی آن‌ها را بگیرند.

وی ادامه می دهد: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی با همکاری استانداری ها، امکانات لازم را تا حد توان فراهم کرده‌اند اما اگر ما نتوانیم از شیوع این ویروس پیشگیری کرده و به مردم بقبولانیم که مسافرت کردن در چنین شرایطی یعنی ماشینی پر از بمب ویروسی را از یک مکان به مکان دیگر انتقال دادن، در صورت ابتلا، نه تنها کشور ما که هیچ کشور دیگری آن قدر امکانات درمانی ندارد تا بتواند جلوی این حجم از بیماری را بگیرد.

با این وجود همچنان شاهد شلوغی پمپ بنزین ها و جاده ها و ازدحام جمعیت در ورودی شهرها هستیم، شرایطی که وقتی به آن فکر می کنیم نمی توانیم توجیه منطقی برای آن پیدا کنیم اما در واقعیت جریان دارد.  

فرد به خودی خود به ویروس کرونا مبتلا نمی شود 

کارشناس مسئول بیماری های واگیردار علوم پزشکی بوشهر نیز پیش از این به ایسنا گفته بود: فرد به خودی خود به ویروس کرونا مبتلا نمی شود و تنها زمانی که در معرض تماس با فرد مبتلا و ناقل ویروس قرار بگیریم امکان ابتلا وجود دارد.

محمدباقر مهبودی ادامه داد: افراد دارای علائم بیماری های تنفسی -تب و سرفه- سعی کنند به مکان‌های شلوغ نروند و در منزل بمانند و با استفاده از درمان های معمول به استراحت بپردازند تا زمانی که تب و دیگر علائم بیماری برطرف شود. همچنین تا حد امکان از تماس با افراد دیگر بپرهیزند و در صورت تشدید و یا طولانی شدن علائم حتما به پزشک مراجعه نمایند.

این کارشناس بیماری های واگیردار با بیان اینکه اصول پیشگیری از بیماری های تنفسی شبیه به هم است، عنوان کرد: در صورت ابتلا به بیماری تنفسی ضمن مراجعه به پزشک و بیان سابقه مسافرت ها و برخوردها، جهت پیشگیری از انتقال بیماری راهکارهایی چون استفاده از ماسک معمولی، حفظ فاصله با سایر افراد (حداقل یک متر)، پوشاندن دهان در زمان عطسه و سرفه و شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون توصیه می‌شود.

کرونا و مرگ تنها برای همسایه نیست

باید بدانیم کرونا و مرگ تنها برای همسایه نیست. هیچ الگویی برای مبتلا نشدن وجود ندارد، ممکن است با یک تماس ساده مثل دست دادن شما هم درگیر این ویروس خطرناک شوید و از مشکلات تنفسی و تنگی نفس تا مرگ در انتظارتان باشد.

پس دوره پیک کرونا را جدی گرفته و آن را با پیک نیک اشتباه نگیریم. وقت برای سفر و تفریح و دورهمی زیاد است، فعلا با در خانه ماندن به خودمان و دیگران و کادر درمانی کمک کنیم که این کمترین سهم و مسئولیت ما در این شرایط بحرانی است.

 خانه، محکم‌ترین سنگر کد خبر 492215 برچسب‌ها استان بوشهر كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر كرونا در ايران خانه ماندن علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالجلال ایری، با اشاره به گلایه مردم از اقساط بالای وام مسکن، گفـت: یکی از گلایه‌های مردم در سال‌های اخیر که با افزایش قیمت مسکن در سراسر کشور به ویژه کلانشهر‌ها بالاخص پایتخت مواجه بودیم، بالا بودن اقساط وام مسکن در برابر قدرت خرید پایین وام‌ها است. در کلانشهر تهران، برای خرید خانه به زوجین وام ۹۶۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود که اقساط آن حدود ۱۹ میلیون تومان است. این در حالی است میانگین قیمت هر متر خانه در پایتخت در سال جاری به بیش از ۸۰ میلیون تومان رسیده و با وام پرداختی تنها ۱۲ متر خانه می‌‎توان خریداری کرد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: اقساط سنگین وام مسکن و دلایل ناتوانی یا عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مسکن با بازه پرداخت طولانی‌تر و اقساط متعادل‌تر و نیز مبلغ بیشتر موضوعی است که حتما باید مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار بگیرد. یکی از موضوعاتی که به تصمیم‌گیری بهتر ما در این مورد کمک می‌کند، ارزیابی نحوه پرداخت وام در کشور‌های دیگر با میزان توسعه یافتگی متفاوت است.

وی افزود: با یک جست‌وجو ساده در این مورد متوجه می‌شویم که عمده کشور‌های پیشرفته دنیا برای خرید خانه تسهیلاتی با بازپرداخت ۲۰ الی ۳۰ ساله دارند که مبلغ تسهیلات نیز بخش قابل توجهی از مسکن‌ها را شامل می‌شود البته که متقاضیان از یک فرآیند اعتبارسنجی و رتبه بندی دشوار و سخت‌گیرانه‌ای عبور می‌کنند. اما نکته مثبت این نوع سیستم وام دهی این است که متقاضیان تسهیلات مسکن، بخش عمده‌ای از نرخ خانه را وام دریافت کرده و برای خانه دار شدن به آورده کمتری نیاز دارند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در مورد عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت تسهیلات با اقساط بلند مدت، اضافه کرد: به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت تسهیلات بلند مدت مانند وام مسکن، بی ثباتی اقتصادی است. چرا که با افزایش تورم و نواسانات اقتصادی در طول سالیان بازپرداخت وام، بانک‌ها دچار ضرر و زیان هنگفتی می‌شوند از این رو عمده بانک‌ها برای عبور از شرایط دشوار اقتصادی به سمت بنگاه‌داری و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های سودآوری با بازه زمانی کم دارند.

ایری اضافه کرد: شاید اگر نرخ سود بانک‌ها در حوزه مسکن بر اساس تورم شناور باشد، بانک‌ها اقبال بیشتری برای ورود به این حوزه پیدا کنند. البته که قطعا دلایل دیگری هم دارد که همانگونه که پیشتر بیان کردم، باید مورد بررسی کارشناسان اقتصادی قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • شرایط حفاظت از اسناد تاریخی در خانه‌ها مناسب نیست
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • ایجاد ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • جواد مولانیا «سی و یک رویا» را به صحنه می‌برد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه