Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: برای ویزیت مراجعان، مدارس این شهرستان بعد از ضد عفونی در اختیار پزشکان متخصص قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر بهنام جو ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان گرمی با اشاره به امکان انتقال مطب پزشکان متخصص به مدارس اظهار کرد: مطب پزشکان در شهرستان گرمی به جهت کمبود جا عامل انتقال ویروس بوده و برای ویزیت مراجعان، مدارس این شهرستان بعد از ضد عفونی در اختیار پزشکان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شیوع ناگهانی ویروس کرونا سراسر کشور را درگیر کرده که با همدلی و همکاری مردم با مسؤولان از این بحران نیز عبور خواهیم کرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه متاسفانه بیشتر مبتلایان با عدم رعایت موارد بهداشتی و بی‌توجهی دچار این ویروس می‌شوند، بیان کرد: توجیه و بیان حساسیت موضوع به مردم و رعایت توصیه‌های بهداشتی از آنان باعث مدیریت بحران می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه مردم به موارد بهداشتی و در خانه ماندن گفت: تنها راه چاره، قطع زنجیره این ویروس است که باید با رعایت اصول بهداشتی و توصیه‌های متخصصان این امر از شیوع آن به سایر افراد پیشگیری شود.

بهنام جو در رابطه به اینکه عده‌ای از سایر استان‌ها به این شهرستان آمده‌اند اذعان داشت: این افراد فرزندان گرمی و بومی هستند که در سایر استان‌ها به‌کار مشغول بوده و امسال زودتر به پیش خانواده برگشته‌اند.

استاندار اردبیل بر لزوم هماهنگی کلیه دستگاه‌های اجرایی با فرمانداری‌ها با هماهنگی و محوریت مراکز بهداشتی تصریح کرد: افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند بهترین روش درمان در منزل در کنار خانواده است به شرطی که به دستورات متخصصان عمل کنند.

بهنام جو ورود دهیاران و شوراهای روستاها برای کنترل این ویروس را ضروری دانست و گفت: از ظرفیت بخشداران، دهیاران وشوراها در روستاها باید استفاده کنیم و بسیج محلات و هلال احمر نیز در جهت آموزش و پیشگیری در کنار کادر پزشکی متخصص تلاش می‌کنند.

وی به تولید مواد ضد عفونی کننده و ماسکN95 در داخل استان اشاره کرد و گفت: در هفته آتی این اقلام و همچنین داروهای مورد نیاز در اختیار مراکز بهداشتی و مردم قرار می‌گیرد هر چند که مواد ضدعفونی کننده به اندازه کافی تهیه شده است.

استاندار اردبیل تعطیلی صنوف در مراکز شهری و سایر نقاط را ضروری دانست و گفت: برای قطع زنجیر این ویروس تنها چاره عدم ارتباط و خانه ماندن است که مردم فهیم باید این موضوع را جدی بگیرند و نباید در کنار موضوعی به این بزرگی که بیش از۱۰۰کشور را درگیر کرده به راحتی عبور کنیم.

گفتنی است؛ در شهرستان گرمی از ۵۲ نمونه ارسالی به آزمایشگاه، جواب ۳۶ آزمایش اعلام شده که ۱۸ مورد مثبت و ۱۸ نمونه نیز منفی است و ۲۷ نفر در بخش ویژه اختصاصی بستری هستند و تاکنون ۷ نفر بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

انتهای پیام/3463/111

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل استاندار بهنام جو بهنامجو شهرستان گرمی کرونا کرونا ویروس استاندار اردبیل شهرستان گرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۸۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن جوان شوهر سابقش را کشت

زن جوانی که به علت کینه و انتقام‌جویی، همسر سابق خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایران، سرهنگ سعید یوسفی‌فعال، فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک درگیری در محله «ملاباشی» شهر اردبیل، مأموران کلانتری ۱۶ «سبلان» در قالب گشت انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند. با بررسی اولیه مأموران مشخص شد که یک زن و مرد که مدتی قبل از هم طلاق گرفته بودند با همدیگر درگیر شده‌اند و با استفاده از سلاح سرد اقدام به ضرب‌وجرح یکدیگر کرده‌اند.  

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل با اشاره به انتقال یکی از مجروحان حادثه درگیری به بیمارستان و متواری شدن زن جوان بیان کرد: مرد جوان پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحت‌های وارده جان خود را از دست داد.

ردیابی‌ها برای دستگیری زن جوان آغاز شد و در کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارتکاب جرم، وی در مخفیگاهش در اطراف اردبیل دستگیر شد و در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد که انگیزه قاتل از وقوع این قتل اختلافات خانوادگی قبلی بوده است.  

وی ادامه داد: برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناگواری، افراد می‌توانند اختلاف خود با دیگران را از طریق مجاری قانونی پیگیری یا به مراکز مشاوره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مراجعه و از مشاوران خدمات مشاوره‌ای مختلف استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • زن جوان شوهر سابقش را کشت
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در بمباران شدید نوار غزه
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان