Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست تیم رفع آلودگی تیپ 38 شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در تربت‌جام گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شمال شرق کشور نیروهای ارتش طی سه مرحله مرز دوغارون را ضدعفونی و سم‌زدایی کردند.

سروان محمد فدایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: روزانه پنج نیروی ارتشی با یک دستگاه خودروی «درخش 8» در یک اقدام جهادی و با شعار «ارتش فدای ملت» مناطق مرزی تایباد، اماکن عمومی سطح شهر تربت‌جام و مناطق روستایی سمیع‌آباد را ضدعفونی و سم‌زدایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه روزانه برای این امر 7500 لیتر مایع ضدعفونی مصرف می‌شود، افزود: با توجه به اینکه روزانه افراد بسیاری از اتباع افغانستان و نیروهای ایرانی و نیز خودروهای ترانزیت در مرز دوغارون تردد می‌کنند، سلامت این منطقه بسیار حائز اهمیت است از این رو تیپ 38 زرهی ارتش تربت‌جام طی سه مرحله تمام نقاط این معبر رسمی شامل پاسگاه‌های مرزی، گمرک و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و... را ضد عفونی کرده است.

فرماندار تایباد در ادامه این گفت‌وگو درخصوص وضعیت کنونی شهرستان گفت: تا این لحظه مورد مثبتی از ویروس کرونا در این منطقه اعلام نشده اما این بدان معنا نیست که مردم هشدارهای پزشکی را جدی نگیرند.

محسن سیاح بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان بلافاصله با همکاری شبکه بهداشت و درمان یک بخش با ظرفیت ۲۸ تخت برای بستری بیمارانی که علائم مشکوک به کرونا دارند، در بیمارستان شهر تایباد در نظر گرفته شد. همچنین تمهیداتی مانند ضدعفونی سطح معابر، اماکن عمومی، پارک‌ها، بانک‌ها، ادارات و... با همکاری شهرداری و نهادهای اجرایی مربوطه در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس انجام شده است.

نماینده عالی دولت در این شهرستان مطرح کرد: برای حفظ سلامت عمومی نمازهای جمعه و جماعت در مساجد تعطیل شد، همچنین با انتشار اطلاعیه‌هایی مبنی بر عدم حضور مردم به بیرون از منازل غیر از موارد ضروری و تعطیلی جمعه بازار از دیگر اقداماتی است که در این شهرستان انجام شده است.

تمام قسمت‌های تجاری و اداری منطقه ویژه اقتصادی دوغارون روزانه طی 2 مرحله ضدعفونی می‌شوند

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیز بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا طی جلساتی که با فرماندار، مدیریت شبکه بهداشت و درمان و مسئولان گمرک دوغارون برگزار شده در راستای پیشگیری و مقابله با این ویروس وسایل اولیه شامل دستکش، ماسک، ژل ضدعفونی و... برای استفاده کارگران و کارمندان حاضر در منطقه تهیه شده است.

سیدحسین آقایی افزود: روزانه بیش از 1200 نفر شامل کارمند، کارگر و راننده ایرانی و افغانستای در این گذرگاه رسمی تردد دارند که سلامت آن‌ها در اولویت است در همین راستا کلیه قسمت‌های اداری و تجاری منطقه ویژه اقتصادی دوغارون روزانه طی 2 مرحله ضدعفونی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس كرونا ضد عفونی سم زدايي مرز دوغارون تایباد منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۰۶۹ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۶۵۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۱.۴ میلیارد سهم بود که طی ۳۴۸,۰۶۸ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۷۵,۹۳۷.۷ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۰۹,۵۸۵.۲۱۵ میلیارد ریال شد.

امروز فملی، شبندر و فایرا نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای پارسان، فولاد و کگل از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فجهان، شگویا و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، آریان و ساروج نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

کد خبر 6087571 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • گزارش تصویری | سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان