Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا مدارس را به تعطیلی کشانده و در این روزها که شبکه‌های تلویزیونی نقش کلاس درس را پیدا کرده‌اند، باید به کمک راه حل‌های روان‌شناسانه مانع شیطنت و بی توجهی کودکان به این برنامه‌ها شد.

سمانه بهزادپور روانشناس و مشاور درباره راهکارهای جلوگیری از شیطنت کودکان و تماشای برنامه‌های آموزشی در شرایط فعلی، اظهار کرد: درحال حاضر با شرایط فعلی که کودکان دائم در خانه هستند ممکن است کسل شوند و در چنین موقعیتی نیز باید درس‌های خود را از تلویزیون یاد بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس بیان کرد: والدین اگر رابطه خوبی با فرزندشان برقرار کنند یعنی یک رابطه خوب والد_ کودک برقرار باشد کودکانشان از آنها حرف شنوی خواهند داشت.

وی ادامه داد: والدین نباید لجبازی کودکان را تحریک کنند، درس خواندن و تماشای تلویزیون برای یادگیری درس‌ها به یک چالش تبدیل و منجر به لجبازی کودک با والد شود.

بهزادپور با بیان اینکه  والدین نباید برای این که فرزندانشان پای تلویزیون بشینند و درس بخوانند به آنها  باج دهند، افزود: باج دادن با تشویق کردن فرق دارد، باج دادن یعنی کودک کار مثبتی انجام نداده، اما والدین خواسته‌های فرزندشان را برآورده می‌کنند اما تشویق به معنای آن است که  والدین باید بعد از اینکه کودک کار مطلوب انجام داد خواسته‌اش را برآورده کند.

این روانشناس اضافه کرد: اگر سن فرزندمان بالاتر است می‌توانیم منطقی با او صحبت کنیم و با برنامه ریزی زمان درس خواندن و تفریح فرزندمان را مشخص کنیم اما والدین نیز فرزندانشان را باید درک کنند چرا که با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا که دائم در خانه هستند کسل و بی حوصله می‌شوند.

وی ادامه داد: والدین فعالیت‌هایی که فرزندشان دوست دارند را لیست کرده و برنامه ریزی کنند تا علاوه بر درس خواندن ، فعالیت های دیگر را نیز انجام دهد.

بهزادپور خاطرنشان کرد: این روزها وقت بیشتری را با فرزندانمان بگذرانیم، هرچیزی که فرزندمان دوست دارند و به عنوان پاداش می‌توان آن را تلقی کرد برای تشویق کردن فرزندانمان استفاده کنیم./ باشگاه خبرنگاران جوان

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی

ایتنا - رئیس جمهور فرانسه خواستار آن شد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط کودکان زیر ۱۵ سال در اتحادیه اروپا، تحت کنترل والدین باشد.
امانوئل مکرون در یک سخنرانی مفصل درباره آینده اتحادیه اروپا در دانشگاه سوربن پاریس، گفت: قبل از ۱۵ سالگی باید کنترل والدین برای دسترسی به فضای دیجیتال وجود داشته باشد. اگر محتوا چک نشود، این دسترسی، انواع خطرات و تحریفات ذهنی را ایجاد می‌کند که می‌تواند انواع نفرت را توجیه کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، فرانسه در سال‌های اخیر شاهد حوادث خشونت‌بار مکرری بوده که دسترسی کودکان خردسال به اینترنت در وقوع آنها، نقش داشته است.

بر اساس گزارش لوکال، اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک همچنین در ناآرامی‌هایی که پس از تیراندازی پلیس به یک نوجوان در حومه پاریس در سال ۲۰۲۳ روی داد و به بسیاری از شهرهای فرانسه گسترش یافت، نقش داشتند.

پارلمان فرانسه سال گذشته، لایحه محدودیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کاربران زیر ۱۵ سال را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، دسترسی کودکان زیر ۱۵ سال به شبکه‌های اجتماعی منوط به رضایت والدین شد و این مصوبه همچنین به والدین اجازه می‌دهد حساب‌های کاربری کودکان زیر ۱۵ ساله‌ خود را در شبکه‌های اجتماعی به حالت تعلیق درآورند.

پس از تصویب این لایحه در مجلس ملی فرانسه که با هدف مبارزه با هرزه‌نگاری، آزار و اذیت سایبری و رفتارهای اعتیادآور صورت گرفت، مجلس سنا هم به آن رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد