Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج سازندگی بوشهر از تلاش 50 گروه جهادی برای مقابله با ویروس کرونا در این استان خبر داد.

کرونا در بوشهر وضعیت قرمز ندارد اما باید برای هر شرایطی آماده بود

 

کمیته مبارزه با کرونا در قرارگاه خاتم‌الاوصیاء بوشهر، خود را برای هر شرایطی آماده کرده و می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در حال حاضر همچنان آمار کرونا صعودی است اما تلاش‌ها برای مهار این بیماری به صحنه‌های زیبا و امیدبخشی را خلق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان نیرو‌های جهادی و مردمی استان بوشهر این بار هم مانند تمام برهه‌های سخت، برای شکست کرونا در کنار مردم حضور دارند.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیاء استان بوشهر در جلسه هماهنگی نیروهای مردمی برای مبارزه با بیماری کرونا اظهار داشت: باید قدردان زحمات مردم و مسؤولین در این شرایط سخت باشیم. خوشبختانه جبهه فرهنگی نیز به بلوغ فکری نیز رسیده و برای حضور مؤثر در بحران‌ها نیاز به بخشنامه ندارند.

وی افزود: خوشبختانه در استان بوشهر وضعیت قرمز نیست اما ما باید برای هر شرایطی آماده‌باشیم. در شرایط فعلی اولویت ما پیشگیری خواهد بود. به همین علت در قرارگاه کمیته مردمی از تمام نهادهای فرهنگی برای مبارزه با کرونا تشکیل شد تا علاوه بر هماهنگی بتوان به حرکت‌های مردمی کمک کرد.

زاهدوست با اشاره به تأکیدات رهبری در مورد مواجه با بیماری کرونا بیان داشت: نباید در این شرایط از معنویات غافل شویم. بنا به توصیه متخصصین تجمعات مختلف ازجمله مذهبی لغو شده اما می‌توان از طریق فضای مجازی، حسینه مجازی را راه‌اندازی کنیم و مردم را به توسل خانگی دعوت کرد.

سید عبدالجلیل حسینی نماینده کمیته مردمی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته، گفت: در حال حاضر موادضدعفونی و ماسک نیاز بیمارستان‌هاست و در تلاش هستیم تا با کمک مردم این موارد تهیه گردد.

وی افزود: در حال حاضر محلات بوشهر به‌تدریج برای کمک به نابودی کرونا در حال فعال شدن هستند و تعدادی از نقاط شهر ضدعفونی شده است. اتفاقات خوب برای مبارزه با کرونا کم نیستند اما تولیدات مثبت در فضای رسانه به نسبت آن کم است.

ذوالفقار عباسی‌فر با اشاره به اقدامات 50 گروه‌ جهادی در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان بوشهر، اظهار داشت: ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید مواد ضدعفونی کننده و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی از رسالت‌های گروه‌های جهادی فعال در استان بوشهر است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر در حال حاضر 30 سازمان‌ مردم نهاد و غیر وابسته به دولت با محوریت مساجد، حسینیه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی و با هماهنگی مراکز بهداشت اقدام به تولید میانگین 1000 ماسک در روز می‌کنند.

وی افزود: دراین‌بین بهداشتی بودن تولیدات، مسئله قابل اهمیتی است. بخشی از تولیدات مواد ضدعفونی کننده و ماسک به مراکز بهداشتی و درمانی ارسال و بخشی نیز به صورت مستقیم بین اقشار مختلف مردم توزیع می‌شود.

وی افزود: در آینده مواد ضدعفونی کننده و ماسک در بسته‌های مشخص شده، توسط پایگاه‌های بسیج بین اقشار کم‌بضاعت و آسیب‌پذیر جامعه توزیع خواهد شد.

در این جلسه سایر نهادهای فرهنگی برای تهیه ماسک و ضدعفونی کردن نقاط مختلف، توان خود را به اشتراک گذاشتند. علاوه بر آن، اقدامات لازم برای حمایت از کاسبان و قشر ضعیف، به‌صورت مشارکت مردمی خروجی دیگر این جلسه بود.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر سازمان بسیج فضای مجازی بیماری استان بوشهر حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«علی خزایی» از حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

* در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

این دوره انتخابات تفاوت‌های اساسی با سایر دوره‌ها داشت، در بین لیست‌های اصولگرایی، اقبال اغلب مردم کمتر به سوی لیست کامل بود و گزینشی افراد را انتخاب کردند و طبقه اصلاحات متوسط هم تمایل بسیار کمی به رأی دادن داشتند.

کلیت مجلس همانند دوره فعلی اصولگرا هستند، حدود ۵۰ نفر مستقل ،۴۰ نفر از لیست‌های مرتبط با کارگزاران، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان به مجلس راه یافتند.

بانوان بیش از ۱۰ نفر هستند و احتمال افزایش آن در میان‌دوره‌ای ای هست، در کل آرایش جدیدی در مجلس دوازدهم حکم فرما است و نگاه مردم به تغییر و تحول است، زیرا ۱۴۷ نماینده فعلی دیگر در مجلس آتی حضور ندارند، نکته جالب این دوره راهیابی نماینده دلیجان و محلات با بیش از پنج هزار رأی به بهارستان است.

* مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

مسائل مربوط به افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی سازی جهش تولید، حمایت از کشاورزی، توجه بیشتر به امور کارگران و فرهنگیان و ورزشکاران، تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و قراردادی، توسعه معیشت، اشتغال، ازدواج، مسائل فرهنگی و هنر، و بهداشت و درمان از اولویت‌های ماست.‌

* اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

نظر به اولویت امور مردم، کمیسیون اقتصادی، علاقه خودم کمیسیون فرهنگی و یا آموزش است.‌

* مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

چالش‌های استان تهران بسیار زیاد هست، اهم آن بحث مسکن، حاشیه نشینی، آب، بهداشت و درمان، فرو نشست، حمل و نقل عمومی، امنیت، اشتغال، اتباع و موارد متعددی که در آینده مفصل به آن اشاره خواهم نمود.

کد خبر 6080399

دیگر خبرها

  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم