Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:43:27 GMT

نبود تبلیغات مناسب، عامل عدم پیشرفت توریسم در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۲۵۲۵

نبود تبلیغات مناسب، عامل عدم پیشرفت توریسم در لرستان

ایسنا/لرستان یک دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری گفت:یکی از عوامل عدم پیشرفت توریسم در لرستان عدم تبلیغات مناسب است.

 سلیمان میرزاپور رشنو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گردشگری به عنوان صنعتی درآمدزا منجر به رشد و توسعه همه‌جانبه می‌شود.

وی با بیان اینکه گردشگری بعد از صنعت نفت ‌و خودروسازی مقام سوم را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: با سرمایه‌گذاری در جذب گردشگر می‌توان ‌از طرفی سرمایه و ارز وارد کرد و از طرف دیگر با ایجاد اشتغال گامی دیگر در جهت توسعه مناطق ‌برداشت به طوری که با اقامت یک روزه گردشگر در یک منطقه چندین فرصت شغلی مستقیم و ‌غیرمستقیم ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشنو خاطرنشان کرد: به طور حتم یکی از اصلی‌ترین دلایل انتخاب مقصد گردشگری توسط گردشگران شاخص میراث ثبت ‌شده در سازمان جهانی یونسکو و به دنبال این انتخاب سرازیر شدن میلیون‌ها گردشگر، اشتغال‌زایی ‌و کسب درآمد و در نتیجه به وجود آمدن مسیری هموار برای ایجاد رفاه اجتماعی بیشتر است.

این مدرس دانشگاه پیام نور افزود:  با ‌توجه به وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان (باستانی و طبیعی) در لرستان ثبت جهانی این آثار ‌منجر به تحول در صنعت گردشگری این استان می‌شود. ‌

این دکترای جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری خاطرنشان کرد: از نظر مؤلفه‌هایی مانند برگزاری تعداد نمایشگاه‌ها در رابطه با صنایع‌دستی، ‌دوره‌های کوتاه مدت گردشگری، تعداد ‌گردشگران خارجی وارد شده از طریق فرودگاه‌ها، مراکز اقامتی، واحدهای ‌پذیرایی، شرکت‌های تورگردانی به منظور برنامه‌ریزی ‌برای بازدید گردشگران، وجود تشکل‌های غیردولتی مرتبط با گردشگری که در آموزشگاه‌های فعال ‌درزمینهٔدوره‌های کوتاه مدت گردشگری باید گفت که لرستان به جایگاه حقیقی خود در صنعت ‌توریسم نرسیده است. ‌

وی ادامه داد: ‌ همچنین یکی از عوامل عدم پیشرفت توریسم در منطقه را در واقع باید عدم تبلیغات مناسب دانست ‌به طوری که بسیاری از جاذبه‌ها حتی برای خود مردم ناشناخته است. ‌

رشنو اظهار کرد: ‌ ایجاد زیرساخت‌هایی چون هتل‌ها، کمپ‌ها و سایر زیرساخت‌های لازم در مناطق توریستی و تولید ‌عمده صنایع‌دستی، تولید ‌توسط بخش دولتی و خصوصی از ضروریات توسعه صنعت توریسم در این ‌منطقه است که باید مورد توجه قرار گیرد. ‌

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی گردشگر دانشگاه پيام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۲۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استان لرستان همواره به دلیل تنوع آب‎ و ‎هوایی بی‌نظیر، آثار تاریخی و باستانی فراوان و جاذبه‌های بی‌نظیر و بکر گردشگری موردتوجه گردشگران بوده و به علت قرار گرفتن در مسیر ارتباطی استان‌های خوزستان و کرمانشاه در فصول گردشگری به ویژه ایام نوروز پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.
شهرستان سلسله نیز با قرار گرفتن در شمال استان و به دلیل جوشش بیش از ۴۰۰ چشمه و سراب دارای آب و هوایی دلپذیر و طبیعتی دل‌انگیز و فرح‌بخش است به‌گونه‌ای که زیبایی‌های دل‌فریب و آثار تاریخی بسیار این شهرستان هرسال در ایام گردشگری، گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط استان و کشور به این شهرستان که به بهشت لرستان معروف است می‌کشاند و بی‌شک این شهرستان می‎تواند در سایه‌سار توجه بیشتر مسئولان به یکی از شهرستان‎های پربازدید برای گردشگران تبدیل شود.
سراب هنام یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبای شهرستان سلسله است که در۱۵ کیلومتری شرق شهر الشتر واقع شده است و به علت قرارگرفتن در کنار خانه تاریخی رحمتی پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.
آنچه سبب وجه تمایز این سراب با دیگر سراب‎های منطقه شده، سرچشمه گرفتن آن از دل بنایی تاریخی خانه رحمتی است.
خانه‌ای تاریخی که در سال ۱۳۲۰ و در دوران پهلوی اول توسط شخصی بنام مردان رحمتی ساخته شده و به همین دلیل این بنای تاریخی خانه رحمتی نام گرفته است.
مساحت این بنای ارزشمند در حدود ۳۰۰ متر مربع بوده و گویا توسط دو معمار الشتری با مصالحی از سنگ و چوب ساخته شده، این اثر در سال ۱۳۸۵ از طرف مالک آن به اداره کل میراث فرهنگی استان واگذارشده و با شماره ۱۶۰۷۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
شهرداری الشتر نیز  باهدف جذب بیشتر گردشگر اقداماتی در جهت زیباسازی محیط اطراف این سراب کرده است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • شمش خم کن چیست؟
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پائز: المپیکی شدن ایران اصلا یک رویا نیست
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن