Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@00:08:30 GMT

بهترین روش نگهداری میوه

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۳۸۸۴

بهترین روش نگهداری میوه

خیلی از خانواده‌ها برای ایام عید تنها یکبار به مغازه یا میادین میوه و تره بار می‌روند و با خرید حجم زیادی از انواع میوه‌ها و سبزیجات خیال خود را از این بابت راحت می‌کنند.

اما غافل از آن که اینکار ممکن هست سبب تلنبارشدن میوه‌ها درون یخچال و خرابی و فساد زودهنگام آن‌ها شود. آپارتمان‌های امروزی هم که بالکن مناسب یا انبار خنکی برای نگه داری میوه‌ها ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس چه باید کرد؟

بهترین روش‌های نگهداری از میوه‌ها

ـ. بهتر هست میوه را تازه به تازه و به اندازه تهیه کنید. در ایام عید تمام میوه فروشی‌ها باز و خرید میوه برایتان امکانپذیر هست.

ـ. پرتقال، نارنگی و سیب را می‌توانید در شرایط مناسب تا حدود ۲هفته در یخچال نگهداری کنید. اما کیوی، موز، خیار، انگور و دیگر میوه جاتی که بافت نرم و پوست نازکی دارند زودتر خراب و له میشوند.

برای آن که بتوانید مرکبات را به مدت بیشتری نگه دارید، آن‌هایی راکه وزنشان نسبت به اندازه شان سنگین‌تر هست گزینش کنید. این نوع مرکبات آبدارتر بوده و دیرتر تازگی خود را از دست می‌دهند. میوه‌های نرمی، چون کیوی و موز هم بهتر هست کمی سفت و نارس باشند تا لک دارشدن و کپک زدگی آن‌ها به تعویق افتد.

ـ. از نگه داری میوه‌های خراب، زخمی، گندیده، سرمازده و ترک دار به همراه میوه‌های سالم اجتناب کنید.

ـ. سیب، موز، کیوی و گوجه فرنگی از خود گاز اتیلن زیادی متصاعد میکنند.

این میوه‌ها می‌توانند موجب رسیدگی زودهنگام سایر میوه‌ها شده و از تازگی و کیفیت ان‌ها بکاهند. بنابراین، این نوع میوه‌ها را در همجواری مرکبات و سبزیجات برگ سبز قرار ندهید.

گندیدگی مرکبات، تلخی هویج، زردی کاهو و سایر سبزیجات به علت گاز اتیلن متصاعدشده در محیط یخچال هست.

ـ. میوه‌ها را در معرض باد، نور و حرارت قرار ندهید. همین طور از نگه داری میوه در انبار‌هایی که در همجواری پارکینگ اتومبیل میباشند اجتناب کنید. دود حاصل از مواد سوختی (نفتی و غیرنفتی) میتواند به فساد میوه‌ها بی انجامد.

ـ. میوه‌های پذیرایی را به تعداد مهمانان از یخچال خارج کنید تا نیاز به برگرداندن آن نباشد. سرد و گرم شدن میوه موجب افت کیفیت و ارزش تغذیه‌ای آن میشود.

ـ. اگر میوه‌ها تازگی خود را از دست داده اند با پختن یا خشک کردن از اسراف آن‌ها پیش گیری کنید. سیب را پوره، کمپوت یا مربا کنید. پوست پرتقال را خلال کرده و خشک کنید و برای تزیین روی پلو یا معطرکردن مربا به کار ببرید.

موز‌های له شده را نیز شیر موز کرده و به میان وعده یا صبحانه خود تنوع دهید. دیگر میوه جات را نیز می‌توانید خیلی نازک برش داده و در همجواری نورخورشید، به گزارش تالاب دستگاه‌های خشک کن یا شوفاژ خشک کرده و آن را جایگزین شیرینی، شکلات و آجیل‌های شور عید کنید.    
منبع: تالاب

منبع: پارسینه

کلیدواژه: میوه شیرینی عید نوروز پارسی خبر میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۳۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند

استاندار کرمان گفت: متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، با بیان اینکه ضرورت دارد تا اداره کل میراث فرهنگی استان نسبت به ثبت آثار دفاع مقدس اقدام کند، اظهار کرد: در خصوص یادمان شهدای گمنام باید مکان‌یابی خوبی انجام شود. وی با تأکید بر اینکه در صورت درخواست دستگاه‌ها جهت تدفین شهید گمنام، اعتبار لازم برای ساخت یادمان شهید نیز دیده شود، افزود: نمادها باید حفظ شود، لذا در نقاطی که لشکر ۴۱ ثارالله عملیات انجام داده است نیز یادمان‌ها احداث شوند. استاندار کرمان در ادامه با اشاره به ابلاغ اعتبار چاپ و نشر کتاب شهدا از محل شرکت‌ها و بانک‌ها در سال‌جاری، صریح کرد: پیشنهاد می‌شود در این زمینه پروژه‌ها تعریف، مشخص و با مدیریت بنیاد حفظ آثار کار انجام شود. وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی، جلسات مکرر و انجام کارهای حقوقی، تصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا بر عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است؛ البته جایگاه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در این طرح محفوظ است و شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند. کد خبر 748577

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو