Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:47:03 GMT

استقرار ۵۰ سامانه ضدتگرگ در باغ های آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۴۳۴۳

استقرار ۵۰ سامانه ضدتگرگ در باغ های آذربایجان‌شرقی

علی رخ افروز روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فصل سرمای امسال هیچ گونه خسارت ناشی از حوادث غیر مترقبه از جمله سرما، تگرگ و سیل در باغ های آذربایجان شرقی وجود نداشته است.

وی با اشاره به صدور اطلاعیه‌های فنی سازمان جهاد کشاورزی استان در ارتباط با سرمای دیررس و تگرگ به باغات استان، اظهار کرد: برای آمادگی باغداران در مقابل حوادثی مثل تگرگ، سیل و یا سرمای احتمالی پیش رو، دستگاه‌های مولد باد، دمنده هوا و گرمایش های باغی مستقر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رخ افزور ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با انجام آبیاری‌های سبک، اجرای مه پاشی در باغات، به تعویق انداختن عملیات هرس بهاره درختان هسته دار و تاکستان‌ها و استفاده از محلول‌های ضد یخ جهت دیر باز شدن شکوفه‌ها نسبت به کاهش خسارت‌های احتمالی اقدام کرده است.

وی در خصوص اقدامات باغداران در آغاز فصل بهار، گفت: باغداران باید با انجام محلول پاشی قبل از متورم شدن جوانه‌ها، کاشت نهال دیرگل و مقاوم به سرما در خارج از حوزه دریاچه اورمیه، هرس نهال‌های غیر بارور، هرس بازدهی درختان میوه و حذف درختان خشکیده وآفت زده، لایروبی نهرها، اصلاح سیستم‌های آبیاری، ذخیره آب‌های حاصل از بارندگی فصلی، کاشت بذر سبزی و صیفی گلخانه‌ای و انتقال نشا به گلخانه‌ و تهیه و کاشت نشا و بذر گیاهان دارویی به پیشواز فصل بهار روند.

رخ افروز یادآوری کرد: اجرای چالکود با استفاده‌ از کودهای میکرو هم‌چون کود پتاسه، فسفاته، ازته و عناصر ریزمغذی شامل سولفات روی و سولفات آهن نیز باید در باغات انجام گیرد.

وسعت اراضی کشاورزی آذربایجانشرقی به ۱/۲ میلیون هکتار و اراضی باغی آن به حدود ۱۱۲ هزار هکتار می رسد

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تبریز وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تبریز آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الو! یه تغییر دائمی چند؟

  مادر و ناخن‌های فرزندش!
این بار درنقش یک مادر نگران فرورفتیم وبا ناخن‌کاری که شماره‌اش را از اینستاگرام پیدا کرده بودیم، تماس گرفتیم. گفتیم که برای دختر ۱۴‌ساله‌مان وقت کاشت ناخن می‌خواهیم و حتما باید آخر هفته باشد تا مزاحم مدرسه‌اش نشود.با گفتن این سن خاص، منتظر منع و توصیه‌ای بودیم اما به‌راحتی برای ما زمان خالی‌‌ای در روز جمعه در نظر گرفت. پیگیرتر شدیم و اشاره کردیم که باید طبیعی باشد تا برای مدرسه‌اش مشکل‌ساز نشود. بی‌تکلف گفت که هرمدلی بخواهیم برای‌مان انجام می‌دهد. ادامه دادیم و پرسیدیم که به صدف ناخن دخترم آسیب نمی‌زند؟ با اطمینان گفت: نه! شش سال است برای خودم هم کار کاشت انجام می‌دهم!مکالمه را تمام کردیم اما متوقف نشدیم. به یک ناخن‌کار دیگر که کم سن‌و‌سال‌تر از بقیه به نظر می‌رسید، تماس گرفتیم. این مکالمه ما را امیدوارتر کرد.تا متوجه سن دخترک خیالی تیم نوجوانه شد، پیشنهاد داد به جای کاشت ناخن، کار ژلیش انجام دهد. گفتیم که دخترم اصرار به کاشت دارد و اوهم صادقانه، بیشتر توضیح داد که بعد ازریمو کاشت،صدف ناخن آسیب می‌بیند و ژلیش برایش بهتر است.ازسختگیری مدرسه گفتیم وشکایت کردیم که دخترمان کمی پر‌رو است واصراربه همین کاشت ناخن دارد‌(خوب در نقش‌مان فرو رفته بودیم!).درجواب‌مان باصداقت بیشتری توضیح دادکه اگرمدرسه حساس است،نمی‌تواندانجام بدهد وبعد درمیان حرف‌هایش، گفت که خودش هم دبیرستانی است و به خاطر مدرسه، ناخن‌هایش را کاشت نکرده است! 

بینی چند؟
برای شناخت مسیرعمل بینی،خودمان راجای یک دختر۱۵ساله‌زدیم.با کلینیک زیبایی اول تماس گرفتیم وسن‌مان راگفتیم.منشی گفت که دکتر فقط برای بالای ۱۷سال عمل بینی انجام می‌دهد. پافشاری کردیم.گفتند زیر۱۶سال، قانونی نیست! برای اصرار بیشتر پاسخ دادیم که در قانون همچین چیزی ندیده‌ایم. او هم به سن رشد اشاره کرد وگفت ‌تاوقتی که صفحه‌ رشد بسته نشود،عمل دماغ انجام نمی‌دهند. پافشاری را تمام کردیم. شماره‌‌ پزشک بعدی را گرفتیم. انتظار جواب متفاوتی نداشتیم‌‌ اما مکالمه، خلاف انتظارمان پیش رفت.منشی مطب سن‌مان را که شنید، اشاره‌ای به قانون نداشت وصرفا ازماخواست که یک‌سری آزمایش انجام دهیم تا مطمئن شوند که صفحه‌‌ رشدمان بسته ‌است واگراین‌طورباشد، برای‌مان عمل را انجام می‌دهند.اسمی هم ازقانونی که مربوط به محدودیت سنی باشد، نیاورد. ادامه دادیم که عمل طبیعی نمی‌خواهیم و دنبال تغییریم و پرسیدیم که دکتر عمل فانتزی و عروسکی انجام می‌دهد؟ به‌راحتی گفتند‌ تا جایی که بشود برای‌مان این سبک هم کارمی‌کنند.دو سؤال! چرا تنها ملاک عمل جراحی‌ بدون بازگشت را‌ شرایط جسمی می‌دانستند؟! چطور است که هر کلینیک و مطب، برای خودشان قانون دلخواهی وضع می‌کنند؟!

خالکوبی! 

امیرحسین علی‌نیافرد
شاید در صنعت مد و لباس دیده و شنیده‌ایم که بعضی‌ها به‌دلیل ورزش و اندام خوبی که دارند وارد این صنعت می‌شوند تا برای شرکت‌های معروف و محبوب با درآمد بالا مدل لباس در جشنواره‌های مختلف جهانی باشند اما باید به خدمت شما مخاطب گرامی برسانم که بعضی از سالن‌های ویژه تتو از مخاطبان علاقه‌مند در فضای مجازی می‌خواهند که با هزینه‌ای کمتر تبدیل به مدل‌های تتوی آنها به دیگر مشتریان خود شوند.با کمی جست‌وجو در یکی از سایت‌های مطرح برخط با یکی از صاحبان این مشاغل آشنا شدم و زمانی که پرسیدم قیمت مدل تتو چقدر می‌شود، گفت: حداقل قیمت یک میلیون تومان به بالا در می‌‌آید که خود مشتری باید هزینه رنگ و طرح را بدهد.در ادامه وقتی خودم را به‌عنوان یک‌فرد دبیرستانی معرفی کردم، صاحب این سالن گفت که قبلا برای چند دبیرستانی و زیرسن قانونی این کارراانجام داده بودند وبه‌دلیل ماجرایی که برای آنها پیش آمده، دیگر برای زیر ۱۸سال خدماتی ارائه نمی‌دهند.اما در ادامه جست‌وجوهایم به یک مورد دیگر برخورد کردم که وقتی به او گفتم ۱۶سال سن دارم، مخالفتی نکرد. همین واکنش به نوع خود جالب و قابل‌توجه بود. به‌طور کلی اگر این مراکز تتو به مشکل خاصی از طرف خانواده نوجوان برخورد نکنند، هیچ مانع و محدودیت و قانونی برای این کار در سنین زیر ۱۸ سال وجود ندارد. 

۱۵میلیون ناقابل!
در ابتدا با سهیل گفت‌وگو کردم که آرایشگر ویژه در یکی از مناطق تهران است. وقتی از او پرسیدم برای خالکوبی چه باید کرد، گفت می‌توانید به سایت مربوطه مراجعه کنید تا بتوانید با انواع مدل‌های تتو آشنا شوید. وقتی به او یک مدل در اندازه متوسط برای کمر پیشنهاد دادم با قیمت ۱۵ میلیون تومان روبه‌رو شدم که در نوع خود جالب و قابل تامل است.در ادامه ازاو پرسیدم که از لحاظ درد سوزن، فردی که تتو می‌خواهد چه قدر درد می‌کشد که او گفت با تزریق آمپول‌های بی‌حسی، تامی‌توانیم طرح‌های مشتری را اعمال کنیم و بعد از انجام کار، مشتری دیگر درد خاصی را متوجه نشود.یکی دیگر از مواردی که امروزه نوجوانان به سمت و سوی آن علاقه نشان می‌دهند، تتو‌های ست یا شبیه و مشترک بین پسران ودختران نوجوان است. درباره تتو‌های مشترک یا ست پرسیدم و سهیل گفت که این کار را نیز انجام می‌دهد و محدودیتی ندارد.


دیگر خبرها

  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • الو! یه تغییر دائمی چند؟
  • استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی