Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به شواهد موجود ادعایی بر موثر بودن وسایلی چون سشوار، اتو و بخارشوی جهت ضدعفونی کردن وجود ندارد؛ لذا توصیه می‌شود از روش‌هایی همچون استفاده از محلول‌های ضدعفونی و رعایت بهداشت فردی جهت پیشگیری از انتقال کرونا بهره برد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، دانشکده بهداشت و موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران، راهنمای «آیا از وسایل گرمایشی مانند سشوار، اتو و بخارشوی می‌توان برای ضدعفونی کردن وسایل خانه استفاده کرد» را منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام دانشکده بهداشت و موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران، ویروس کرونا ذاتأ سرما دوست بوده و در دماهای پایین بهتر زنده می‌ماند.

به طوری که برخی از محققین ادعا می‌کنند این ویروس اگر در دمای 30 تا 40 درجه سانتی گراد برای مدت زمان 2 تا 9 روز بسته به نوع سطح، باقی بماند از بین می‌رود.  با این حال به دلیل جدید بودن این ویروس، یافته‌ها درباره‌ آن هنوز قاطع و جامع نیست و نمی‌توان هر ادعایی را به سادگی پذیرفت.

حال سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا از وسایل گرمایشی، مانند سشوار، اتو و بخارشوی میتوان برای ضدعفونی کردن وسایل خانه استفاده کرد؟
  ‌

به طور مستقیم و صریح در منابع به این موضوع پرداخته نشده است اما بر اساس پاسخ هایی که سازمان جهانی بهداشت به برخی سوالات داده، استفاده از خشک کن‌های برقی در سرویس‌های بهداشتی به تنهایی برای از بین بردن این ویروس کافی نیست؛ اما استفاده از آنها پس از شست و شوی مناسب دست‌ها مانعی ندارد. 

از سوی دیگر سازمان طب ملی انگلستان توصیه کرده برای ضدعفونی از محلول‌های الکلی استفاده شود و هیچ روش ضدعفونی دیگری را علمی نمی‌داند. همچنین توصیه شده است که از گرم ترین درجه‌ آب برای شست و شوی لباس‌ها، ملحفه و پتو استفاده شود.

با توجه به شواهد موجود، ادعایی بر موثر بودن وسایلی چون سشوار، اتو و بخارشوی جهت ضدعفونی کردن وجود ندارد؛ لذا توصیه می‌شود از روش‌های مطمئن‌تری، همچون استفاده از محلول‌های ضدعفونی مناسب و رعایت بهداشت فردی نظیر شستشوی مداوم دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی جهت پیشگیری از انتقال این بیماری بهره برد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وسایل گرمایشی ضدعفونی وسایل خانه اتو ضدعفونی کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۴۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید قربانیان جنگ غزه

وزارت بهداشت غزه آمار جدید قربانیان جنگ غزه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب سه کشتار در غزه شد که ۲۶ شهید و ۵۱ زخمی برجای گذاشت. تعداد شهدای جنگ غزه از هفت اکتبر تاکنون به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر و تعداد مجروحان به ۷۷ هزار و ۸۶۷ تن رسید.

به نقل از خبرگزاری سما، این وزارتخانه اعلام کرد: تعدادی از قربانیان همچنان در مسیرها و زیرآوارها هستند و آمبولانس‌ها و کادر دفاع مدنی نمی‌توانند آن‌ها را منتقل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چالوس یک طرفه شد
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • ثبت بیشترین تخلف سرعت در محور ارومیه- مهاباد
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • ۲۱ میلیون تردد در جاده های استان تهران ثبت شد
  • خودروهای برقی خطرناکند؟
  • خودروهای برقی به سرنشینان دیگر خودروها آسیب می‌رسانند
  • خبر پلیس درباره مجهز شدن خودرو‌های داخلی به ردیاب
  • ساخت وسایل لوکس از پوست هزاران تمساح در کارخانه‌ (فیلم)
  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای خودرو توسط پلیس تهران بزرگ