Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:36:38 GMT

کاهش اهداگران به مراکز انتقال خون

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۵۴۹۷

کاهش اهداگران به مراکز انتقال خون

بشیر حاجی بیگی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این روزها که شاهد شیوع  ویروس کرونا در جامعه هستیم و مسئولان به همه توصیه می‌کنند که فقط برای انجام امور  ضروری از خانه خارج شوند، باید توجه داشت که اهدای خون یک امرضروری برای این روزهاست و اهدا کنندگان خون به بخصوص اهداکنندگان مستمر این امر را در اولویت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متولی تامین خون و فرآورده های خون در کشور سازمان انتقال است و خون مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی را تامین می کند، ادامه داد: اهدا کنندگان مستمر خون (با سابقه حداقل دو بار اهدای خون در سال) در  اولویت اهدای خون هستند به دلیل اینکه همیشه خون اهدا می کنند و بیشتر از دیگران از سلامت خود مراقبت می کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های آن همیشگی است، افزود:‌ بدلیل فضای روانی ناشی از شیوع ویروس و همچنین به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگا ه ها و کمتر خارج شدن مردم از خانه ها  مراجعه برای اهدای خون و همچنین اهدای خون نیز کاهش یافته اما مردم نباید بیماران نیازمند به خون را فراموش کنند.

گروه خونی O منفی در اولویت اهدای خون است

حاجی بیگی اعلام کرد: در این روزها میزان اهدای خون کاهش یافته و با توجه به اینکه فقط ۱۰ درصد از جامعه دارای گروه های خونی منفی هستند و از آنجایی که گروه خونی O منفی دهنده عمومی است، نیاز است که اهدا کنندگان با این گروه خونی در اولویت اهدای خون باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با کاهش میزان مراجعه کنندگان برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مواجه هستیم , در برخی  استان ها میزان اهدا کنندگان به نصف شرایط عادی کاهش یافته که در استان های تهران، اصفهان، مازنداران، گیلان و کرمانشاه محسوس تر است.

حاجی بیگی افزود: خون مورد نیاز کشور با استفاده از شبکه خون رسانی ملی تامین می شود و با تقویت این شبکه، خون و فرآورده های خونی مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز تامین خواهد شد.

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه تا این لحظه همه خون مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی تامین شده، تاکید کرد: سازمان انتقال خون با تقویت شبکه خون رسان کشور اجازه نمی دهد که هیچ اشکالی در توزیع خون به بیمارستان ها و مراکز درمانی پیش بیاید.

حاجی بیگی اعلام کرد: اهدا کنندگان و همین طور بیماران نیازمند به خون توجه و اطمینان داشته باشد که برای تمام مراجعه کنندگان اهدای خون معاینات پزشکی و مشاوره های پزشکی لازم انجام می شود و حتی اگر اهدا کننده ای علائم سرماخوردگی داشته باشد، خون اهدا نمی کند و این فرد تا یک ماه و تازمان بهبودی کامل از اهدای خون معاف است و بعد از گذراندن این زمان و سلامتی کامل می تواند خون اهدا کند.

برچسب‌ها کرونا سازمان انتقال خون ایران اصفهان حاجی بیگی کرمانشاه گیلان پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سازمان انتقال خون ایران اصفهان حاجی بیگی کرمانشاه گیلان کرونا سازمان انتقال خون ایران اصفهان حاجی بیگی کرمانشاه گیلان بیمارستان ها و مراکز درمانی سازمان انتقال خون اهدا کنندگان اهدای خون حاجی بیگی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۵۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون

 مدیرکل انتقال خون اصفهان با تبریک هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت»، اهدای خون را مصداق عینی مردمی سازی سلامت بیان کرد وگفت: اهداکنندگان خون سربازان گمنام سلامت هستند که در هر بار اهدای خون، سلامتی را حداقل برای سه نفر به ارمغان می‌آورند.


 کیان دهراب پور افزود: سال گذشته به ازای هر روز کاری، ۵۸۰ نفر اهداکننده به مراکز اهدای خون استان مراجعه که ۴۶۰ نفر از آنها موفق به اهدای خون شده‌اند و در سال ۱۴۰۳ باید تعداد ۶۴۰ نفر اهداکننده مراجعه کرده تا این اداره کل بتواند جوابگوی مراکز درمانی استان باشد.

او  با دعوت از جوانان و بانوان استان برای مشارکت بیشتر در امر اهدای خون، گفت: ۱۷ درصد از اهداکنندگان خون در استان اصفهان زیر ۳۰ سال هستند که این انتظار از جوانان ایثارگر استان می‌رود که در سال جدید به ۲۷ درصد ارتقا یابد.


 ۱۱ مرکز اهدای خون شامل خواجو و شهید حُججی در کلانشهر اصفهان و همچنین در شهر‌های شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، خوانسار، گلپایگان، کاشان، نایین، شهرضا و زرین‌شهر در این استان فعالیت می‌کنند که ۲ مرکز در شهر اصفهان مستقر است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون