Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:13:32 GMT

آیا اینترنت موتور محرکه دموکراسی معرفتی است؟

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۵۷۹۵

آیا اینترنت موتور محرکه دموکراسی معرفتی است؟

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید ادیب زاده، نویسنده کتاب «دموکراسی معرفتی» در اثر خود از مفهومی با عنوان دموکراتیک شدن دانش حرف می‌زند؛ یعنی بیرون آمدن دانش از انحصار چند منبع رسمی و تثبیت شده و پخش شدن آن در دست همه مردم به این معنا که قدرت دانش در اختیار همه مردم قرار گیرد. اما اینجا یک سؤال جدی پیش‌ روی ما خواهد بود و آن اینکه با گسترش جهان مدرن و ابزراهایی همچون اینترنت چه اتفاقی برای نهادها و مراجع رسمی علم می‌افتد؟ سؤال دیگر این است که آیا این اتفاقی که شاهدش هستیم، اتفاق خوبی است یا بد؟

چراغ مطالعه در آخرین قسمت از فصل نخست خود، میزبان  مجید ادیب‌زاده ، نویسنده‌ کتاب «دموکراسی معرفتی» خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مجید ادیب‌زاده دانش‌آموخته علوم سیاسی است، در این کتاب و بقیه مکتوبات خود همچون «مدرنیته زایا و تفکر عقیم»، «شرایط تاریخی تفکر علمی در ایران» و «نقد دانشگاه ایرانی» سراغ تغییر و تحولاتی رفته که علم و نهادهای علمی دارند طی می‌کنند.

«چراغ مطالعه» برنامه‌ای تخصصی در حوزه کتاب است و با نویسندگان حوزه علوم انسانی در مورد کتابهایشان به گفتگو می نشیند. این برنامه شنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه چهارسیما پخش می شود .

کد خبر 4877705

منبع: مهر

کلیدواژه: اینترنت برنامه چراغ مطالعه شبکه چهار سیما کنفرانس بین المللی هندوستان مسلمانان سیدهادی خسروشاهی معرفی نشریات امام علی ع ازبکستان رادیو گفتگو آیت الله جوادی آملی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات رضا داوری اردکانی معرفی کتاب سازمان اوقاف و امور خیریه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان

سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از سال گذشته حوزه هنری و دفاتر حفظ آثار در شهرستان‌ها فعال شده و قرار است زندگینامه شهدای هر شهرستان توسط جوانان داوطلب در همان شهرستان به تحریر درآید.

وی افزود: سال گذشته ۲۰ عنوان کتابچه چاپ شد که هر کدام اختصاص به یک شهید دارد و به صورت جیبی قابل حمل است.

سرهنگ فلاحی بیان کرد: این کتابچه‌ها شامل زندگینامه، خاطرات و با وصیت نامه شهدا به همراه تعدادی عکس است تا دانش آموز با فضای دفاع مقدس آشنا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در مدارس هر شهرستان، کتابچه‌ها توزیع می‌شود تا دانش آموز قهرمانان خود را بشناسند.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه در حوزه تولید کتاب قلم و تجربه نویسندگان مهم اند، افزود: در خراسان جنوبی از نظر نویسنده توانمند مشکل داریم، به همین منظور با کمک دستگاه‌های هنری و برگزاری کارگاه در تقویت قلم نویسندگان تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۶ نویسنده در حوزه دفاع مقدس داریم که ۲۳ نفرشان فعال اند و کتاب‌ها در حوزه‌های کودک، نوجوان، موسیقی، تئاتر، رمان، کتاب شعر، تاریخ شفاهی، خاطره، داستان و کتاب‌های اسنادی تالیف می‌شوند.

سرهنگ فلاحی گفت: در نمایشگاه کتاب که قرار است از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در تهران برگزار شود به صورت حضوری و میدانی شرکت خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۵ معلم از ۵ دهه سینمای ایران؛ از پرویز فنی‌زاده تا رضا عطاران 
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • معلمان خاطره‌انگیز در قاب تصویر
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • کارگران موتور محرکه و بازوان پرتوان جامعه‌ هستند
  • ۵ معلم از ۵ دهه ؛ از پرویز فنی‌زاده تا رضا عطاران
  • ۵ معلم از ۵ دهه ؛ از پرویز فنی‌زاده تا رضا عطاران 
  • آقای بهرام افشاری، در ماجرای اخیر پایتخت، بی‌معرفتی کردید
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی