Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:10:42 GMT

کرونا، تهدیدی علیه جامعه و نظم اروپا

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۶۹۵۶

کرونا، تهدیدی علیه جامعه و نظم اروپا

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هفته گذشته پس از پایان جلسه اضطراری اعضای دولت و متعاقب شناسایی کرونا به عنوان پدیده‌ای همه گیر از سوی سازمان بهداشت جهانی، از آغاز مرحله دوم مقابله با این ویروس خبر داد.

وی با بیان اینکه کرونا فجیع‌ترین بحران بهداشت عمومی در یک نسل است، اظهار کرد: آمار ابتلا به این ویروس در روزها و هفته‌های آینده افزایش خواهد یافت و بسیاری از خانواده‌ها عزیزان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر انگلیس با اشاره به روش‌های پیش‌بینی شده‌ دولت برای مقابله با کرونا افزود: ما اینک از مرحله مهار عبور کرده و تلاش خواهیم کرد تا سرعت شیوع این ویروس را کاهش دهیم.

بر همین اساس، وی اعلام کرد که از جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ هر کس حتی علایم خفیفی از کرونا داشته باشد باید دست کم هفت روز خود را در خانه قرنطینه کند. نخست وزیر انگلیس همچنین از افراد بالای سن ۷۰ سال خواست تا از سفرهای تفریحی خودداری کرده و اردوهای مدرسه لغو شود.   

جانسون افزود که در هفته‌های آینده نیز اگر کسی به کرونا مبتلا شود، از تمام اعضای خانواده‌ او خواسته می‌شود تا خود را در خانه قرنطینه کنند. او به لغو گردهمایی‌های عمومی و تعطیلی آموزشگاه‌ها نیز اشاره اما تصریح کرد که در این مقطع چنین سیاستی اجرا نخواهد شد.

با این حال نخست وزیر انگلیس دیروز تصمیم گرفت تا برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، انتخابات شوراهای شهر و شهرداری لندن را یک سال به تعویق بیندازد.

 انتخابات شوراهای شهر و شهرداری لندن قرار بود ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار شود اما دولت لندن لایحه‌ای را برای تعویق تاریخ انتخابات تنظیم کرده که هفته آینده به رأی مجلس خواهد گذاشت.

در این لایحه همچنین به لغو تجمعات و گردهمایی‌های بیش از ۵۰۰ نفر اشاره شده و به پلیس اختیاراتی واگذار خواهد شد که با متخلفین در این زمینه برخورد کند. به گزارش روزنامه تایمز لندن، اجرای این قانون ممکن است تا دو سال ادامه پیدا کند.

گزارش‌ها حاکی است که مسابقات سالانه دو ماراتن لندن هم که افراد از شهرهای مختلف انگلیس در آن شرکت می‌کردند و قرار بود ۲۶ آوریل (۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) برگزار شود به حداقل شش ماه بعد موکول شد. شمار دیگری از مسابقات ورزشی در روزها و ماه‌های آینده نیز لغو و یا به زمان دیگری موکول شده است.

در انگلیس تاکنون بالغ بر ۷۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. معاون وزیر بهداشت انگلیس هفته گذشته اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده و دست کم ۱۱ نماینده مجلس خود را قرنطینه کرده‌اند.   

در ایتالیا وضعیت به شدت بحرانی است.  نخست‌وزیر ایتالیا پس از رشد ناگهانی در شمار مبتلایان به کرونا و فوتی‌های ناشی از این ویروس، دستور تعطیلی همه فروشگاه‌ها در این کشور به جز داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی را داد.

«جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد که همه فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها در این کشور به جز داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد عذایی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل خواهد شد.

کونته که در یک سخنرانی تلویزیونی سخن می‌گفت، به مردم ایتالیا وعده داد که امید خود را از دست ندهند؛ چراکه با وجود آنکه اکنون آمارهای مربوط به کرونا افزایشی است، تا چند هفته دیگر از شیوع آن جلوگیری خواهد شد.

مجموع مبتلایان کرونا در ایتالیا به بالای ۱۵ هزار نفر رسیده است.

در فرانسه نیز رییس جمهوری این کشور اعلام کرد که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کلیه مدارس و دانشگاه‌های این کشور از روز دوشنبه تعطیل می‌شوند.

امانوئل مکرون در سخنانی در تلویزیون ملی فرانسه با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا گفت: این یکی از جدی‌ترین بحران‌های بهداشتی است که فرانسه تاکنون با آن رو به‌رو بوده است.   

وی از افراد بالای ۷۰ سال و آسیب پذیر خواست تا حد ممکن از تماس با دیگران خودداری کنند.   

تاکنون یک وزیر و پنج عضو پارلمان فرانسه به کرونا مبتلا شده‌اند و مکرون هشدار داده است که کشورش تنها در مرحله آغازین همه‌گیری ویروس کرونا قرار دارد.   

همچنین در ایرلند نخست وزیر این کشور اعلام کرد که تمام مدارس و موسسات آموزشی تا اواسط فروردین ماه آینده تعطیل خواهند شد. لئو وارادکار کارکنان اداره جات را تشویق به دورکاری و توصیه کرد که جلسات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود.

سایر کشورهای اروپایی هم کمابیش از وضعیت مشابهی برخوردار هستند. اتحادیه اروپا برای مقابله با ویروس کرونا ۲۵ میلیارد یورو اختصاص داده است. این اتحادیه همچنین به کشورها توصیه کرده تا در پست‌های مرزی تدابیر بهداشتی سختگیرانه‌تری را به اجرا بگذارند.

اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا در توییتی نوشت: دولت‌ها باید درک کنند که نمی توان جلوی گسترش ویروس را گرفت اما می توان سرعت آن را کاهش داد.

اما سیاست دولت انگلیس در این رابطه کمی متفاوت است. مشاور ارشد علمی دولت انگلیس هشدار داد ویروس کرونا ممکن است یک سال میهمان انگلیسی ها شود تا پس از این که ۶۰ درصد مردم را مبتلا کرد، به علت ایمن شدن اکثریت جمعیت، از این کشور رخت بر بندد.

دکتر پاتریک والانس احتمال داد که ۸۰ درصد از مردم انگلیس به این ویروس مبتلا شوند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه گذشته اعلام کرد که ویروس کرونا در جهان همه گیر شده است.

شیوع این ویروس از ماه دسامبر ۲۰۱۹ (دی‌ماه) از استان هوبی چین آغاز شد و تاکنون بیش از ۱۱۸ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است. تاکنون بیش از ۴ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را براثر ابتلا به این ویروس از دست داده و بیش از ۶۷ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا انگلستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انگلستان ایتالیا ایتالیا ایتالیا ایتالیا ایتالیا فرانسه فرانسه فرانسه فرانسه ویروس کرونا انگلستان نخست وزیر انگلیس کرونا مبتلا ویروس کرونا فروشگاه ها هزار نفر خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس احتمال اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را منتفی دانسته است.

در جلسه‌ای که امروز در مقابل کمیته روابط بین‌المللی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس برگزار شد دیوید کامرون موضع دولت کشورش در قبال طرح قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را تشریح کرد.

او در پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان توضیح داد که انجام چنین اقدامی علیه سپاه ضرورت ندارد و وضعیت فعلی که کلیت سپاه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته کفایت می‌کند. 

کامرون گفت: «همه اقداماتی که ما باید برای اعمال فشار علیه ایران انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که اگر جایی آنجا کار غیرقانونی انجام دهند می‌توانند علیه ان‌ها اقدام کنیم در چارچوب نظام تحریم‌هایی که تقویتشان کرده‌ایم وجود دارند.»

وی در ادامه گفت: «ما کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده‌ایم. وقتی که من از نهاد‌های مجری قانون، پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم آیا این گام اضافی [برای قرار سپاه دادن در فهرست سازمان تروریستی]لازم است پاسخ آنها منفی است.»

دیپلمات ارشد انگلیس در ادامه توضیح داد که چنین اقدامی علاوه بر آنکه سودی ندارد باعث تخریب روابط دیپلماتیک میان دو کشور خواهد شد. 

او گفت: «اگر بخواهم صادق باشم چنین اقدامی یک ضرر هم دارد و آن هم این است که عملاً روابط دیپلماتیک ما را پایان خواهد داد.»

وی در ادامه گفت: «هنگامی که می‌خواهیم از تشدید درگیری‌ها جلوگیری کنیم، هنگامی که می‌خواهیم پیام مستقیمی به ایرانی‌ها ارسال کنیم من می‌خواهم خودم گفتگو انجام دهم. نمی‌خواهم اینطور باشد که به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که ممکن است این پیام را به ایرانی‌ها برسانید؟»

دیوید کامرون در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم که این در راستای منافع بریتانیا نیست و چنین اقدامی نه تنها رویه ما را تقویت نخواهد کرد بلکه از بسیاری جهت باعث تضعیف آن خواهد شد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت