Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید برنامه‌های استودیومحور که تماشاگران حاضر بخشی از اجزا تشکیل‌دهنده برنامه هستند و در پیش‌برد آنها کمک می‌کنند، یک خلا جدی برای این گروه‌هاست اما شاید فرصتی برای ابراز هنر و خلاقیتشان باشد تا در این بین خودی نشان دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، برنامه‌های صداوسیما خصوصا تلویزیون که مخاطبی همه‌گیر و فراگیر دارد همیشه محل نقد و نظرهای درست یا غلط بوده و همچنان هم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویه خصوصا در زمانی که کنداکتور پرتراکمی را شاهد باشیم و یا در ایام و نیز مناسبت‌های خاص، بیشتر به چشم می‌آید و چه بسا به سبب ضعف یک گوشه از کار، همه تلاش‌های دیگر برنامه‌سازان را تحت شعاع قرار می‌دهد.

شیوع کرونا که کشور ما این روزها درگیری عجیب و مضاعفی با آن دارد، محل همین اظهارنظرها نسبت به سریال‌ها و برنامه‌های درحال ساخت تلویزیون شده است؛ تا جایی که از یک طرف صداوسیما هم باید ورود جدی‌تری به اطلاع‌رسانی خبری و آموزشی نسبت به این پدیده جهانی داشته باشد و هم دستش را برای دو ایام مناسبتی پیش رو از نوروز گرفته تا ماه مبارک رمضان پر نگه دارد.

خصوصا بواسطه توصیه‌های بهداشتی مسئولین، در حال حاضر مردم باید خانه‌نشینی را در دستور کار بگذارند و برای دوری از این بیماری هم در خانه‌ها بمانند و هم مامنی برای تفریح و سرگرمی خود پیدا کنند. بنابراین چه رسانه و بیلبوردی بهتر از تلویزیون که همگی به آن دسترسی دارند و باید هم از پس انتظارات و برآورده کردن نیاز عامه مردم برآید.

حداقل به این پرسش پاسخ دهند که اگر سریال و برنامه‌ای لااقل برای نوروز نسازند پس چطور همین مردم را کمی آرامش دهند و حتی اوقافت فراغتشان را در مناسبتی چون نوروز پر کنند!؟

حجم متراکی از تولیدات تلویزیون این روزها درحال ساخت است چه در مورد سریال‌های مناسبتی و روزمره باشد و چه برنامه‌های روتین و البته پرمخاطبی که مشتری ثابت دارند که مثال‌های عینی‌اش «عصر جدید» است و «دورهمی» و ... .

دایره انتقادات به ضبط و تصویربرداری همین تولیدات از طرف برخی صنوف خاص روز به روز شدت می‌گیرد که البته مواردی از این اظهارات منطقی اما در کلیت شاید با واقعیت جور درنیاید. حداقل به این پرسش پاسخ دهند که اگر سریال و برنامه‌ای لااقل برای نوروز نسازند پس چطور همین مردم را کمی آرامش دهند و حتی اوقافت فراغتشان را در مناسبتی چون نوروز پر کنند!؟

خصوصا اینکه به زعم مدیران صداوسیما در کنار گروه‌ها و سریال‌های درحال ساخت فعلا گروه‌های پزشکی نیز حضور دارند و تلاش می‌کنند تضمینی برای سلامتی گروه‌های تولید باشند. البته تعطیلی سینمایی‌های درحال ساخت و نیز توقف موقت سریال‌هایی که فعلا کنداکتوری برایشان در نظر گرفته نشده، راه حلی معقول و پذیرفته‌شده‌ای خواهد بود که باید آویزه تصمیم مدیران قرار گیرد.

برنامه‌های ویژه‌ای که استودیومحور است نیاز به درایت بیشتری دارد؛ همچنان که «عصرجدید»ی‌ها از چندی پیش بالاخره تصمیم بر ضبط برنامه بدون حضار گرفتند و به تازگی نیز «اتفاق» رضا رشیدپور خبر از توقف ضبط آن داده است تا راه را برای هرگونه انتقاد و ابتلای حاضرین به کرونا ببندند.

با این حال شاید بیشتری انتقادها طی روزها اخیر به مهران مدیری و برنامه «دورهمی» برمی‌گشت که برخی از روی دلسوزی و برخی چون فضا را برای نقد به سیما و نیز این گروه برنامه‌ساز مهیا دیدند، همه جوره به این دو تاختند.

توقف چنین برنامه‌هایی می‌تواند پاشنه آشیلی برای خود سیما باشد چرا که مخاطبان بسیاری را از دست می‌دهد اما به هرحال می‌توان اینها را جور دیگری ساخت و با کمی خلاقیت ادامه داد

توقف چنین برنامه‌هایی می‌تواند پاشنه آشیلی برای خود سیما باشد چرا که مخاطبان بسیاری را از دست می‌دهد اما به هرحال می‌توان اینها را جور دیگری ساخت و با کمی خلاقیت ادامه داد، تا هم از انتقادات دوری کنند و هم برای جلب نظر ادامه‌دار مخاطبان این برنامه‌ها نهایتا آن را در استودیویی بدون تماشاگر به تولید برسانند.

تولید برنامه‌های استودیومحور که تماشاگران حاضر بخشی از اجزا تشکیل‌دهنده برنامه هستند و در پیشبرد آنها کمک می‌کنند، یک خلا جدی برای این گروه‌هاست اما شاید فرصتی برای ابراز هنر و خلاقیتشان باشد تا در این بین خودی نشان دهند و همچنان اسم و برند خودشان را حتی بدون این نقیصه اجباری حفظ کنند.

با حجم زیادی از تولیدات استودیومحور تلویزیون خصوصا شبکه سه و همچنین شبکه نسیم که قرار است بخشی از کنداکتور نوروزی سیما نیز باشند، باید منتظر  تصمیماتی جدی در مورد برنامه‌های مشابه هم بود. برنامه‌هایی در پلاتوهای عریض که برای دوری از هر انتقادی بهتر است بی‌تماشاگر برپا شوند اما همچنان با تزریق برخی ایده‌ها، پرمخاطب و جذاب بمانند.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا سریال نوروزی سازمان صداوسیما برنامه دورهمی برنامه عصر جدید درحال ساخت برنامه ها سریال ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی در منطقه چهار

سید ابوالفضل کشفی مدیر شهرداری منطقه چهار ضمن تشکر از صبوری مردم در راستای آبگرفتگی کوتاه مدت برخی معابر و مشکلات مربوط به فروچاله‌های ناشی از ریزش برخی چاه‌های جذبی، گفت: تمام همکاران در واحد خدمات شهری و عمران منطقه چهار تمام تلاش خود را در جهت مدیریت و هدایت روان آب‌های ناشی از بارش شدید باران به کار گرفتند و توانستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات پیش آمده را رفع کنند. 

او افزود: بر اثر بارش پیاپی باران، برخی از چاه‌های فاضلاب، چاه‌های جذبی عمومی و دیوار‌های فرسوده در محلات خیرآباد، عیش آباد و بلوار آزادگان فرو ریخت و یا سبب ایجاد فروچاله شده که با تلاش شبانه روزی همکاران رفع خطر و ایمن سازی شد. 

مدیر شهرداری منطقه چهار تصریح کرد: شهروندان در صورت ریزش چاه‌های جذبی یا فروچاله‌های ناشی از بارش باران، با سامانه مردمی ۱۳۷ شهرداری در میان بگذارند تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر
  • محمدحسن روزی‌طلب سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی صداوسیما شد
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی در منطقه چهار
  • بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
  • هفته‌ جذاب در انتظار لژیونرها؛ ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز طارمی و آزمون