Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادگران گفت: دانشگاه شیراز برای مقابله با ویروس کرونا از بیش از یک ماه قبل برای مقابله با شیوع کرونا با تعطیلی کلاس ها، آموزش های بهداشتی به کارکنان، تهیه دستگاه های ضد عفونی کننده و ... سعی بر انجام اقدامات پیشگیرانه داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید نادگران»، امروز (شنبه 24 اسفند) در نشست خبری مجازی با اشاره به اقدامات دانشگاه شیراز برای مقابله با کرونا گفت: به عنوان یک شهروند از اقدامات انجام شده ستاد کرونای استان در استانداری  اقدامات جامعه پزشکی استان قدردانی می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه شیراز ادامه داد: دانشگاه شیراز برای مقابله با ویروس کرونا از بیش از یک ماه قبل برای مقابله با شیوع کرونا با تعطیلی کلاس ها، آموزش های بهداشتی به کارکنان، تهیه دستگاه های ضد عفونی کننده، تعلیق همایش ها و برگزاری جلسات به صورت ویدیو کنفرانس سعی بر انجام اقدامات پیشگیرانه داشته است.

وی اضافه کرد: مادران باردار و کارکنانی که دچار مشکلات تنفسی و ... بودند به مرخصی فرستاده شده اند و گروه های آموزشی و پژوهشی به طور جدی وارد فعالیت های لازم در این حوزه شده اند.

نادگران از تشکیل کارگروه سلامت در دانشگاه شیراز خبر داد و عنوان کرد: طرح ضدعفونی هوشمند در دست تهیه است و در دانشکده دامپزشکی نیز برای حفاظت از حیوانات خانگی با شیوع کرونا، اقدامات لازم به انجام می رسد.

نادگران با اشاره به کم مراجع بودن دانشگاه در شیراز، عنوان کرد: در حال حاضر در دانشگاه شیراز، کارکنان ارباب رجوع ندارند و غربالگری را با اعلام و نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اگر لازم باشد به انجام می رسانیم و تا کنون خوشبختانه موردی از ابتلا به کرونا در دانشگاه شیراز نداشته ایم.

وی افزود: اقدامات شورای صنفی دانشگاه های شیراز و استان به زمان دائر بودن کلاس ها بر می گردد و در شیراز اقدامات فوری با همکاری و جلسات روزانه استاندار انجام شده و می شود که تا حدود زیادی شیراز را از زمره شهرهای بسیار درگیر خارج کرد اما مردم هنوز هم باید خیلی مراقب باشند و از سفر خوداری کنند و در مجامع عمومی حاضر نشوند تا چرخه ویروس به سمت سیر نزولی برود.

رئیس دانشگاه شیراز اعلام کرد: کارگروه و هسته پژوهشی از 2 سال قبل در دانشگاه با حضور اساتید مختلف تشکیل شده و قبل از انتشار ویروس کرونا، اساتید برجسته در رشته های مختلف در آن فعالیت کرده اند.

وی ادامه داد: مباحث و فعالیت های این کارگروه در جلسات به استاندار فارس گزارش داده شده و قول حمایت و مساعدت از محل اعتبارات استانی برای شروع کار نیز توسط استاندار داده شده است.

نادگران تاکید کرد: کارگروه سلامت و اجتماعی دانشگاه شیراز به شکل خودجوش در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی در فضای مجازی برای اطلاع رسانی به مردم و پر کردن اوقات فراغت فرزندان با تهیه کلیپ، توصیه های بهداشتی و... برای اطلاع رسانی به مردم تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اهمیت همکاری مردم در شرایط حاضر بیان کرد: دانشگاه شیراز همیشه در کنار مردم فهیم و صبور فارس بوده است و با مردم همدلی و همفکری می کند.

نادگران افزود: امیدواریم با همکاری مردم و مسئولان، ویروس کرونا از تهدید به فرصت تبدیل شود و مردم تصمیمات ستاد بحران را جدی بگیرند در خانه بمانند، سفر نکنند و از کارهای مجازی دانشگاه شیراز برای پر کردن اوقات فراغت کودکان و خود استفاده کنند و نقطه نظرات خود را به دانشگاه برسانند.

وی تصریح کرد: باید هشیار باشیم در کنار آرامش و انجام تصمیمات عاقلانه، از هر اقدامی که سلامت عمومی را به مخاطره بیندازد و زمینه انتشار بیشتر ویروس را فراهم می کند، خودداری کنیم.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا در فارس پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا دانشگاه شیراز کرونا شیراز دانشگاه شیراز برای مقابله ویروس کرونا شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سهرابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سلامت را یکی از اصول بنیادین در قانون اساسی جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه برقراری دسترسی عادلانه سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی مردم همواره مورد توجه بوده و موفقیت‌های بزرگی نیز در این زمینه به دست آمده است.

وی، استقرار نظام شبکه بهداشتی در شهرها و روستاها را به عنوان یکی از دستاوردهای حوزه سلامت برشمرد که مورد تحسین و توجه جهانیان است.

به گفته سهرابی، به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته به دلیل وجود بیماری‌های متنوع و بلایای طبیعی و عوامل محیطی تهدید کننده سلامت مانند آلودگی هوا متأسفانه حق سلامت به صورت کامل نمی‌تواند محقق شود و مشکلات و چالش‌هایی زیادی در حوزه سلامت وجود دارد که برای رفع آنها باید برنامه‌ریزی مؤثر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در تمام جهان، چالش‌های سلامت مطرح است به نحوی که در حال حاضر نیمی از مردم دنیا به خدمات ضروری با کیفیت دسترسی مناسبی ندارند.

سهرابی با اشاره به محوریت انسان سالم برای توسعه پایدار؛ زندگی سالم را پایه و اساسی برای زندگی مولد و ایجاد یک جامعه شاد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: برای تأمین سلامت در همه ابعاد باید زیرساخت‌های سلامت تقویت شود و مردم از نظر مکانی، زمانی و اقتصادی دسترسی مناسبی به خدمات سلامت داشته باشند.

سهرابی، تقویت بیمه‌ها و ارائه خدمات پیشگیری را راهکار اساسی برای تأمین سلامت عنوان کرد و افزود: خدمات پیشگیرانه مانع از تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی سنگین ناشی از درمان بیماری‌ها به خانواده و جامعه می‌شود. بنابراین توسعه خدمات بیمه و خدمات پیشگیری می‌تواند راهکاری برای تأمین حق سلامت مردم باشد.

وی عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت را از جمله عوامل مهمی دانست که سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تبعیض، فقر، آلودگی‌های زیست محیطی را از عوامل بسیار مهم تأثیرگذار بر سلامت مردم در تمام دنیا برشمرد.

به گفته وی، با انجام مداخلاتی می‌توان بسیاری از شاخص‌های سلامت را تحت تأثیر قرار داد اما برای انجام مداخلات مؤثر نیاز به حمایت همه جانبه و همکاری‌های بین بخشی است.

سهرابی با اشاره به نقش مهم مشارکت مردم در تأمین سلامت و حمایت‌طلبی تاکید کرد: آحاد جامعه باید با نمایندگان خود در حوزه قانونگذاری و اجرایی در تماس باشند تا منجر به وضع و اجرای قوانینی شود که موجب ارتقای سلامت می‌شود.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با ترویج فرهنگ سلامت و استفاده از ابزارهای پیشگیری که حوزه سلامت در اختیار مردم قرار می‌دهد باید همه افراد را برای پیروی از الگوی زندگی سالم توانمند ساخت.

وی به افراد توصیه کرد که ضمن ارتقای سطح سواد سلامت خود حتماً اطلاعات مورد نیاز را از منابع معتبر تهیه کنند.

سهرابی، ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و قانونگذاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم با حوزه سلامت، شاهد تحقق شعار امسال هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت» باشیم.

کد خبر 6094021 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ادبیات مواجهه با دهه کرامت را متفاوت کنیم
  • انشعاب گیری خط دوم آبرسانی سد درودزن به شهر صدرا انجام شد
  • مربی تیم جوانان: فوتبال پایه برای نتیجه گرفتن نیست
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری