Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم ریگی‌زادگان، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از آنجا که در شرایط فعلی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مهمترین اولویت کشور است و بانک‌ها به دلیل ارتباط مستقیم با وجوه نقد از قبیل اسکناس، ایران چک‌ و ‌سکه یکی از مهمترین محیط های  مساعد برای انتقال ویروس کرونا محسوب می‌شوند، ارائه خدمات غیر حضوری در دستور کار تمام بانک‌های استان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به فوت ۱۹ نفر از کارکنان شبکه بانکی کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا ادامه داد: علت فوت همکاران ما صرفا بدلیل آلودگی وجوه نقد به ویروس کرونا بوده که در حین انجام رسالت شغلی و حرفه‌ای به این عزیزان منتقل شده است.
او اظهار داشت: همچنین با توجه به آلودگی فضای محیطی شعب بانکی و آمادگی زمینه‌ای برای انتقال ویروس کرونا به مراجعان، از شهروندان تقاضا می‌شود که ضمن پرهیز از ارتباط مستقیم با وجه نقد از مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها نیز اجتناب کنند.
رییس اداره امور شعب بانک ملی استان فارس درباره تمهیدات نظام بانکی برای حذف مراجعات حضوری مشتریان گفت: از جمله خدمات تسهیلی در شبکه بانکی که مراجعات حضوری مردم در بانک‌ها را محدود می‌کند می‌توان به تمدید اعتبار کارت‌های بانکی تا پایان فروردین‌ ۹۹، تمدید پرداخت اقساط  وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات دریافتی ۱۰ صنف به مدت سه ماه طبق اعلام شورای پول و اعتبار که متحمل بیشترین خسارت شده‌اند، افزایش سقف کارت به کارت بانکی از مبلغ ۳۰ میلیون ریال به ۱۰۰ میلیون ریال و افزایش سقف شارژ کارت هدیه از پنج میلیون ریال به پنجاه میلیون ریال اشاره کرد.
ریگی‌زادگان، با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار بانک مرکزی مبنی بر بهره‌مندی بخش‌ها و رسته‌های کسب و کارهایی که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده‌اند از تعویق پرداخت تسهیلات در اسفند ۹۸ و ۲ ماهه نخست سال ۹۹ افزود: این کسب و کارها شامل، مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین‌راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی می‌شود.
وی ادامه داد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، مراکز تولید و توزیع پوشاک، مراکز تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی نیز از دیگر کسب و کارهایی است که از مصوبه تعویق در پرداخت اقساط تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.
او افزود: در مقطع کنونی لازمه مدیریت و عبور از بحران فعلی، ایجاد یک تعهد و همبستگی ملی مبنی بر عدم حضور اقشار مردمی در اماکن عمومی تا قطع همیشگی زنجیره شیوع ویروس کرونا است که امیدواریم این اتفاق با کمک مردم محقق شود.
ریگی‌زادگان اضافه کرد: امیدواریم شهروندان در این ایام با بهره‌گیری از ابزارهای متنوع بانکداری الکترونیک، ضمن دریافت خدمات مورد نیاز خود، بر میزان تسلط و آشنایی خود با این ابزارها نیز بیافزایند تا در زمان عبور از این بحران نیز بتوانند از خدمات آنها به شکل مداوم استفاده کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بانک مرکزی حمل و نقل عمومی ریگی گردشگری و صنایع دستی ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی میلیون ریال مراکز تولید بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۷۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک کشاورزی چک الکترونیک سایر بانک‌ها را نقد می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما آقای محرمیان با بیان اینکه زیر ساخت‌های فنی برای ارایه این خدمت به مشتریان در کل شبکه بانکی فراهم شده است افزود: وقتی اولین بانک این خدمت را ارائه میدهد، سایر بانک‌ها هم برای نقد کردن غیر حضوری چک دیجیتال اقدام می کنند. نقد شدن غیر حضوری چک الکترونیک در جهت مراجعه نکردن مشتریان به بانک‌ها انجام می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • بانک کشاورزی چک الکترونیک سایر بانک‌ها را نقد می کند
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید