Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: به مردم برای سفر نکردن فشار خواهیم آورد و تا قبل از شروع سال نو دستاوردهای بسیار مطلوبی را خواهیم داشت. تاریخ انتشار: 13:17 - 24 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۵۷۵۸

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره هفتمین نشست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و مصوبات آن که امروز شنبه تشکیل شد گفت: مصوبات ما اضافه کردن برخی از کارگروه‌ها مثل کارگروه ارزیابی منابع مالی وبودجه بود و همچنین از این به بعد رفت و آمد‌ها بیشتر کنترل می‌شود و محدودیت‌های جدیدی برای عبور و مرور ایجاد خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم مراجعه حضوری شهروندان برای فراخوان‌هایی مثل ثبت مسکن و ... مصوبه دیگر امروز ما بود.

وی افزود: ۳۱ هزار مرکز در کشور درگیر کرونا هستند که هزار ۲۰۰ مرکز ارجاع به صورت سرپایی در کشور داریم که به ۲ هزار ۵۰۰ مرکز خواهند رسید.

وزیر بهداشت گفت: در بسیج ملی مبارزه با کرونا بیش از ۶ و نیم میلیون خانوار را بررسی کرده ایم و به افراد مشکوک فراخوان داده ایم که به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

وی در ادامه گفت: به مردم برای سفر نکردن فشار خواهیم آورد و تا قبل از شروع سال نو دستاورد‌های بسیار مطلوبی را خواهیم داشت. مردم به سامانه خود اظهاری مراجعه کنند و با شماره تلفن های مربوطه تماس بگیرند. موارد مشکوک از سایرین جدا می شوند و افراد آلوده را از سایر افراد جدا کنیم. 

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نمکی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۷۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است

آفتاب‌‌نیوز :

از زمان معرفی درمان‌های ضد رتروویروسی برای درمان HIV در اواخر دهه ۱۹۹۰، طول عمر افراد مبتلا به HIV به طور چشمگیری افزایش یافته است. با این حال، حتی با چنین درمان هایی، مطالعات نشان داده اند که خطر بیماری قلبی در افراد مبتلا به HIV حداقل ۵۰ درصد بیشتر از افراد بدون HIV است. پژوهشگران در تحقیقی جدید دریافته اند که این موضوع با آلوده شدن به ویروس هپاتیت C تشدید می‌شود.

به گفته محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ آمریکا که در این پژوهش بین المللی مشارکت داشته اند، عفونت همزمان HIV و هپاتیت C به این دلیل رخ می‌دهد که آن‌ها یک مسیر انتقال مشترک دارند و هر دو این ویروس‌ها از طریق تماس خونی منتقل می‌شوند.

آن‌ها در پژوهش خود، اطلاعات بیش از ۲۳ هزار فرد ۴۰ تا ۷۹ ساله مبتلا به HIV را که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ درمان ضد رتروویروسی برای HIV را آغاز کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. 

نتایج این تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد، با هر دهه افزایش سن، حملات قلبی در افراد مبتلا به HIV به تنهایی ۳۰ درصد و در افرادی که به هپاتیت C نیز مثبت بودند، ۸۵ درصد افزایش یافت.

طبق این نتایج همچنین خطر حمله قلبی در بیمارانی که دارای عوامل خطر سنتی بیماری قلبی مانند فشار خون، عادات سیگار کشیدن و دیابت نوع دو بودند به ترتیب ۳۰۰، ۹۰ و ۴۶ درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، یافته‌ها نشان دادند: شانس بروز حمله قلبی در افرادی که برخی از عوامل مرتبط با HIV مانند سطوح پایین سلول‌های ایمنی CD۴ را داشتند و یا نوعی داروی مهارکننده پروتئاز را مصرف می‌کردند، بیشتر بود.

به گفته محققان مجری این پژوهش، نظر به یافته‌های تحقیق ما، افرادی که با HIV یا هپاتیت C زندگی می‌کنند باید از پزشک خود در مورد گزینه‌های درمانی این ویروس‌ها و سایر راه‌های کاهش خطر بیماری قلبی عروقی پرس و جو کنند.

این یافته‌های پژوهشی در نشریه Journal of the American Heart Association منتشر شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • مادران دارای ریسک بارداری بالا، در محیطی با هوای پاک سکونت کنند
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • گزارش گاردین از سربازان فراری اوکراین؛ «نمی‌خواهیم بمیریم»
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز