Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی گفت: ۳۵۰ نفر از دانشجویان، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی برای اعزام به مناطق حساس مقابله با کرونا از جمله گیلان و مازندران هستند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سازمان بسیج دانشجویی، صادق مفرد در تشریح آخرین اقدامات قرارگاه مبارزه با کرونا سازمان بسیج دانشجویی اظهار کرد: بعد از تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا تاکنون ۶ هزار و ۸۰۰ نفر از دانشجویان در سراسر کشور در حال فعالیت هستند که برخی به صورت انفرادی و برخی در قالب گروه‌های جهادی عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از لحاظ گروهی ۵۰ گروه پزشکی فعال بوده، ۱۵۱ گروه جهادی نیز در حال فعالیت هستند که ۶ هزار و ۴۰۰ نفر در استان‌ها برای همکاری اعلام آمادگی کردند که از این تعداد بیش از ۳۵۰ نفر از کادر درمانی و دانشجویان پزشکی و پرستاری هستند که آماده اعزام به نقاط حساس مانند استان‌های گیلان و مازندران که اوضاع بحرانی دارند، هستند.

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با وزارت بهداشت برای اعزام این نیروها هستیم و تا این لحظه ۲۸۰ نفر کادر درمانی توسط بسیج دانشجویی به مراکز درمانی تزریق شده و ۷۸۰ نفر نیز در مراکز تلفنی حضور دارند و در حال مشاوره تلفنی به وسیله سامانه تلفنی ۴۰۳۰ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هستند .

مفرد ادامه داد: ایستگاه‌های سلامت در ۱۶ استان کشور با هدف آموزش بهداشت پیشگیرانه راه‌اندازی شده است که ۹۵۰ نفر نیروی آموزش بهداشت داریم که در این مراکز به مردم آموزش بهداشت فردی ارائه می‌دهند.

وی عنوان کرد: در بخش تولیدی در ۲۵ استان، کارگاه تولیدی ماسک و مواد ضدعفونی کننده و نیز لباس کادر درمانی در حال فعالیت است که بخشی فعالیت خود را شروع کرده و برخی در حال راه اندازی هستند، البته گروهی نیز در بخش توزیع مواد مانند ماسک فعالیت می‌کنند که امروز در تهران، پارچه مورد نیاز برای تولید ۵۰ هزار ماسک را شاهد بودیم، در شهرهای اطراف نیز طبق برنامه ریزی‌ها به دنبال افزایش این مقدار در روزهای آینده هستیم. 

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی افزود: در بخش ضدعفونی کردن معابر، مساجد و مدارس نیز نیروهای جهادی در حال فعالیت بودا و با کمک خیرین آماده ضدعفونی کردن معابر شهرهای مختلف هستند.

مفرد تصریح کرد: در کنار همه این فعالیت‌ها گروه جهادی دانشگاه شریف گروه جهادی مهدویون سایتی به نام سایت «آلاء» معرفی کرده‌اند و امروز به بازدید ۴ هزار نفر در روز رسیده‌ که در حال آموزش مجازی به دانش آموزان هستند. با توجه به تعطیلی مدارس به دنبال جبران عقب ماندگی آن‌ها هستند که در حال تامین استودیو این گروه نیز هستیم که البته برای برخی موارد فعال شده و برای مابقی مقاطع تحصیلی نیز به‌زودی فعال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از دانشگاه‌ها مباحث علمی‌تری برای نحوه ضدعفونی کردن معابر ارائه کردند که در حال بررسی هستیم و در صورت صدور مجوز انجام می‌شود، مانند استفاده از اشعه UV برای ضدعفونی کردن مترو، جایگزین کردن محلول اتانول با مواد دیگر با توجه به افزایش قیمت و کمبود این محلول، بحث جایگزینی انجام شود که در حال دریافت مجوز هستیم.

انتهای پیام/۴۱۱۸/

منبع: آنا

کلیدواژه: مازندران بسیج دانشجویی گیلان ویروس کرونا جهادی سازمان بسیج دانشجویی حال فعالیت ضدعفونی کردن کادر درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با حضور استاندار کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: روح حاکم بر مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای بحران ۲ مؤلفه اصلی مدیریت بحران است، افزود: وقوع حوادث غیر مترقبه زمان نمی‌شناسد، بنابراین باید برای هر نوع حادثه‌ای از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نظم آب و هوایی در جهان بهم خورده است، گفت: با توجه به اقلیم آب و هوایی ایران، این شرایط آمادگی بالایی را می‌طلبد.

نامی با بیان اینکه حوزه مدیریت بحران مورد توجه مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: در حال خرید یک سری تجهیزات هستیم که استان کرمانشاه با توجه به نقش مرکزیت در غرب کشور از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد.

وی پیشگیری، آمادگی و بازسازی و باز توانی از ارکان مدیریت بحران دانست و تصریح کرد: امروزه بحران به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله کشورها مطرح است، بنابراین آمادگی کامل برای مقابله با هر حادثه‌ای ضروری است.

نامی به وقوع سیل‌های اخیر در برخی از استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴۴ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۸۲۰ آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

وی با اشاره به مخاطرات احتمالی در این مناطق، اضافه کرد: ایجاد سیل بند عرضی و جلوگیری از ساخت و سازها در بستر رودخانه‌ها از اقدامات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از خطرات سیل در این مناطق است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه برای در امان ماندن از سیلاب‌ها راهی به جز اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کشور نداریم، تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر حفظ و ذخیره آب‌های زیرزمینی، از فرسایش خاک نیز در هنگام وقوع سیلاب جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089801

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در استان بوشهر
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد/ تشریح جزئیات بهره‌مندی از تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان