Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - در پی افزایش تنش‌ها بین عربستان و روسیه، ریاض سیلی از بشکه‌های نفت 25 دلاری را روانه بازارهای جهانی می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، پنج منبع تجاری روز جمعه (23 اسفندماه) اعلام کردند که عربستان سعودی در پی تشدید تنش‌هایش با مسکو برای به دست آوردن سهم بازار، سیلی از نفت 25 دلاری را روانه بازار می‌کند و به‌طور ویژه پالایشگاه‌های بزرگ نفت در اروپا و آسیا را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منابع گفتند که شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان به آنها اعلام کرده‌ است همه درخواست‌های مازاد را در ماه آوریل عرضه می‌کند.
به گفته این منابع، عربستان سعودی همچنین به دنبال جایگزینی نفت روسیه با خریداران چینی و هندی است، هرچند همه پالایشگاه‌ها حجم مورد تقاضای خود را دریافت نکردند.
در پی رزرو 31 نفتکش غول‌پیکر توسط عربستان برای حمل محموله‌های نفت خام مازاد خود به مقاصدی از جمله ایالات متحده آمریکا، قیمت کرایه نفتکش افزایش یافته است.
قیمت نفت از ابتدای سال میلادی تاکنون نصف شده است، زیرا رشد تقاضای نفت با شیوع ویروس کرونا کاهش یافت و در نشست اخیر کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک‌پلاس روسیه و عربستان نتوانستند برای تعمیق کاهش تولید نفت به توافق برسند.
روسیه تاکنون اعلام کرده‌ است که با وجود فشارهای ناشی از اقدام‌های غیرعادی عربستان، قصد بازگشت به میز مذاکره ندارد.
الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز جمعه (23 اسفندماه) اعلام کرد که روسیه هیچ دلیلی برای بازگشت به مذاکرات با شریکان اوپکی پیدا نکرده است و می‌تواند تولید نفت خود در ماه آوریل را به‌طور میانگین، روزانه 200 هزار بشکه افزایش دهد.
یک منبع تجاری گفت: ما از سهم اختصاص یافته خود راضی هستیم و درخواست ماه آوریل‌مان تأیید شده است و امیدوارم قیمت‌ها در ماه آوریل هم جذاب باشند.
این منابع گفتند که تخصیص نفت خام سعودی در ماه آوریل برای پالایشگران اروپایی از جمله توتال، بی‌پی، انی و سوکار در ماه آوریل تأیید شده‌ است.
شرکت سعودی آرامکو عربستان از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ماه آوریل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۹۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی چین طلایی شد

بانک مرکزی چین در ماه آوریل طلای بیشتری به ذخایر خود اضافه کرد.

به گزارش ایسنا، داده‌های رسمی نشان داد که بانک مرکزی چین ۶۰ هزار اونس تروا طلا را در ماه آوریل به ذخایر خود اضافه کرد و دوره خریدهای متوالی را با وجود قیمت‌های بالای طلا به ۱۸ ماه افزایش داد.

تقاضای پناهگاه امن، ناشی از عدم اطمینان ژئوپلیتیکی و اقتصادی و همچنین خرید مداوم بانک مرکزی، به افزایش قیمت طلا در دوره مارس تا آوریل کمک کرد و قیمت طلا به رکورد ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در هر اونس در ۱۲ آوریل رسید.

داده‌ها نشان می‌دهد چین در پایان آوریل ۷۲.۸۰ میلیون اونس طلا در اختیار داشت که در مقایسه با ۷۲.۷۴ میلیون اونس در ماه قبل از آن افزایش داشت. ارزش ذخایر طلای چین از ۱۶۱.۱ میلیارد دلار به ۱۶۸ میلیارد دلار افزایش یافت.

تقاضا از سوی بانک‌های مرکزی جهانی برای طلا به مدت دو سال افزایش یافته است و از قیمت‌ها حمایت می‌کند. شورای جهانی طلا انتظار دارد بانک‌های مرکزی جهانی در سال ۲۰۲۴ خرید خود را در مقایسه با ۱۰۳۷.۴ تن سال گذشته کاهش دهند اما آنها را بالاتر از قبل از سال ۲۰۲۲ نگه دارند.

بر اساس گزارش رویترز، طبق گزارش شورای جهانی طلا، بانک خلق چین با خرید خالص ۷.۲ میلیون اونس یا ۲۲۴.۹ تن، بزرگترین خریدار بخش رسمی طلا در سال ۲۰۲۳ بود که بیشترین خرید از حداقل سال ۱۹۷۷ در یک سال گذشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • کاهش ۱۴ درصدی سود خالص آرامکوی عربستان
  • بانک مرکزی چین طلایی شد
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان