Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@06:00:04 GMT

فرصتی نابرابر برای زنگ قرآن

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۰۳۹۲

فرصتی نابرابر برای زنگ قرآن

اینکه دانش‌آموزان فرصت این را دارند تا در روزهای قرنطینه خانگی درس بخوانند و از آموزش تلویزیونی بهره‌مند شوند خیلی خوب است اما نکته‌اش این است که زمان برابر برای همه دروس در نظر گرفته نمی‌شود.

به گزارش مشرق، از وقتی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، مدارس هم تعطیل شدند و آموزش مجازی جایگزین کلاس‌های حضوری مدارس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه ملی هم به میدان آمد و از طرح آموزش مجازی استقبال کرد. حالا شبکه‌های مختلف سیما برای مقاطع مختلف تحصیلی، دروس را تدریس می‌کنند. بخشی از زمان آنتن رسانه ملی نیز به درس قرآن اختصاص پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: ۵ سناریو برای احتمال تداوم تعطیلی مدارس

اینکه دانش‌آموزان فرصت این را دارند تا در روزهای قرنطینه خانگی درس بخوانند و از آموزش تلویزیونی بهره‌مند شوند خیلی خوب است اما نکته‌اش این است که زمان برابر برای همه دروس وجود ندارد.

فرصت نابرابر برای "زنگ قرآن" نقدی است که می‌توان به صدا و سیما داشت. در 20 اسفند، دو درس از کتاب آموزش قرآن پایه چهارم و کتاب هدیه‌های آسمانی در برنامه 32 دقیقه‌ای شبکه آموزش تدریس شد. یعنی 8 دقیقه برای تدریس درس 11 آموزش قرآن پایه چهارم که باید حداقل در سه جلسه 45 دقیقه‌ای و به روش مهارتی تدریس شود و 24 دقیقه برای درس هدیه‌های آسمان اختصاص یافت.

بهتر است حالا وقتی که رسانه ملی دغدغه خانواده‌ها را برای عقب نماندن دانش‌آموزان از دروس تحصیلی دارد و نظام آموزشی کشور تصمیم دارد با یک آموزش مجازی این فاصله را جبران کند، بهتر است که فرصت برابری را برای تمام دروس در نظر بگیرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا حسین شیخ الاسلام شبکه قرآن قرآن کریم زنگ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد


 

به گزارش تابناک، دفترچه سوالات اختصاصی گروه‌های «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳، در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنج‌شنبه «۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳» و جمعه «۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳» در حال برگزاری است.

در این آزمون در مجموع، یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو-‌معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. تعداد ثبت‌نام‌کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت‌نام‌کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی با ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی با ۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب امروز صبح پنج‌شنبه «۶ اردیبهشت ماه» در سراسر کشور برگزار شد.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده‌اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. دفترچه شماره یک شامل درس ریاضی و دفترچه شماره دو شامل دروس فیزیک و شیمی قابل دریافت است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی نیز هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. دفترچه شماره یک شامل دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی و دفترچه شماره دو شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد و دفترچه شماره دو شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد ویژه دیپلمه‌های علوم و معارف اسلامی منتشر شده است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در سایت سازمان سنجش قابل دسترس است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • آرنه اسلوت: لیورپول فرصتی است که نمی‌خواهم از دست بدهم؛ می دانم فاینورد موافقت می‌کند
  • دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • میرزا مهدی آشتیانی؛ جمع بین نبوغ و تبحر
  • ارتقای قاریان جوان در طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • فیلم| کارشناسان عرب‌زبان: حب و بغض را در مورد ایران کنار بگذاریم،راهبرد منطقه‌ای ایران باید در دانشگاه‌ها تدریس شود
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!