Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدرضا جوادی یگانه در تشریح مهمترین اقدامات این نهاد برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اظهار داشت: کمک‌های حمایتی از کودکان کار و خیابان به خصوص زباله گرد را در دستور کار قرار دادیم.

وی گفت: بخشی از این کمک‌ها ارائه خدمات درمانی و توزیع بسته‌های بهداشتی شامل دستکش، ماسک، صابون و اسپری ضدعفونی کننده دست است که تلاش کرده‌ایم ضمن اهدای این اقلام نسبت به آموزش افراد اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یگانه افزود: اولین اقدام در این خصوص حضور تیم پزشکی در گودها و گاراژهای تفکیک زباله بود که در روزهای گذشته شروع شد و با توجه به اهدای اقلام و اعلام آمادگی خیرین و افراد داوطلب در روزهای آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران بیان کرد: همچنین برای غنابخشیدن به تغذیه افراد حاضر در گودهای زباله گردی از روز گذشته ۲۰۰ پرس غذای گرم در این اماکن توزیع شد و طبق پیش‌بینی در هفته پیش‌رو به توزیع یکهزار پرس غذا می‌رسیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: تامین و طبخ غذا به ‌عهده سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری است اما توزیع را به عهده سازمان‌های مردم نهاد گذاشتیم چرا که آنها شناخت بهتری نسبت به جامعه محلی داشته، پذیرش بهتر و امکان توزیع عادلانه‌تر دارند.

وی اظهار داشت: متناسب با ارزیابی نیاز افراد زباله گرد در روزهای آینده، ظرفیت داریم میزان توزیع اقلام بهداشتی و تغذیه‌ای را افزایش دهیم.

انجام تست غربالگری کرونا در گرمخانه‌های شهرداری تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم این معاونت، رسیدگی به افراد آسیب دیده و کاهش آسیب‌های اجتماعی مشهود در شهر است، اظهار داشت: با اعلام خبر جهانی شیوع بیماری کرونا، کمیته مدیریت و کنترل بیماری کرونا در سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی تشکیل شد.

وی گفت: به دنبال آن ضمن آموزش تمامی نیروهای ستادی و ضدعفونی مستمر تمامی سطوح، در این مراکز به طور روزانه مواد ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک توزیع می شود، همچنین تمامی مراکز به تب سنج لیزری مجهز شده و تب مددجویان پیش از ورود به گرمخانه چک می‌شود.  

جوادی یگانه با اشاره به فعالیت ۲۴ گرمخانه و سامانسرا در پایتخت افزود: تمامی گرمخانه‌ها روزانه سه بار ضدعفونی می‌شوند.

معاون شهردار تهران بیان کرد: به دلیل افزایش حجم کار کارکنان گرمخانه‌ها فراخوان جذب نیروی داوطلب مددکار اجتماعی، مددیار، پرستار و پزشک در فضای مجازی منتشر شد که تاکنون ۴۰ نفر در این فراخوان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی از انجام تست غربالگری اولیه تشخیص کرونا در مراکز خاورشهر و لویزان و پرسنل فوریت‌های خدمات اجتماعی و کارکنان سازمان خدمات اجتماعی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه ایمن سازی گرمخانه‌ها از حیث سلامت مددجویان و کارکنان گرمخانه‌ها اهمیت بسیاری دارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران اظهارداشت: براین اساس از ۴۰۰ نفر تست اولیه گرفته شد و تاکنون ۶۰ عدد لباس ایزوله، حدود ۵ هزار ماسک، بیش از ۱۰ هزار دستکش، یکهزار لیتر مایع دستشویی، ۲۵۲ گالن چهار لیتری محلول ضدعفونی کننده، حدود ۹ هزار پد الکلی و ... در گرمخانه‌ها توزیع شده است.

جوادی یگانه گفت: تمامی گشت‌های فوریت‌های اجتماعی به لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده و سه گشت برای بررسی حال افراد مشکوک به ویروس کرونا به لباس های گان مجهز شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در تمامی گرمخانه‌ها یک اتاق ایزوله برای افراد مشکوک به ویروس کرونا اختصاص داده شده است، افزود: طی هفته گذشته با بهره‌گیری از ظرفیت افراد داوطلب، سازمان‌های مردم نهاد و جمعیت هلال احمر ضمن اهدای بسته‌های بهداشتی خیرین به بیش از ۴ هزار نفر از مددجویان تمامی مراکز نگهداری شهرداری تهران، نسبت به آموزش بهداشت فردی به این افراد اقدام شده است.

فرهنگسازی و آموزش 

جوادی یگانه گفت: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، وارد عمل شد و در حوزه‌های سلامت، خدمات اجتماعی، امور داوطلبانه و آموزش‌های شهروندی فعالیت‌های خود را آغاز کرد و فرهنگسازی و آموزش به مردم‌ همراه با فراهم کردن فرصت مشارکت در محلات را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: اکنون نیز اداره کارگروه «آموزش، فرهنگسازی و مشارکت مردمی» ستاد بحران و مقابله با ویروس کرونا در شهرداری تهران برعهده این معاونت است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران اظهارداشت: در گام اول تمامی برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، همایش‌ها و نشست‌های عمومی معاونت تا اطلاع ثانوی لغو شد و در گام‌های بعدی تمامی مجموعه‌های ورزشی، خانه‌های کودک، فعالیت های عمومی سرای محله‌ها، مجموعه‌های شهربانو، برج میلاد، نمایشگاه زنان و تولید ملی تعطیل شدند.

وی بیان کرد: خانه‌های سلامت در سراهای محله برای ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان در حوزه مراقبت و پیشگیری از ویروس کرونا فعال هستند.

جوادی یگانه افزود: برنامه‌های نوروزی شهرداری با عنوان نوروزگاه تعطیل شد و به جای آن برنامه‌های دیگری با محوریت شهروندان در خانه با نام «نوروزخانه» تدارک دیده شد.

تدوین شیوه نامه و محتوای تخصصی ویژه سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری

معاون شهردار تهران، خودمراقبتی را بهترین راه پیشگیری از ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: به همین منظور برای افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس هستند از قبیل راننده‌های اتوبوس، تاکسی و مترو، مددجویان، مددکاران اجتماعی و کارکنان گرمخانه‌ها و سامانسراها، کارگران فضای سبز و خدمات شهری، کارکنان بهشت زهرا(س)، سازمان ورزش و میادین میوه و تره بار و همه شهروندانی که از این مجموعه‌ها استفاده می‌کنند، محتوای آموزشی مرتبط با نیازهای هر واحد تولید و منتشر شد.

وی اظهارداشت: با پیگیری و تشکیل جلسات کارشناسی مستمر اداره کل سلامت این معاونت با مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیش از ۲۰ عنوان شیوه نامه تخصصی نحوه ضدعفونی و مقابله با ویروس کرونا مرتبط با نیازهای مدیریت شهری تدوین و ابلاغ شد.

جوادی یگانه گفت: راهنمای کنترل محیطی اتوبوس‌های درون و برون شهری، خودروهای درون و برون شهری، پارک‌ها، فضای سبز و مبلمان شهری، مراکز ورزشی و استخرهای شنا، مترو و قطارهای شهری و برون شهری، گرمخانه‌ها، میادین میوه و تره بار، کیوسک‌های مطبوعاتی، جایگاه‌های سوخت و بانک‌ها بخش مهمی از شیوه نامه‌های تولید شده است که مبنای عمل تمامی واحدهای تابعه شهرداری تهران قرار گرفت.

آموزش ۴۰ هزار نفر از شهروندان و کارکنان شهرداری 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به ظرفیت گسترده ۳۵۲ خانه سلامت پایتخت برای آموزش شهروندان اظهارداشت: از زمان اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور چین آمادگی لازم در بدنه سلامت شهرداری تهران وجود داشت و پیش از شیوع این ویروس در تهران ما موفق شدیم ۲۰هزار و ۱۹۵ نفر از شهروندان را در سطح مدارس، مساجد و خانه‌های سلامت در ارتباط با روش‌های پیشگیری از ویروس کرونا آموزش دهیم.

وی گفت: پس از شیوع ویروس، آموزش‌های حضوری در سطح شهر متوقف و در قالب تولید محتوای آموزشی و توزیع در قالب پوستر، فضای مجازی و نمایشگرهای شهری ادامه پیدا کرد.

جوادی یگانه افزود: همچنین ۶ هزار نفر از نیروهای خدماتی و کارگران خدمات شهری شهرداری تهران به صورت حضوری توسط مربیان آموزشی خانه‌های سلامت و ۱۴ هزار نفر از پرسنل شهرداری به صورت غیرحضوری آموزش دیدند.

معاون شهردار تهران بیان کرد: به طور مستمر محتواهای لازم برای آموزش شهروندان از طریق اکران عمومی در بیلبوردهای شهری، وسایل حمل و نقل عمومی و تمامی مراکز زیرمجموعه شهرداری تهران توسط این معاونت آماده و در اختیار سازمان‌های مرتبط قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این راستا تاکنون در قالب سه موج، اطلاع رسانی در سطح شهر صورت گرفته است که در فاز اول و دوم نسبت به آموزش روش‌های پیشگیری از ویروس کرونا پیام‌های شهری اکران شد و در فاز سوم در چارچوب دعوت مردم به ماندن در خانه خودشان، پیام‌ها طراحی و اکران شده است.

آموزش تلفنی، دلجویی و احصاء نیازهای اساسی افراد در معرض خطر

جوادی یگانه با تاکید بر ضرورت توجه به سالمندان، افراد دارای معلولیت و بیماری‌های زمینه‌ای برای ماندن در خانه و حضور نیافتن در سطح جامعه اظهارداشت: در شرایط حاضر سالمندان، افراد دیابتی و دارای معلولیت جزء گروه‌های در معرض خطر تلقی می‌شوند و در همین راستا از هفته گذشته از طریق ۳۵۲ خانه سلامت شهر تهران تماس با این افراد آغاز شده است.

وی گفت: تاکنون با بیش از ۴ هزار نفر از این افراد تماس تلفنی بر قرار شده است.

معاون شهردار تهران افزود: در تلاش هستیم ضمن تداوم ارتباط، تاکید بر ماندن در خانه و آموزش‌های تلفنی به این افراد، مشکلات و نیازهای اساسی آنان را احصا و از طریق ظرفیت‌های موجود در شهرداری و بهره گیری از داوطلبان شهر تهران نسبت به رفع نیازهای ایشان اقدام کنیم.

بیش از ۱۰۰ مشاور و روانشناس داوطلب آماده ارائه خدمت

جوادی یگانه با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا موجی از استرس، ناامنی، اضطراب و ترس را در جامعه، خانواده‌ها و کودکان ایجاد کرده است، اظهارداشت: تسهیل گری برای ارائه خدمات تخصصی سلامت روان از وظایف اصلی اداره کل سلامت است.

وی گفت: در این راستا، بهره‌مندی از ظرفیت مشاوران و روانشناسان دارای صلاحیت در سرای محله‌ها در دستور کار قرار گرفت و همچنین این ظرفیت با توجه به اعلام آمادگی سازمان نظام روانشناسی کشور تقویت شد.

معاون شهردار تهران افزود: در حال حاضر بیش از یکصد نفر از مشاوران و روانشناسان داوطلب و دارای پروانه فعالیت از سازمان نظام روانشناسی آماده ارائه خدمت برای کاهش استرس و اضطراب شهروندان به ویژه سالمندان، افراد دارای معلولیت و دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند که خدمات روانشناختی را به صورت تلفنی به شهروندان ارائه می‌دهد.

جوادی یگانه ادامه داد: اسامی و شماره تماس مشاوران و روانشناسان داوطلب در اختیار تمامی خانه‌های سلامت ۳۵۲ محله پایتخت قرار گرفته است و شهروندان می‌توانند ضمن ارتباط تلفنی با سرای محله‌ها با این افراد مرتبط شوند.

وی بیان کرد: اطلاعات تمامی خانه‌های سلامت شهر تهران و محتواهای آموزشی در خصوص نحوه مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا بر روی سایت اداره کل سلامت شهرداری تهران به نشانی http://salamat.tehran.ir قابل دسترس است.

آموزش ۴۲۰۰ نانوا برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

جوادی یگانه از آموزش نانواهای تهران برای رعایت نکات بهداشتی و نحوه مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: با همکاری اتحادیه نانواهای سنتی تهران، توسط ٣٥٢ خانه سلامت شهرداری نسبت به آموزش ۴هزار و ۲۰۰ نانوایی و نصب پوسترهای آموزشی اقدام شده است.

وی افزود: پرداخت نکردن پول نقد، استفاده از کارت‌خوان، استفاده از انبر برای تحویل نان و رعایت نکات بهداشتی توسط نانواها موجب کاهش همه‌گیری کرونا می‌شود.

ارائه کتاب‌های الکترونیکی رایگان

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران درباره اقدامات انجام شده در حوزه آموزش‌های شهروندی اظهارداشت: یکی از مواردی که از روز اول تعطیلی مدارس مطرح شد، بحث سلامت روان و غنی کردن اوقات فراغت خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان بود.

وی گفت: با توجه به اینکه اداره کل آموزش‌های شهروندی، دبیرخانه شهر دوستدار کودک است، در این مورد پیش قدم و رایگان شدن سایت‌های تماشای فیلم و سریال به عنوان اولین پیشنهاد مطرح شد که با حمایت‌های وزارت ارتباطات این اتفاق محقق شد.

جوادی یگانه، دومین اقدام را کتابخوانی عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی شد در هر هفته با توافق یکی از استارت آپ‌های حوزه کتاب، کتاب‌های الکترونیکی کودک و نوجوان در یک بازه زمانی رایگان شود تا شهروندان بتوانند از این کتاب‌ها استفاده کنند، بخشی از این هزینه را معاونت اجتماعی شهرداری تهران پرداخت می‌کند و بخش دیگر شامل تخفیف خود استارت آپ می‌شود.

تولید بیش از ۱۹۰ عنوان آموزش‌های بهداشتی فردی و عمومی

معاون شهردار تهران بیان کرد: این کار در هفته اول با اپلیکیشن «طاقچه» آغاز و بیش از ۴ هزار کتاب دانلود شد، در هفته دوم این طرح با اپلیکیشن «واو خوان» ادامه پیدا کرد و آغازگر یک جریان شد، بخش‌های دیگر هم به این کار ورود کردند و کار با قوت بیشتری ادامه پیدا کرد.

جوادی یگانه با اشاره به اینکه برای سرگرم شدن کودکان و نوجوانان، بازی‌هایی که می‌توانند در خانه انجام دهند را معرفی کردیم، افزود: از تعدادی نویسنده درخواست کردیم برای آنان کتاب بخوانند که فرهاد حسن‌زاده و مصطفی رحمان‌دوست این کار را انجام دادند.

وی گفت: تعداد تولیدات آموزش‌های حوزه فردی و عمومی بیش از ۱۹۰ عنوان است، در کنار این تولیدات تلاش کردیم در حوزه سلامت روان هم نکاتی را برای کودکان و نوجوانان مطرح کنیم.

آغاز به کار سامانه «کار داوطلبی» در هفته آینده

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران درباره اقدامات مرتبط با جذب افراد داوطلب و مسئولیت پذیری اجتماعی اظهارداشت: مهم‌ترین اقدام در این زمینه نحوه جذب نیروهای داوطلب و نوع به کارگیری آنان بود که از طریق ظرفیت‌های موجود در مدیریت شهری، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد و استفاده از سامانه ۱۳۷ انجام شد.

جوادی یگانه از آغاز به کار سامانه «کار داوطلبی» در هفته آینده خبر داد و گفت: داوطلبان و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند با ثبت نام در این سامانه نوع فعالیت و تخصص خود را تعریف کنند تا در مواقع نیاز بتوان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم شبکه توزیع را در سطح محلات تهران راه‌اندازی کنیم، افزود: این شبکه می‌تواند در صورت محدودیت‌های ترددی، اقلام مورد نیاز شهروندان را به آنان برساند، نقش شهرداری در این خصوص تسهیل گرانه است و شهرداری رابط سازمان‌ها، شرکت‌های عمومی و خصوصی و شهروندان می‌شود.

معاون شهردار تهران اظهار داشت: حدود ۶۰ محله کم برخوردار شهر را شناسایی کردیم، در مرحله اول در حال رایزنی برای آموزش و توزیع اقلام بهداشتی در ۱۰ محله که شرایط سخت تری دارند، هستیم.

جوادی یگانه تاکید کرد: مدیران و کارمندان شهرداری تهران در قالب یک تیم همراه، تلاش دارند تا با کمک سایر نهادها از میزان ابتلا به کرونا بکاهند و علاوه بر معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سایر بخش‌های شهرداری نیز در کارگروه‌های دیگر ستاد بحران و مقابله با ویروس کرونا در این نهاد فعالیت‌های فراوانی داشته‌اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۱۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا شهرداری تهران محمدرضا جوادی یگانه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران کودکان کار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران کودکان کار ویروس کرونا شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران کودکان کار معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی پیشگیری از ویروس کرونا مقابله با ویروس کرونا شهردار تهران سازمان های مردم نهاد معاون شهردار تهران جوادی یگانه خانه های سلامت ویروس کرونا ضدعفونی کننده شهرداری تهران نسبت به آموزش بیماری کرونا هزار نفر ادامه پیدا گرمخانه ها سازمان ها سلامت شهر اداره کل ۴ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: قیمت خرید زباله خشک در نوماند توسط پیمانکاران در دل قراردادهای بسته شده تعیین شده و پیمانکاران با توجه به هزینه‌های جمع‌آوری و حمل به این قیمت‌ها رسیده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم 800 نفر از پاکبانان شهر تهران که به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بی‌تردید امروز شهر تهران از پاریس تمیز‌تر است. در حال حاضر نظرسنجی درخصوص نظافت شهر تهران از مردم انجام نشده است اما سامانه 137 که سامانه‌ای نظارتی است نظرات مردم را منعکس می‌کند. از این منظر شاهد کاهش 65 درصدی شکایت‌ها در حوزه پسماند هستیم.

وی افزود: از نگاه میدانی نیز با توجه به بهبود عوامل مؤثر در نظافت شهر شاهد بهبود وضعیت هستیم. یکی از مشکلات ما در حوزه جمع‌آوری پسماند معدل مدل ماشین‌آلات بود که از 91 تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به 1400 خواهد رسید. این موضوع می‌تواند تاثیر بسزایی در کیفیت جمع‌آوری زباله داشته باشد. از سوی دیگر کف حقوق پاکبانان از 8 میلیون و 700 هزار تومان به 12 میلیون تومان افزایش پیدا کرد تا به این ترتیب قدر این زحمتکشان بیشتر دیده شود.

محمدی تصریح کرد:‌ بر اساس ابلاغیه وزارت کار سطح حقوق پاکبانان را افزایش دادیم و افزایش بیشتر نیز در دستور کار قرار گرفته است که اثرات آن را می‌توانیم در کف خیابان مشاهده کنیم. وضعیت شهر تهران در حوزه پسماند بهبود یافته ولی ما همچنان راضی به این مقدار نیستیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بالاترین امتیاز پیمانکاران در سطح مناطق 75 از 100 است که نشان می‌دهد همچنان جای کار وجود دارد البته پیمانکاری هم داریم که 40 امتیاز کسب کرده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درخصوص وضعیت مخازن در سطح شهر گفت: سال گذشته 33 درصد کل مخازن سطح شهر نوسازی شد. 17 هزار مخزن جدید در سال گذشته در میان مناطق توزیع شد و در موضوع شستشو و نگه‌داشت مخازن با توجه به تبدیل شدن قراردادها به قراردادهای حجمی، قطعا از این پس وضعیت شستشوی مخازن بهتر خواهد شد.

محمدی در پاسخ به سؤالی درخصوص قیمت خرید زباله خشک در اپلیکیشن نوماند گفت: قیمت خرید زباله خشک در نوماند توسط پیمانکاران در دل قراردادهای بسته شده تعیین شده است پیمانکاران با توجه به هزینه‌های جمع‌آوری و حمل به این قیمت‌ها رسیده‌اند. بی‌تردید این پیمانکاران هزینه‌هایی دارند که افرادی که به صورت غیرمجاز خریداری می‌کنند بالاتر باشد اما غیر از پیمانکار شهرداری هر کسی نسبت به خرید زباله ارزشمند اقدام کند جرم است.

وی درباره زباله‌سوز 6 هزار تنی تهران نیز گفت: با توجه به اینکه انعقاد چنین قراردادی در کشور در این سطح برای اولین بار است شرکت‌های مشاور برای انعقاد این قرارداد نیاز به بررسی‌های بیشتر و اخذ مشاوره‌های فنی بیشتر داشتند لذا مقرر شد از مجموعه‌های دانشگاهی و همچنین کارشناسان وزارت کشور استفاده کنیم. در این مسیر یک مشاور بین‌المللی نیز استخدام کردیم تا این قراردادها تنظیم شود. امیدواریم تا دو هفته‌ آینده پیش‌نویس این قرارداد تنظیم شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در خصوص شیرابه و انتشار آن در هنگام حمل پسماند و در مجموعه آرادکوه، اظهار کرد:‌ بیش از هفتاد سال است که در مجموعه آرادکوه زباله دفن می‌شود طبیعتا بوی نامطبوع در آنجا وجود دارد لذا برنامه‌ریزی شده که به عنوان تنها راه حل آلودگی زیست محیطی و گاز متان موجود در آنجا استحصال این گاز انجام شود که منابع و اعتبارات در طرح جامع دیده شده و مقرر بود تا اسفندماه سال گذشته برای جذب سرمایه‌گذار اقدام شود که با یک ماه و نیم تاخیر در اردیبهشت‌ماه فراخوان جذب سرمایه‌گذار انجام خواهد شد. هر چند که این موضوع برای شهرداری تهران پرهزینه است اما آن را به عنوان یک راه حل تمام کننده و حلقه پایانی مدیریت پسماند پذیرفته است. اما موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد و خوشبختانه دریاچه شیرابه‌ای که در گذشته وجود داشته امروز خشک شده و دیگر وجود ندارد.

محمدی درخصوص تعداد کاربران اپلیکیشن نوماند گفت: هدف‌گذاری که دنبال کردیم این بود که روزانه 1900 نفر در این اپلیکیشن ثبت‌نام کنند که در مجموع حدود 42 هزار نفر می‌شد که در حال حاضر 45 درصد از هدف‌گذاری ما محقق شده است و تبلیغات مویرگی برای افزایش تعداد کاربران نیز به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی در خصوص شیرابه‌ای که از خودروهای حمل پسماند بعضا جاری می‌شود نیز تصریح کرد: تمام تلاش این است که بویژه در فصول گرم با نوسازی ناوگان که بخشی از آن مربوط به سیم‌تریلرها می‌شود بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم. تعدادی از این خودروها در سال گذشته نوسازی و اورهال شدند و نظارت بر پیمانکار نیز در این حوزه به صورت جدی افزایش پیدا کرده است. اگر این موضوع در سطح شهر دیده می‌شود تخلف است و قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: مرکز تحقیق و پژوهشی به صورت مشترک با شهاب‌خودرو احداث کردیم که ماشین‌هایی طراحی کنند که به صورت وکیوم شده به هیچ عنوان شیرابه از آن خارج نشود و به این ترتیب وضعیت بهبود پیدا کند.

بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک

محمدی درخصوص به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در حوزه مدیریت پسماند گفت: به‌کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد اما از افراد زیر 18 سال و اتباع غیرقانونی پیمانکاران نباید استفاده کنند و در صورت انجام این کار تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است