Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:52:52 GMT

کمین کرونا در بازار پرنده‌فروشان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۰۷۵۳

کمین کرونا در بازار پرنده‌فروشان کرمانشاه

مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دیروز(جمعه ۲۳ اسفند) رسما به واسطه شیوع کرونا در این استان وضعیت قرمز اعلام کردند و از مردم‌ خواستند که خانه های خود را ترک نکنند.
بیماری کرونا که از ابتدای دی ماه از چین آغاز شده بود امروز به یک‌ بحران جهانی تبدیل شده ‌و به تبع آن ایران‌ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون ۱۰۲ نفر در این استان به کرونا مبتلا شده اند که ۱۰ نفر از آنان جان خود را از دست داده اند.
با این حال به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی این آمار تنها مختص به افرادی است که نیاز به بستری دارند و افرادی که علائم خفیف بیماری‌ در آنان مشاهده می شود، به قرنطینه خانگی تشویق می‌شوند؛ از این رو این احتمال دارد که شمار مبتلایان به کرونا در استان بیشتر از این تعداد باشد.
دکتر محمودرضامرادی رییس دانشگاه علوم علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام وضعیت قرمز در این استان تاکید کرد که در روزهای آینده شاهد اوج گیری بیماری در کرمانشاه خواهیم بود.
با وجود تاکید مستمر مسوولان برای کاهش میزان تردد مردم در خیابان ها و مراکز تجمع همچنان در خیابان های استان شاهد فعالیت بازارها هستیم که در میان آنها بازار پرنده فروشان کرمانشاه واقع در ابتدای خیابان دیزل آباد یکی از پرتجمع ترین بازارها محسوب می‌شود.
بازار پرنده فروشان کرمانشاه که در روزهای تعطیل پر رونق تر می شود، محوطه ای شبیه به پاساژ است که در کنار آن غرفه هایی ایجاد شده و دست فروشان نیز که تعدادشان بسیار است در آنجا حیوانات خود را عرضه می کنند.
علاوه بر اینها چندین اغذیه فروشی دوره گرد نیز در این‌ محوطه حضور دارند و بدون در نظر گرفت مسائل بهداشتی به افراد حاضر خوراکی می فروشند.
براساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، روز گذشته (جمعه ۲۳ اسفند) حتی پهلوان‌های معرکه گیر نیز به میان مردم آمده بودند و افراد بسیاری را اطراف خود جمع می کردند.
در این بازار کمتر کسی از ماسک و دستکش استفاده می کند و افرادی نیز مدام در حال سرفه کردن هستند که با توجه به مصرفه زیاد قلیان و سیگار و تردد در میان پرندگان نمی شود تفاوت سرفه‌ها با علائم کرونا را تشخیص داد.
کودکانی که به همراه پدرانشان برای خرید یا فروش حیوانات به اینجا آمده اند، نیز در میان جمعیت دیده می‌شوند.
عباس یکی از این مغازه داران بازار پرنده فروشان به خبرنگار ایرنا، گفت: همیشه قبل از بهار بازار ما پر رونق می شود، چون خیلی ها دوست دارند در هوای بهار کبوتر هوا کنند و یا در تعطیلات با حیوانات سرگرم شوند.
وی که به خطرهای کرونا باور نداشت، عنوان کرد: هرچه بازار شلوغ تر باشد روزی ما بیشتر می شود، نمی توانیم به خاطر کرونا از نان خوردن بیافتیم.
در این بازار علاوه بر انواع پرنده، سگ، سنجاب، گربه و دیگر حیوانات نیز عرضه می شوند.
علی که به همراه یک قلاده سگ بزرگ در میان جمعیت پرسه می زد، گفت: من و تمام کسانی که اینجا دست فروش هستند، به پول فروش حیوان نیاز اساسی نداریم، برای عشقمان و دیدن رفقا اینجا می آییم.
وی افزود: اکثر دست فروش ها حیوانات خودشان را برای فروش می آورند و شغل دیگری دارند و برای سرگرمی به اینجا می‌آیند.
مرتضی نیز که یک قفس با چند قناری در دست داشت، اصلا به توصیه های کرونایی مسوولان اهمیت نمی داد و با خیال راحت ساندویچ فلافل که در دست دیگرش بود را گاز می زد.
آنطور که از شواهد معلوم‌ است کسی در بازار پرنده فروشان کرمانشاه نکات بهداشتی برای مقابله با کرونا را جدی نمی گیرد و همین موضوع این مکان را به محل مناسبی برای شیوع بیماری تبدیل کرده است.

تجمع بازار پرنده فروشان کرمانشاه در روز جمعه ۲۳ اسفند ماه ۹۸


تجمع‌ها ممنوع شدند، اما پرنده فروشان هستند
استاندار کرمانشاه هفته گذشته برگزاری هرگونه تجمع در استان حتی به واسطه مراسم ختم‌ را ممنوع اعلام کرد و حتی به فرمانداران دستور داد که به منظور جلوگیری از برگزاری مراسم پنجشنبه آخر سال راه آرامستان ها مسدود کنند، با این وجود همچنین تجمع هایی از نوع بازار پرنده فروشان کماکان در کرمانشاه پررونق است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه نیز روز گذشته لیستی از مشاغلی که باید در این روزها تعطیل شوند شامل اتحادیه های فرش فروشان، اتحادیه پارچه فروشان، اتحادیه آلومینیوم کاران، اتحادیه هتلداران، اتحادیه عکاسان،اتحادیه ابزار و یراق، اتحادیه انفورماتیک، اتحادیه آرایشگاه های مردانه،اتحادیه آرایشگاه های زنانه، اتحادیه شرکت های خدماتی، اتحادیه کتاب فروشان، اتحادیه کیوسک داران مطبوعاتی، اتحادیه علافان، اتحادیه موزاییک سازان، اتحادیه طلا و جواهر، اتحادیه آهن فروشان، اتحادیه اتومبیل فروشان، اتحادیه پوشاک و اتحادیه بلور و چینی، اتحادیه چاپخانه داران، اتحادیه درود گران، اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان،اتحادیه پروفیل کاران،اتحادیه فروشندگان لوازم الکتریکی، اتحادیه آبمیوه بستنی و کافی شاپ ارائه کرد که در میان آنها اسمی از پرنده فروشان به چشم نمی خورد.
اصناف خودشان کرکره را پایین بکشند

فرماندار کرمانشاه هم امروز ( شنبه ۲۴ اسفند) در گفت و گو با ایرنا در رابطه با تعطیلی اصناف گفت: آن دسته از اصناف و کسبه که خدماتشان جزء نیازهای ضروری شهروندان نیست، لازم است خودشان کرکره ها را پایین بکشند.
فضل الله رنجبر ضمن اشاره به اینکه با وجود سخت‌گیری بیشتر بر ترددها، همه صنوف خدماتی کرمانشاه باز خواهند بود، افزود: سوپرمارکت ها، خبازی ها، قصابی ها، فروشگاه‌های بزرگ، پمپ های بنزین و گاز و نیز کشتارگاه های دام و طیور برای تامین گوشت و گوشت مرغ مورد نیاز مردم به هیچ عنوان تعطیل نخواهند شد.
فرماندار کرمانشاه مهم‌ترین عامل در مهار ویروس کرونا را همکاری شهروندان دانست و گفت: اگر مردم با تصمیمات پیشگیرانه مسوولان همراهی کنند، نیازی به استفاده از اجبار نیست.
دستور مستقیم دادستان
با این حال روند برگزاری تجمع هایی از این دسته و بازارهای مختلف اعتراض دادستان عمومی و انقلاب استان را برانگیخت که در نهایت با صدور اطلاعیه ای نسبت به آن اعتراض کرد.
محمدحسین صادقی در اطلاعیه خود عنوان کرد: نظر به شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه و باوجود اعلام وضعیت قرمز از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، همچنان ترددهای عادی و عمومی به ویژه در برخی نقاط شهر نظیر مسکن، نوبهار، دولت آباد، الهیه فراوان است، از همین رو لزوم تدابیر ویژه به منظور جلوگیری یا قطع زنجیره انتشار این ویروس ضروری است.
وی تصریح کرد: برگزاری هرگونه جمعه بازار، چهارشنبه بازار و بازارهای عرضه مستقیم کالا ممنوع است و اتاق اصناف استان کرمانشاه باید از فعالیت صنوفی که در تامین نیازهای ضروری و روزمره مردم نقشی ندارند، از تاریخ شنبه( ۲۴ اسفند ماه ۹۸) لغایت پایان سالجاری جلوگیری کند.
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه تاکید کرد: در صورت عدم توجه، دایره نظارت بر اماکن عمومی ناجا با دستور قضایی مبادرت به پلمب واحد صنفی خواهد کرد.
صادقی افزود: به همین منظور از فردا گشت مشترک اتاق اصناف، پلیس و با حضور یکی از معاونین دادستان با پایش میدانی وضعیت را کنترل خواهند کرد. 

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا کمیته کشوری کرونا کرمانشاه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کمیته کشوری کرونا کرمانشاه کرونا ویروس کرونا کمیته کشوری کرونا کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۰۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| جنگل عمودی با ۸۰۰ درخت؛ واحه‌ای برای انسان‌ها و پرنده‌ها

یک شرکت ایتالیایی در سال ۲۰۱۴ پروژه‌ای به نام جنگل عمودی را در شهر میلان افتتاح کرد. این واحه شهری که با هدف نزدیکی انسان و طبیعت طراحی شده، محلی برای زندگی انسان و پرنده‌ها است.

کد خبر 751277

دیگر خبرها

  • فیلم| جنگل عمودی با ۸۰۰ درخت؛ واحه‌ای برای انسان‌ها و پرنده‌ها
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • فیلم| تخلفات صنفی طلا فروشان تبعات دارد
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • شنبه‌های بدون دست‌فروش در محدوده مرکزی تبریز
  • هیئت عزاداری سادات محله فروشان به مناسبت سالروزشهادت امام صادق(ع)
  • ببینید | ناک‌اوت کردن مار سمی بزرگ توسط یک پرنده