Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ترامپ به همراه بریان هوک و پمپئو از آغاز شدت گرفتن ویروس کرونا در ایران ادعا می کنند که قصد کمک های بشردوستانه اعم از دارویی و پزشکی به ایران را دارند و این در حالی است که تمامی کانال های تجاری به ایران بسته شده است.

وب سایت ایترسپت در گزارشی افشا کرده است که قصد آمریکا تنها یک بزک بشردوستانه است و می نویسد:  گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای می‌گوید این گروه بدون تلاش برای تنبیه مردم ایران می‌خواهد رژیم تهران را متقاعد کند که از تلاش‌ها برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای دست بردارد (در حالی که جامعه اطلاعاتی آمریکا باور ندارد که ایران به دنبال ساخت تسلیحات هسته‌ای باشد).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، تلاش‌های این گروه فراتر از تحریم‌ها رفته و به اعمال فشار علیه شرکت‌هایی رسیده است که با ایران تجارت قانونی دارند و این تجارت اغلب تحت معافیت‌های بشردوستانه وزارت خزانه‌داری آمریکا انجام می‌شود و شامل تجارت تدارکات پزشکی است که به ایران در مقابله با بحران‌هایی مانند شیوع ویروس کرونا کمک خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: اتحاد علیه ایران هسته‌ای یک "رجیستری کسب و کار ایران" راه اندازی کرده است که یک پایگاه داده‌های آنلاین از شرکت‌هایی ارائه می‌دهد که به باور این گروه با ایران تجارت دارند- یک راهبرد "نام ببر- رسوا کن" برای افزایش انزوای اقتصادی ایران. این کارزار فشار، شرکت‌های پزشکی متعددی را هدف قرار داده که برای تجارت با ایران، مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا را دارند. دقیقا 9 شرکت داروسازی، بیوتکنولوژی و کالاهای پزشکی که همگی مجوز ویژه دارند در فهرست رجیستری تجاری این گروه قرار دارند.

شما کاربران گرامی می توانید نظرات خود را در قالب کامنت انتهای همین خبر برای ما ارسال کنید، طبق مرامنامه خبرآنلاین کامنت های حاوی توهین و ناسزا منتشر نخواهد شد.

310 310

کد خبر 1364757

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا ایران و آمریکا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه را تصویب کرد.

به گزارش ایرنا، این لایحه هیچ مخالفی نداشت و همه سناتور‌های حاضر در جلسه به آن رای موافق دادند. مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه دسامبر این لایحه را تصویب کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروگاه‌های برق هسته‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد از اورانیوم مورد نیاز خود را از روسیه وارد کردند. جان باروسو سناتور جمهوریخواه از ایالت وایومینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: وایومینگ اورانیوم کافی برای جایگزین کردن اورانیوم روسیه را دارد و آماده‌ایم که از آن استفاده کنیم.

وی افزود: لایحه دوحزبی ما کمک می‌کند که بودجه ماشین جنگی روسیه را کم کرده، تولید اورانیوم آمریکا را احیا کرده و سرمایه‌گذاری در چرخه عرضه سوخت هسته‌ای آمریکا را افزایش دهیم.

یک مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر افزایش تولید داخلی سوخت هسته‌ای ایالات متحده، از مصرف‌کنندگان خارجی نیز خواست که وابستگی خود به روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای را کاهش دهند. «کاترین هاف» دستیار وزیر انرژی آمریکا در حوزه هسته‌ای ماه مارس در مصاحبه با رویترز گفت که کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس هسته‌ای بروکسل تلاش کردند تا سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سوخت هسته‌ای را افزایش دهند.

وی افزود که آمریکا، ژاپن، فرانسه، کانادا و انگلیس متعهد شده‌اند ۴.۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که سهم آمریکا ۲.۷ میلیارد دلار است که «گامی تاریخی» به شمار می‌آید. شرکت هسته‌ای روس‌اتم می‌گوید که ۱۷ درصد از سوخت هسته‌ای دنیا را تامین می‌کند.

دیگر خبرها

  • ادعای حامیان رژیم اسرائیل: جورج سوروس پول اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا را می‌دهد!
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست