Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@10:55:56 GMT

تولیدات وزارت دفاع برای مبارزه با کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۰۸۴۲

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سعید شعبانیان درباره اقدامات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مقابله با کرونا گفت: وزارت دفاع اقدامات بسیاری را در مقابله با بیماری کرونا انجام داد، از تولید ماسک تا مواد ضدعفونی کنند، امروز وزارت دفاع ماسک‌هایی تولید کرده که از کربن اکتیو ساخته شده و قابل شست‌وشو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی گفت: ماسک‌های تولید شده بسیار کیفیت بالایی دارد و از نمونه N۹۵ هم قابلیت بالاتری دارد.

وی ادامه داد: روزانه ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و ۳۰ هزار ماسک تولید می‌شود و تاکنون هم حدود یک میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده تولید کرده‌ایم.

شعبانیان در مورد کیت‌های تشخیص ویروس کرونا که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده بیان کرد: کیت‌هایی برای این بیماری توسط صنعت دفاعی توسط دانشگاه علوم پزشکی تولید شد و با موفقیت در سطح بیمارستان‌های نیروهای مسلح در حال بهره‌برداری است .

وی تاکید کرد: این مسئله جزء وظایف ذاتی وزارت دفاع است و از دانشمندان و پزشکان پر تلاش وزارت دفاع بهره برده‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره ساخت دوربین‌های حرارتی بیان کرد: صنعت دفاعی یکسری نیازمندی‌هایی در عرصه دفاع و پشتیبانی تولید می‌کند، امروز هم با تغییر دوربین‌هایی آنها را تبدیل به دوربین حراراتی برای تشخیص در مبادی و ورودی قرار دادیم.

وی ادامه داد: دوربین‌های حرارتی در حال در فرودگاه امام و بسیاری از ورودی‌ها و فرودگاه‌های دیگر قرار دارد. وزارت دفاع در حوزه لباس‌های مورد نیاز برای این شرایط و مقابله با حملات بیوتروریسمی اقدامات گسترده‌ای داشته و یکی از آن‌ها تولید لباس‌های فشار مثبت برای انتقال بیماران و لباس‌های فشار منفی برای کادر پزشکی و پرستاران بوده است.

شعبانیان در ادامه اظهار داشت: اقدامات حمایتی مختلفی را به بازنشستگان و جامعه هدف به منظور جلوگیری از جلوگیری از مراجعه عزیزان به مراکز درمانی انجام دادیم که یکی از آن‌ها تمدید دفترچه‌های درمانی عزیزان را تا پایان خرداد ماه تمدید کردیم.

 

ایلنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کرونا تولیدات وزارت دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، جدول ۲۱ با عنوان توزیع اعتبارات نیروهای مسلح را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: این جدول مربوط به نیروهای مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو برای آن پیش‌بینی کردیم و این بودجه برای تقویت بنیه دفاعی کشور است.

کد خبر 6092799 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند