Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: اجازه هرگونه احداث بنا در محدوده و حریم های تعیین شده شهری و روستایی داده نشود و در صورت تخطی، نسبت به تخریب بنا اقدامات لازم صورت گیرد.

ارسلان زارع امروز در جلسه بررسی صدور پروانه ساختمانی برای اراضی با اسناد عادی که دو نفر از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند؛ اظهار کرد: عدم رعایت مقررات ملی ساختمان، عدم توجه به ضوابط شهرسازی و مدیریت اصولی شهری چالش هایی را به دنبال دارد و علاوه بر ایجاد نارسایی در مبلمان و منظر شهری، فعالیت در حوزه خدماتی و امدادی را نیز با چالش مواجه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مشکلات حقوقی برای مردم ، دولت و شهرداری ها را از دیگر نارسایی های ناشی از تخلفات ساختمانی دانست و افزود: ساخت و ساز غیرمجاز و تخلفات ساختمانی تنها مختص گیلان نیست و در دیگر نقاط کشور نیز با آن مواجه هستند.

زارع با بیان اینکه عدم رعایت مقررات ملی ساختمان هزینه های جدیدی را به مدیریت شهری تحمیل می‌کند، کاهش قدرت رقابت برای دست‌اندرکاران بازار مسکن که در چارچوب قانون فعالیت می کنند را از دیگر چالش های این بخش خواند.

وی گفت: با توجه به برخی خلاء ها در قانون تجارت، قانون شهرداری ها و قوانین مدنی روند بررسی مشکلات حوزه ساخت و ساز با مشکل مواجه است.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید فرایند رسیدگی به پرونده های تخلف ساختمانی تسریع شود، به تشکیل  ۴۰ هزار پرونده در خصوص تخلفات ساختمانی تا زمان حاضر اشاره و بر لزوم تشکیل هیئتی جهت رسیدگی و تعیین تکلیف در این خصوص تاکید کرد.

زارع همچنین با تاکید بر ضرورت تقویت نظارت در تمامی مراحل ساخت و ساز و فعالیت گسترده تر شهرداری ها و پلیس ساختمان افزود: با تدوین ساز و کار مناسب ، اجازه هرگونه احداث در محدوده و حریم های تعیین شده داده نشود و در صورت تخطی افراد نسبت به تخریب بنا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی همچنین خواستار تسریع در رسیدگی پرونده تخلفات ساختمانی شد و اظهار کرد: پس از تشکیل هیئت تعیین تکلیف تخلفات ساختمانی، هریک از اعضا موظف به ارائه راهکارهای پیشنهادی که در تعارض با قانون نباشد، هستند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ساخت و ساز غیرمجاز تخلفات ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود

سرهنگ سید ابوالضل موسوی پور روز سه‌شنبه در جریان جلسه ارتباط مردمی پلیس راهور در سامانه ۱۹۷ گفت: سامانه نظارتی دوربین‌های هوشمند از این پس تمامی تخلفات ساکن را در محدوده‌های مشخص شده شهر تهران به صورت هوشمند ثبت خواهند کرد.

به گفته او این سامانه به صورت بر خط و در کسری از ثانیه پیامک تخلف را برای راننده یا مالک خودرو مذکور ارسال خواهد کرد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه گفت: تا پایان خردادماه دوربین‌های نظارتی ترافیکی به کمک هوش مصنوعی تمام فرایند ثبت تخلفات و رسیدگی به آن را نیز در استان به صورت برخط اجرایی خواهد کرد.

پارک در محل ممنوعه، پارک دوبل و توقف در پیاده‌رو جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی