Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی شفیعی روز شنبه در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان افزود: با توجه به آمار ارائه شده تعداد بیماران حاد تنفسی در کرمان رو به افزایش است که در این خصوص باید پیشگیری های لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: آزمایشگاه مرجع تشخیص ویروس کرونا در کرمان یک آزمایشگاه کلینیکی نیست و به دلیل حجم بالای نمونه های ورودی به این آزمایشگاه، پرسنل دچار خستگی و فرسودگی شده اند به همین دلیل روز گذشته کلینیک آزمایشی تشخیص کرونا در کرمان تعطیل بود و فردا تجمیع آمار ۲ روز گذشته را ارائه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا را که با حال عمومی خوب از بیمارستان های استان کرمان ترخیص شده اند را تا امروز ۲۶ مورد عنوان و تصریح کرد: از این تعداد ترخیصی و بهبودیافته، چهار نفر در نقاهتگاه به سر می برند ضمن اینکه تاکنون ۶ مورد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان کرمان داشته ایم که چهار مورد مربوط به روزهای گذشته و ۲ مورد نیز مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است.
سخگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خطای آزمایشگاهی مربوط به کرونا در کرمان را صفر اعلام کرد و گفت: تاکنون سه سری کیت از سوی وزارت بهداشت تقاضا کردیم و به ما تحویل شده و بزودی سری چهارم کیت های تشخیصی به این استان وارد خواهد شد. 
مشاور ارشد دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: ذائقه مردم به دنبال اعداد و ارقام است این در حالی است که آمار در زمان اپیدمی هیچ معنایی ندارد و مردم نباید به دنبال آمار مثبت کرونایی ها باشند زیرا ۸۰ درصد افراد مبتلا به این ویروس علامت دار نیستند و یا ممکن است دارای علائم سرماخوردگی ملایم تری باشند. 
نوذر نخعی تصریح کرد: امسال مراسم چهارشنبه آخر سال برگزار نمی شود و در شرایط فعلی باید سنت ها را تغییر دهیم و از تجمعات پیشگیری کنیم و بدانیم با رعایت فاصله گذاری ها و رفتارهای درست می توانیم رفتار ویروس را کنترل کنیم بنابراین باید رفتار مردم را مدیریت کنیم تا رفتار ویروس مدیرت شود تا افراد کمتری  مبتلا به این ویروس شوند.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ویروس کرونا کرمان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس امور بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون یک سوم جمعیت بالای ۳۰ سال برای انجام غربالگری قلب به مراکز بهداشت مراجعه کرده اند، از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بقیه هم خواست که با مراجعه سریعتر به این مراکز، تحت غربالگری قلب قرار بگیرند.   دکتر بابک اقبالی افزود: برنامه غربالگری قلب حوزه بیماری‌های غیرواگیر از سن ۳۰ سالگی به بعد انجام می‌شود، به این صورت که برای گروه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال، هر سه سال یک بار و برای افراد بالای ۶۰ سال سالی یک بار، است.   وی ادامه داد: در حوزه غربالگری قلب میزان مراجعات در روستا‌ها ۷۰ درصد و در شهر‌ها ۳۰ درصد بوده که بسیار پائین است و ما از موارد باقی مانده در شهر‌ها و روستا‌ها می‌خواهیم که به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند تا تحت غربالگری قلب قرار بگیرند.   او با بیان اینکه در غربالگری قلب مواردی همچون کلسترول، قند خون، فشار خون، چربی خون، میزان قد و وزن، سابقه خانوادگی و ... مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در مواردی که احتمال خطر برایشان وجود داشته باشد فاصله زمانی برنامه مراقبتی‌شان کمتر می‌شود و به این افراد دارو‌های موردنیاز متناسب با وضعیتشان تجویز می‌شود.   دکتر اقبالی اضافه کرد: همچنین موارد با وضعیت بدتر و شدیدتر به سطوح ۲ و ۳ ارجاع می‌شوند و اگر فرد بیمار مشکلات دیابت، فشار خون، قند خون و چربی خون را داشته باشند، پرونده جداگانه‌ای برایش تشکیل می‌شود تا که مشکلاتش به‌طور ویژه‌تر و تخصصی‌تر با توجه به سابقه بیماری زمینه‌ای که دارد مورد بررسی و درمان قرار بگیرد.   رئیس امور بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در موارد غربالگری شده برخی از افرادی که نیازمند آزمایش و پیگیری مجدد بودند، این برنامه را ادامه ندادند که این پیگیری نکردن، آسیب‌زا است و باعث می‌شود مشکلات احتمالی به‌موقع شناسایی و درمان نشوند.   دکتر اقبالی افزود: در مشاوره‌هایی که در حوزه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر انجام می‌شود مواردی همچون آموزش تغذیه سالم، آسیب‌های ناشی از مصرف سیگار و دخانیات، مشکلات ناشی از مصرف نوشیدنی‌های گاز دار و ... ارائه و بیان می‌شود و نیز پاسخگوی سؤالات حاضران در این برنامه‌های مشاوره‌ای هم هستیم.   وی در پایان گفت: با دوری از مصرف دخانیات، تغذیه سالم و فعالیت‌های بدنی و کنترل استرس می‌توان از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کرد.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد