Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جهادگران بخش تحقیق و توسعه شرکت دانش‌ بنیانِ دارای مجوز اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو مستقر در پارک علم و فناوری گلستان موفق شدند خط تولید محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست و اسکراب جراحی را برای ریشه‌کن کردن ویروس کرونا راه‌اندازی کنند.

این محلول‌های ضدعفونی‌کننده با نام تجاری «کیمیاویدون» و دو فرمولاسیون متفاوت بر پایه الکل (اتانول و ایزوپروپانول) حاصل بخش تحقیق و توسعه شرکت پارت‌کیمیا است و روزانه تعداد ۲۰ هزار بطری در حجم‌های مختلف تولید و در جای‌ جای استان گلستان توزیع و به استان تهران ارسال می‌ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محلول‌های ضدعفونی‌کننده این شرکت دارای طیف اثر گسترده بر ویروس‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی به وی‍‍ژه ویروس کرونا است و علاوه‌ بر آن می‌تواند جذب پوست شده و به لطافت پوست هم کمک می‌کند.

گفتنی است این شرکت دانش‌بنیان پیش از شیوع ویروس کووید-۱۹ به تولید مواد اولیه دارویی و محلوهای موضعی می‌پرداخت که در شرایط بحرانی کنونی با راه‌اندازی خط تولیدی جدید و بکارگیری تمامی پرسنل خود به‌صورت تمام‌ وقت، حتی روزهای تعطیل و ایام نوروز به عرضه محلول‌های ضدعفونی کننده می‌پردازد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان تهران الکل جراحی سازمان غذا و دارو علم و فناوری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی محلول های ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل