Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@03:33:12 GMT

چگونه سبزیجات را ضدعفونی کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۶۰۴۰

یک فوق تخصص عفونی از نحوه ضدعفونی کردن سبزیجات به منظور پیشگیری از کرونا گفت. ناطقان: جمال میرزایی فوق تخصص عفونی در پاسخ به سوال نحوه ضدعفونی سبزیجات خریداری شده، گفت: محلول‌های ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها گزینه مناسبی برای شسشتوی سبزیجات است.

او افزود: ترکیب محلول‌های ضدعفونی کننده با آب سبزیجات راهکار موثری در جهت مهار ویروس کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سعی کنید میوه و سبزیجاتی انتخاب کنید که ظاهری سالم و بدون پوسیدگی داشته باشند. پس از ورود به منزل کیسه‌های میوه و سبزی را در جایی مخصوص و دور از دسترس کودکان قرار دهید؛ به گونه‌ای که تماسی با سایر وسایل منزل نیز نداشته باشند.

پس از آنکه دست‌هایتان را به خوبی شستید، ظروف مخصوص حاوی مواد ضدعفونی کننده را درون سینک ظرف‌شویی قرار داده و میوه و سبزی را داخل آن بریزید. با گذشت زمان لازم بر حسب نوع ماده ضدعفونی کننده، میوه و سبزی را به خوبی آبکشی کرده و در سبد مخصوص قرار دهید.

با اتمام عملیات ضد عفونی کردن میوه و سبزی، کیسه‌های پلاستیکی را دور انداخته و سینک و محل قرار دادن کیسه‌های خرید را شسته یا ضد عفونی کنید.

به هیچ عنوان میوه و سبزی شسته نشده را درون یخچال قرار ندهید و در صورتی که پس از شست‌وشو آن‌ها را خورد کرده‌اید در ظرفی با درب بسته در یخچال بگذارید.

با اتمام کار دستگیره درب یخچال را ضد عفونی کنید و به یاد داشته باشید مصرف میوه و سبزی خام در بیرون از منزل در این روز‌های کرونایی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
چگونه کرونا را شکست بدهیم؟

۱: همه ما تا اطلاع ثانوی در خانه می‌مانیم و کار‌های بانکی و اداری را به صورت الکترونیک انجام می‌دهیم.

۲: در مواقع ضروری یکی از افراد سالم خانواده با رعایت بهداشت فردی برای خرید هفتگی از خانه خارج می‌شود و یه یاد داشته باشید که برای خرید از حضور در اماکن شلوغ و پرتردد پرهیز کنید.

بیشتر بخوانید: آیا مصرف آمپول اتوکساپارین خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟

۳: در تجمعات عمومی حاضر نمی‌شویم حتی اگر مجالس عزاداری یا عروسی باشد.

۴: از رفتن به مهمانی و مسافرت به صورت جدی باید پرهیز شود.

۵: گفت و گوی تلفنی و تصویری را جایگزین دیدوبازدید هفتگی و نوروز می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ آیا سرفه همراه با خلط از علائم کروناست؟

۶: کمبود اقلام ضرروی هفتگی را تلفنی یا اینترنتی خریداری می‌کنیم.

۷: به رستوران، کافه، سینما، باشگاه ورزشی، استخر، آرایشگاه و پارک نمی‌رویم.

۸: استفاده از مترو و اتوبوس را محدود به مواقع بسیار ضرروی می‌کنیم.

۹: انجام تعمیراتی که نیازمند ورود فرد دیگری به خانه است را به تعویق می‌اندازیم.

۱۰: در صورت داشتن تب، سرفه و تنگی نفس با شماره‌های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ تماس می‌گیریم و بر اساس راهنمایی آن‌ها با زدن ماسک به مراکز درمانی مراجعه می‌کنیم. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سبزیجات ، ضدعفونی ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سبزیجات ضدعفونی کرونا ضدعفونی کننده میوه و سبزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • قیمت قورمه سبزی نجومی شد
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله