Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید جواد بهشتی این مطلب را با اشاره به مصیبت خانواده های داغدیده ای که در غم از  دست دادن عزیزان خود به سوگ نشسته اند ولی به دلیل رعایت مسائل بهداشتی نمی توانند مراسم تشییع و یادبود برگزار کنند، به خبرنگار معارف ایرنا گفت.

وی افزود: این آیه را باید برای خانواده هایی که بی تابی می کنند، تلاوت کرد که می فرماید «و ما صبرک الا بالله» یعنی صبر و تحمل را باید فقط از خدا  گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مذهبی با اشاره به آیات ۱۵۵ تا ۱۵۷ سوره بقره گفت: معمولا وقتی کسی از دنیا می رود، آیه «انا لله و انا الیه راجعون» که به آیه استرجاع معروف است، خوانده می شود ولی به آیات بعدی کمتر توجه می شود. چون در آیه بعد خدا در ازای صبری که صابران دارند، به آنان  درود می فرستد. یعنی خدا همان کاری را که درباره پیامبرش می کند، درمورد خانواده های مصیبت زده دارد و رحمتش را برای آنان می فرستد و آنها را به راه درست راهنمایی می کند.

وی افزود: با توجه به شرایط اضطراری که در کشور ما و بسیاری از کشورهای دیگر پیش آمده، طبیعی است که عقل و شرع به ما می گوید وقتی میان دو کار مهم قرار گرفتیم و از طرف دیگر با محدودیت هایی روبرو بودیم، باید کار مهمتر را انجام دهیم.

بهشتی اضافه کرد: تشییع پیکر مسلمانان سنت پیامبر اکرم (ص) است و در روایات تاکید شده تا جایی که ممکن است جمعیت بیشتری در مراسم تشییع حاضر شود. چون این حضور از یک طرف برای تسکین دل خانواده داغدیده و طلب مغفرت برای کسی است که از دنیا رفته و از طرف دیگر برای بیداری و تذکر تشییع کنندگان است تا مرگ را به یاد داشته باشند.

وی افزود: حال از آنجا که به دلیل مساله مهمتری یعنی سلامتی دیگران، امکان برگزاری مراسم تشییع و یادبود بیماران کرونایی و سایر اموات وجود ندارد، مردم می توانند با تلاوت قرآن و خواند دعا برای آنان طلب آمرزش کنند و چون امکان گفتن تسلیت به صورت حضوری نیست از طریق فضای مجازی با این خانواده ها اظهار همدری کنند که این کار نیز باعث تسکین این خانواده ها می شود.

این پژوهشگرمذهبی با اشاره به منابع دینی گفت: در دوران های قبل نیز حوادثی بوجود می آمد که شخصی در دریا غرق می شد و گاهی پیکرش پیدا نمی شد و در احادیث آمده که چنین افرادی حکم شهید دارند. یعنی بالاترین اجری را دارند که ممکن است تصور شود و این موضوع به خاطر همان غربت متوفی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا قرآن کریم اخلاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قرآن کریم اخلاق ویروس کرونا قرآن کریم اخلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در اطلاعیه‌ی فرمانداری یزد آمده؛

با توجه به بارندگی‌های اخیر و بروز خسارت احتمالی ناشی از بارندگی و سیلاب، شهروندان شهرستان یزد جهت اعزام ارزیاب با شماره ۳۷۲۳۸۷۵۰ داخلی ۱ تماس حاصل بگیرند.
سایر شهرستان‌ها نیز از طریق بنیاد مسکن شهرستان و روستاییان نیز از طریق دهیار روستا جهت حضور تیم ارزیاب پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!
  • با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • تشییع همسر آیت‌الله مصطفی خمینی در قم
  • استقلال درس خوبی از شمس آذر گرفت/ نباید تراکتور را دست کم بگیرند
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • یک سال انتظار: بایرن بی‌خیال ستاره لورکوزن نمی‌شود
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • آیا ادعای سید حسین نصر درباره‌ی همکاری شریعتی با ساواک حقیقت دارد؟