Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و سران کشور‌های گروه هفت در یک ویدئوکنفرانس در خصوص شیوع ویروس کرونا در جهان و حملات اخیر به پایگاه نظامی التاجی در عراق به طور مفصل با یکدیگر بحث و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شامگاه چهارشنبه ۲۱ اسفندماه [۱۱ مارس] افزون بر ۱۲ موشک به سوی پایگاه نظامی التاجی شلیک شد که در پی آن، دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته و بیش از ۱۰ نفر مجروح شدند.

دفتر بوریس جانسون نیز در پایان این ویدئوکنفرانس در بیانیه‌ای بر اهمیت هماهنگی بین المللی برای تسریع اقدامات در ساخت واکسن ویروس کرونا و همچنین مقابله با پیامد‌های اقتصادی این بحران که به شدت بر بازار‌های جهانی تاثیر گذاشته، تاکید کرد.

پیش از این، رئیس‌جمهور آمریکا با محدود کردن سفر از اروپا به آمریکا به دلیل جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا مدعی شد که آمریکا با سرعت در حال مقابله با این ویروس است و بهترین تیم را برای این کار در اختیار دارد. او همچنین این شرایط را موقت خواند؛ این در حالی است که آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از هزار نفر فراتر رفته و بازار‌های سرمایه در این کشور شاهد بیشترین افت پس از بحران مالی ۲۰۰۸ هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه هفت پایگاه التاجی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل

یک مقام امنیتی نیجر روز جمعه گفت نظامیان آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در پایگاهی که نیروهای ایالات متحده در آن قرار دارند، آمادگی رزمی خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک مقام آمریکایی روز پنج‌شنبه گفت که نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آن‌ها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

یک مقام نیجر در این رابطه گفت که نیروهای آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در این پایگاه آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

وی عنوان کرد که نیروهای آمریکایی با کلاه‌خود و جلیقه ضدگلوله در پایگاه حرکت می‌کنند و به شدت نگران هستند.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتا در این کشور واقع در منطقه ساحل آفریقا، حاکمان جدید آن به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • چرا صهیونیست‌ها جرأت مقابله با حملات یمن را ندارند؟
  • مواضع متناقض سران غربی در برابر اتفاقات اخیر آمریکا + فیلم
  • بررسی تاثیر حملات حماس، اسرائیل و اتفاقات اخیر منطقه بر بازار‌های مالی
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل