Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام احمد مازنی با تاکید بر پرهیز از هرگونه مسافرت و تردد غیر ضرور در شرایط امروز کشور گفت: باید مسائل را در چنین شرایطی اولویت بندی کنیم، در این شرایط که ویروس به جان مردم و کشور افتاده است اولویت اول حفظ جان مردم است، اینگونه نیست که مثلا حفظ جان مردم به این باشد که موشک هایی را در جایی مستقر کنیم که اگر دشمن خواست حمله کند از خود دفاع کرده و مرزهای هوایی و دریایی را کنترل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه «شیوع این ویروس تمام زوایای زندگی مردم را تهدید می کند» اظهار کرد: از مراکز نظامی و اداری، مراکز خصوصی و کارخانجات تا در منازل، آشپزخانه ها و اتاق های خانه ها و به طور کلی محل زندگی و جان مردم اکنون با این ویروسِ ناشناخته و یا کم شناخته تهدید می‌شود؛ پس در هر تصمیمی که گرفته می‌شود چه تصمیم سیاسی، چه تصمیم اقتصادی و چه تصمیم فرهنگی و هنری و یا تصمیم امنیتی اولویت باید حفظ جان مردم باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: در فرایند حفظ جان مردم هم اولویت این است که از اجتماع مردم و ارتباط آن ها با یکدیگر به شدت جلوگیری شود، اگر فردی که به صورت آشکار یا نهفته ناقل این ویروس باشد در خانه بماند، درصورتی هم که نتواند شیوع را کنترل کند حداکثر افراد خانواده خود را درگیر می کند؛ اما اگر همان فرد به مغازه برود، در ادارات و محل کار حضور پیدا کند و به عنوان یک شهروند در تمام شهر با وسیله نقلیه عمومی تردد کند در نتیجه یک شهر را درگیر می‌کند، اگر این تردد از شهری به شهری دیگر باشد و  کنترلی صورت نگیرد همین وضعیت پیش می آید.

مازنی گفت: پس اولویت اول در این باره کنترل ارتباطات است، در این وضعیت امن ترین مکان خانه است، مانند اینکه فرمانده ای به سربازان بگوید اکنون بمب شیمیایی شلیک می‌شود، امن ترین مکان سنگر بوده و به سنگرها بروید، در واقع در این جا راه و رفتار را فرماندهی تعیین می‌کند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فکر می‌کنم حاکمیت باید با اقتدار رفتار کند و از سفرهای غیر ضروری و ترددهای غیر ضروری و تجمعات داخل شهر جلوگیری کند، واقعا متاسفم که دولت نمی‌تواند برای تعطیلات ادارات تصمیم بگیرد، با مقامات دولتی در این خصوص تماس گرفتم و صحبت کردم، آن ها می‌گویند استثنائاتی در این باره وجود دارد و ما نگران آن استثنائات هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: وقتی جان مردم در خطر است دولت باید با قاطعیت رفتار کند، ادارات تعطیل شود و از سفرها با جدیت جلوگیری شود. مگر اینکه فردی سفر ضروری داشته باشد و آن ضرورت نیز تشخیص داده شود، در این شرایط که مقام معظم رهبری از طریق شورای عالی امنیت ملی کل اختیارات را به رییس جمهور و ستاد تحت امر ایشان تفویض کردند و ستادی هم توسط نیروهای مسلح تشکیل شده که آن ستاد هم باید از تصمیمات ستاد زیر نظر رییس جمهور تبعیت کند، نمی‌دانم چرا از اقتدار و از قوه قهریه‌ استفاده نمی‌شود؟ این موضوع تعارف بردار نیست اگر این ویروس در کشور ماندگار شود آن زمان باید چه کرد؟

کد خبر 492819 برچسب‌ها كرونا در ايران مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران مجلس شورای اسلامی حفظ جان مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت و اقتدار کشور مرهون خون پاک شهدا است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر روز پنجشنبه در آیین استقبال از شهید تازه تفحص شده «محمدشفیع فیضی‌زاده» در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که شهدا موجب برکت هر جامعه‌ای هستند، گفت: عزت، افتخار، سربلندی و امنیت این کشور مرهون جانفشانی شهداست.

ساتاندار ایلام، آرمان و اهداف شهدا را اعتلای قرآن، دین اسلام و اعتلای نظام اسلامی و توجه به اصول دینی ذکر کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم پاسدار شهدا باشیم که جان خود را برای اعتلای نظام اسلامی و پاسداری از خاک این کشور فدا کردند.

بهرام‌نیا بیان داشت: شهدا بر گردن ما حق دارند و باید با خدمت به مردم و اعتلای نظام و انقلاب بتوانیم گامی در راستای اهداف والای آن‌ها برداریم.

استاندار ایلام با اشاره به استقبال باشکوه مردم از این شهید بزرگوار، گفت: مردم و مسئولان استان از این شهید استقبال باشکوهی داشتند. به خانواده این شهید و مردم استان تسلیت عرض می‌کنم.

کد خبر 6095244

دیگر خبرها

  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • امنیت و اقتدار کشور مرهون خون پاک شهدا است
  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • چرا باید از شکستن حکم اعدام بابک زنجانی استقبال کنیم؟
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند