Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا معلمان کنگانی با برنامه‌ ریزی‌ مناسب اجازه ندادند کرونا آموزش را تعطیل کند‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، صلاح خنافره: در روزهایی که مهر تعطیلی بر فعالیت مدارس و تحصیل دانش آموزان زده شده، عده‌ای بی‌صبرانه به انتظار جنب و جوش دوباره دانش‌آموزان در مدارس نشسته‌اند و از هر راهی برای تداوم آموزش بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی شک شیوع بیماری کرونا در کشور و گسترش آن در برخی شهرها و مناطق موجب ترس و وحشت بین مردم شد اما با مدیریت این بحران ناخواسته، به مرور شاهد ایجاد آرامش در جامعه و کار و تلاش خواهیم بود.

دانش‌آموزان که گروه گسترده‌ای از جامعه را تشکیل می‌دهند از گروه‌های در معرض خطر هستند که مسؤولان و متولیان امر با تعطیل‌کردن مدارس تلاش کرده‌اند تا آنان از خطرات در امان بمانند و روزهای سخت سپری شود.

اما دغدغه بیشتر دلسوزان، درس، مشق و تحصیل بچه‌ها است و هرکس می‌کوشد به گونه‌ای آن را مدیریت کند تا دانش‌آموزان از قافله عقب نیفتند و با گذر از روزهای سخت به لحظه‌های خوش باهم بودن برسند. با توجه به این وضعیت معلمان شهرستان کنگان از ابتدای بروز این بحران و تعطیلی مدارس، حرکت و تلاش خود را آغاز کردند و با جدیت برای حمایت و کمک به دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند و اقدام‌به تشکیل گروه‌های مجازی مختص هر درس و پایه جهت پاسخگویی و رفع اشکال دانش آموزان کردند.

عده‌ای از معلمان از طریق فضای مجازی و همچنین تماس تلفنی با آنان می‌کوشند عقب‌ماندگی دانش‌آموزان را جبران کنند و آنان را با پیشرفت‌های تحصیلی هماهنگ و همراه می‌کنند.

برخی از فرهنگیان و معلمان نیز با پیگیری‌های مستمر و روزانه وضعیت پیشرفت و عقب ماندگی دانش آموزان را در زمینه دروس گذشته و تدریس درس‌های آینده می‌سنجند و مصمم هستند مسیر تعلیم و تربیت را بپیمایند تا قافله دانش به منزل برسد.

مدیران مدارس نیز در این وضعیت سنگ‌تمام گذاشتند و با هماهنگی با معلمان و دانش آموزان سعی کردند تا حدالامکان ارتباط معلمان و دانش آموزان را تقویت کرده تا بتوانند مشکلات دانش آموزان را رفع کنند.

برخی از دانش‌آموزان که استعداد و توان درسی خوبی دارند با ضبط فیلم‌های آموزشی و ارسال آن به دیگر همکلاسی‌های خود در کمک به معلمان خود و همچنین رفع مشکلات درسی دانش‌آموزان نقش موثری دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان کنگان معلمان ویروس کرونا مدرسه دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۷۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اختتامیه جشنواره ایده‌شو دانش‌آموزی ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور علی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، جواد اشکبوس مدیرکل مدارس سمای خمینی‌شهر، روح‌الله کاظمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خمینی‌شهر، وحید مالکی رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان خمینی‌شهر، هاشمیان رئیس اداره نهاد کتابخانه‌های عمومی خمینی‌شهر، پرویز فخاری معاون متوسطه آموزش و پرورش شهرستان خمینی‌شهر، مسئولان شهرستان، مدیران، معاونان، معلمان مدارس سما و دانش‌آموزان در محل سالن اجتماعات مجتمع مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر برگزار شد.

مدیرکل مدارس سمای خمینی‌شهر در این نشست با اشاره به اهداف رویداد ایده‌شو دانش‌آموزی گفت: دبیرخانه رویداد ایده‌شو دانش‌آموزی مجتمع مدارس سمای خمینی‌شهر با همکاری مرکز رشد و باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در دو بخش پسران و دختران تشکیل شد.

جواد اشکبوس متذکر شد: این رویداد با هدف تبدیل جرقه‌های فکری دانش‌آموزان به ایده‌های برتر برای کسب و کار و اشتغال در آینده، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی به روند اجرایی این رویداد پرداخت و ادامه داد: در گام اول مرکز رشد دانش‌آموزی با ساختاری منظم ازجمله تشکیل کمیته شورای برنامه‌ریزان شروع به فعالیت کرد و در گام دوم سامانه پُرس‌لاین طراحی شد و برای ثبت‌نام دانش‌آموزان دارای ایده مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل مدارس سمای خمینی‌شهر، تبدیل ایده به تولید محصول را به عنوان نکته جالب توجه در برگزاری این رویداد عنوان کرد و افزود: از مجموع هفت مدرسه مجتمع سمای دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر بالغ بر ۳۰۰ دانش‌آموز ثبت‌نام انجام دادند که از این میان در مرحله نخست ۹۰ ایده به دبیرخانه رویداد ارسال شد که از این تعداد ۲۳ ایده به مرحله نهایی راه یافت و با تشکیل جلسات و نشست‌های حضوری با دانش‌آموزان، ایده‌های اولیه ویرایش، بهینه‌سازی و تکمیل شد.

به گزارش آنا، در پایان این رویداد از ۲۳ ایده برتر دانش‌آموزی با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در ستاد پروژه کلان‌مهر/ نقشه‌ راه سند تحول بنیادین به‌زودی به مدارس ابلاغ می‌شود
  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • محدوده محل کار والدین به محل مجاز تحصیل فرزند اضافه شد
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • معلمان برای خدمت به علم، در امتداد نهضت امام صادق (ع) حرکت می‌کنند
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر