Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@22:07:05 GMT

خط و نشان وزارت صمت برای بنادر +سند

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۸۱۶۶

خط و نشان وزارت صمت برای بنادر +سند

قائم مقام وزیر صمت در نامه ای به رئیس سازمان بنادر و شرکت انبارهای عمومی خواستار اعلام فهرست اقلام مقابله با کرونا در بنادر و انبارهای عمومی شد که در صورت عدم اعلام به منزله احتکار است.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک در نامه ای به قائم مقام وزیر صمت خواستار دریافت اطلاعات کالاهای مقابله با کرونا در بنادر، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و نیز شرکت انبارهای عمومی کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه به منظور دریافت اطلاعات دقیق از اقلام و کالاهای مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا بوده تا بدون معطلی پس از شناسایی به گمرک اظهار و برای رفع نیاز مردم، بیمارستان ها و مراکز درمانی روانه شبکه توزیع شود.

در این راستا حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت در به نامه معاون فنی گمرک ایران پاسخ مثبت داده است.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه مهم ستاد تنظیم بازار درباره عرضه کالاهای اساسی

قائم مقام وزیر صمت در این نامه که به راستاد معاون وزیر و رئیس سازمان بنادر و دریانوری و اسدی مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی کشور ارسال شده، خواستار اعلام فهرست مقادیر موجودی محصولات بهداشتی، الکل، آب ژاول، مواد ضدعفونی کننده و ماسک در بنادر کشور شد.

در این نامه آمده است: پیرو نامه شماره ۶۰/۳۲۸۸۹۲ مورخ ۹۸.۱۲.۱۳ و با توجه به تاکیدات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مبنی بر همراهی و همکاری و بسیج همگانی در تأمین و تولید محصولات بهداشتی، الکل، آب ژاول و مواد ضد عفونی کننده، ماسک، دستکش و روپوش محافظ پرستاری و توزیع و عرضه آن در شبکه های تعریف شده خواهشمند است با توجه به قرار اطلاع که مقادیری از محموله های مذکور در انبارهای مستقر در بنادر و یا انبارهای عمومی دپو شده است و از طرفی نیاز مبرم این اقلام در سطح مراکز درمانی و بیمارستانی دستور فرمایید فهرست مقادیر اقلام مذکور اعم از صادراتی و وارداتی به تفکیک صاحب کالا، نوع و میزان کالا حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت به این حوزه و سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت اعلام دارند.

بدیهی است نگهداری کالاهای یاد شده فوق در انبار سازمان بنادر و یا انبارهای عمومی بدون اطلاع و اعلام موجودی به سازمان غذا و دارو و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان احتکار محسوب شده و مطابق ضوابط رفتار خواهد شد. لذا اطلاع رسانی به صاحبان کالا جهت اعلام موجودی و تحویل کالا به سازمان غذا و دارو جهت توزیع در شبکه امری ضروری است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا حسین شیخ الاسلام وزارت صمت ویروس کرونا کرونا سازمان بنادر گمرک ایران سازمان غذا و دارو قائم مقام وزیر صمت انبارهای عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۸۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل دشتبانی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از انبارهای ذخیره سیب زمینی اردبیل اظهار کرد: ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی انباری خریداری شده از حدود سه هزار کشاورزان تولیدکننده بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید، پرداخت شد.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی استان تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارهای کشاورزان را از کشاورزان خریداری کرده است، افزود: سیب زمینی‌های خریده شده به کارخانجات تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و قسمتی نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.

مدیر تعاون روستایی استان اردبیل بیان کرد: پیگیری‌های جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از اینکه این مشکل به یک بحران تبدیل شود، بالاخره خرید این محصول شروع شود.

دشتبانی ادامه داد: خرید سیب زمینی در ۶ مرکز خرید با زحمات کلیه عوامل و تلاش‌های کمیسیون خرید مراکز توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی شروع شد و ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6097128

دیگر خبرها

  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • کارشناس حقوقی: رای کمیته انضباطی درمورد هوادار سپاهان مطابق آیین‌نامه است
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • جزئیات جدید دادستان از پرونده یسنا |‌ شواهد و قرائن نشان می دهد ...
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد