Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیر انتخابی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و برای مقابله با آن، همه واحد‌های بوم‌گردی و گردشگری استان تعطیل است و این تعطیلی تا عادی شدن وضعیت ادامه دارد.

او افزود: پذیرش گردشگران در تمامی واحد‌های بوم‌گردی استان تا رفع کامل این بحران ممنوع است و دستورالعمل‌های ابلاغی در این واحد‌ها لازم‌الاجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: همچنین در راستای کاهش مراجعات حضوری مردم برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا، اعتبار پروانه بهره‌برداری تأسیسات گردشگری گیلان به مدت ۳ ماه و تا ۱۸ خردادماه سال آینده
تمدید شده است.

شهرود امیر انتخابی افزود: مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اطلاعات لازم برای تمدید پروانه بهره‌برداری را باید به طور کامل در سامانه اینترنتی دفاتر خدمات مسافرتی بارگذاری کرده و تا خرداد ۹۹ از مراجعه حضوری خودداری کنند.

او، از تشدید نظارت و بازرسی از واحد‌های گردشگری استان برای جلوگیری از انتشار بیشتر کرونا و اجرای ضوابط تعیین شده خبر داد و گفت: دریافت خدمات غیرحضوری فراهم شده و ارباب رجوع می‌تواند از طریق شماره تلفن و یا از طریق فضای مجازی بسیاری از موارد کاری خویش را بدون حضور فیزیکی پیگیری کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، با بیان اینکه استان گیلان در حال حاضر دارای هزار و ۱۷۳ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، کشور بوده و از حیث تراکم آثار تاریخی نیز در رتبه چهارم قرار گرفته است، افزود: ثبت ملی و یا حتی جهانی آثار کهن و قدیمی هر دیاری از جمله گیلان موجب تقویت هرچه بیشتر گردشگری آن و توسعه فعالیت‌های این حوزه می‌شود.

شهرود امیرانتخابی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار شیء تاریخی و باستانی در موزه‌های گیلان با قدمت‌های مختلف نگهداری می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی جاذبه های گردشگری گردشگری گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سمانه سلطانی پور روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: با صدور مجوز فعالیت فروشگاه صنایع‌دستی آروند با مدیریت آقای حسین میری، واقع در بازار سرپوشیده شهر شاهرود، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز خود را دریافت کنند.

سمانه سلطانی پور گفت: در حال حاضر ۶ فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود، ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در دامغان و ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در مهدی‌شهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900631

دیگر خبرها

  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی