Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر «حمید رضا رحیمی» اظهارکرد: از ۳۰ بهمن ماه تا ۲۴ اسفندماه ۲۶۸۵ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شدند که ۱۵۷۸ نفر از این تعداد متعلق به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

وی ادامه داد: تعداد بهبود یافتگان مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل مشهد و ۱۲ شهرستان استان خراسان رضوی نیز ۹۱۳ نفر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد بیماران بستری شده به خاطر عفونت حاد تنفسی در بیمارستان‌های زیرنظر دانشکده علوم پزشکی نیشابور که شهرستان فیروزه را نیز زیرپوشش دارد طی این مدت ۴۶۰ نفر ذکر کرد و گفت: ۳۰۸ نفر آنان با دریافت خدمات‌ درمانی سلامتی خود را بازیافته‌اند.

دکتر رحیمی افزود: ۲۶۷ نفر از بیماران حاد دستگاه تنفسی نیز در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه تحت معالجه قرار گرفتند که ۲۰۳ نفر آنان تاکنون بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارایه می‌دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز که ۵ شهرستان خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و سبزوار را در غرب خراسان رضوی زیرپوشش دارد طی این مدت ۱۴۷ بیمار حاد تنفسی داشته که ۹۲ نفر آنان تاکنون درمان شده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی تعداد افراد بستری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد را نیز  ۱۳۵  نفر اعلام و بیان کرد: تاکنون ۱۰۲ نفر از این بیماران درمان شده و سلامتی خود را بازیافته‌اند.

شهرستان‌های گناباد و بجستان با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

دکتر رحیمی همچنین به وضعیت حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام شامل شهرستان‌های تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام اشاره کرد و گفت: ۹۸ نفر در این شهرستان‌ها به خاطر ابتلا به عفونت حاد تنفسی در بیمارستان بستری شدند که با تلاش پزشکان و پرستاران این دانشگاه  ۷۷ نفر آنان تاکنون سلامتی خود را بازیافته‌اند.

تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده است  ۳۲ تن است که ۲۰ تن از این تعداد مربوط به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۶ تن مربوط به دانشکده علوم پزشکی نیشابور، ۴ تن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام هستند و دانشگاه‌های علوم پزشکی تربت‌حیدریه و گناباد نیز هر کدام یک فوتی دارند.

کد خبر 492844 برچسب‌ها كروناويروس كرونا در ايران استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس كرونا در ايران استان خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی تربت استان خراسان رضوی تربت حیدریه حاد تنفسی نفر آنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۸۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟

به گزازرش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی