Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@02:19:02 GMT

بسته معیشتی کرونا به چه کسانی تعلق می گیرد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۸۸۵۳

اخبار اقتصادی- دولت از روزهای گذشته با جلسات پی در پی در صدد حمایت از کسب و کارهای بدون درآمدهای ثابت بر آمده است. کسب و کارهای که بر اثر شیوع ویروس کرونا و عدم خرید عمومی جامعه با کسادی خاصی همراه شده اند.   به گزارش افکارنیوز، حمایت هایی از جمله تعویق اقساط بانکی ، تعویق قبوض برق و آب، بخشش اجاره بها توسط سازمان بنیاد مستضعفان و همچنین انواع حمایت های لازم که از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی درباره جزئیات ارائه بسته معیشتی کرونا توضیحاتی داد.

حسین میرزایی سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی درباره جزئیات بسته معیشتی کرونا ، اظهار کرد: رقم بسته معیشتی برای کرونا را سازمان برنامه و بودجه مشخص می‌کند و وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست.

 زمان واریز بسته معیشتی کرونا/ شناسایی مشمولان بر عهده وزارت کار

میرزایی با بیان اینکه زمان واریز بسته معیشتی کرونا را سازمان برنامه و بودجه مشخص می‌کند، گفت: فقط شناسایی مشمولان این بسته بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و جزئیات بیشتری در خصوص آن هنوز اعلام نشده و مقرر شده تا سازمان برنامه و بودجه معیارهای مد نظر برای تعیین افرادی که این بسته به آن‌ها تعلق می‌گیرد را به وزارت رفاه اعلام کند.

پرداخت وام قرض الحسنه ۲ میلیون تومانی به ۴ میلیون نفر

  نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: حدود ۷ میلیون نفری را شناسایی کردیم که قرار است تحت حمایت ۲ بسته معیشتی ویژه قرار دهیم.

نوبخت گفت: ۴ میلیون نفر دیگر کسانی هستند که شرایطشان به نوعی است که به آن ها ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می شود.

چه کسانی مشمول دریافت واریز ماهانه 200 تا 600 هزارتومانی می شوند؟/ زمان واریز

 رضا عوض پور رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در تشریح رقم پرداختی به کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا می گوید: دولت دو بسته حمایتی برای شاغلان فاقد درآمد ثابت در دستور کار دارد یکی بحث خرید اعتباری به گونه‌ای که کارگران ساختمانی و کارگران فصلی و روزمزد و دستفروشان و رانندگان تاکسی و کارگران رستوران‌ها می‌توانند یک تا دو میلیون تومان خرید اعتباری انجام دهند.

او افزود: در برآورد اولیه ما حدود سه میلیون خانوار مشمول این طرح شناسایی شده اند و این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد است و پس از ثبت نام متقاضیان و استحقاق سنجی افراد، به نوبت پرداخت خواهد شد، در مرحله دوم حدود یک و نیم میلیون خانواری که حتی دارای درآمد متغیر هم نداشتند توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها شناسایی شده اند و در هفته آینده اولین بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد.

مبالغ دریافتی این افراد برای خانوار یک نفره ۲۰۰ هزار تومان، خانوار دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، خانوار سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار تومان و خانوار پنج نفره یا بیشتر رقم ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود.

نوبحت افزود: ۳ میلیون نفر کسانی هستند که از درآمد ثابت ندارند و مشمول دریافت ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در ماه خواهند شد.

او ادامه داد: این وام ۱۲ درصد سود دارد که ۸ درصد آن را برنامه و بودجه پرداخت می کند. دریافت وام نیاز به ضامن ندارد و با کارت یارانه قابل پرداخت است. روزهای پایانی اسفند ماه زمان پرداخت بسته حمایتی از افراد آسیب دیده از کرونا است. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: این رقم ۳۰ ماهه بازگردانده می شود که ۳ ماه تنفس دارد و اقساط آن ماهی ۸۰ هزار تومان است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شیوع ویروس کرونا اقساط بانکی بسته معیشتی کرونا نوبخت بسته معیشتی ویروس کرونا برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه نوبخت بسته معیشتی بسته معیشتی کرونا سازمان برنامه و بودجه بسته معیشتی کرونا شناسایی مشمولان هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد

پیرو برخی تماس‌های حاصله با تعدادی از شهروندان و درخواست مبالغی برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز امور مشتریان سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد که این سازمان برای ارائه خدمات به مردم از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و این موضوع کلاهبرداری است.

به گزارش تسنیم، اخیراً شاهد این هستیم که برخی افراد در تماس با شهروندان، خود را به عنوان کارگزار یک شرکت بیمه‌ معرفی و با ادعای صدور "کارت هوشمند بیمه سلامت" و اعلام شماره حساب، اقدام به دریافت مبالغی از مردم برای صدور این کارت می‌کنند. این افراد مدعی هستند که با خرید این کارت هوشمند، شهروندان می‌توانند از مزایا و تخفیفاتی در هنگام دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بهره‌مند شوند.

در همین راستا خبرنگار تسنیم پیگیر این موضوع از بیمه سلامت شد و مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای به تسنیم اعلام کرد: «برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند، این درحالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند بنابراین این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.»

این اطلاعیه تأکید می‌کند که «شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه 1666 تماس حاصل کنند.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقتی تلفنی کلاهت را برمی‌دارند! انهدام دومین باند کلاهبرداری از همراهان بیمار در بیمارستان‌ های تهران

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • کشف یک مقبره ۲۲۰۰ ساله مجلل در چین
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد