Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:58:53 GMT

«آکی» ژاپن شکارچی زیردریایی های چین و کره شمالی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۹۱۲۰

«آکی» ژاپن شکارچی زیردریایی های چین و کره شمالی

این ناوشکن ضد زیردریایی در شرایطی ساخته می شود که ژاپن اعتقاد دارد زیردریایی های چین در اعماق آبهای این کشور حضور داشته اند از سوی دیگر این کشور مدت ها است کره شمالی را زیر نظر دارد و بر این باور است که این کشور به دنبال ساخت زیردریایی هایی برای پرتاب موشک های بالستیک است.

«آکی» اولین ناوشکن نظارتی است که ژاپنی ها دستکم در طول ۳۰ سال گذشته برای نظارت بر زیردریایی های چین و کره شمالی ساخته اند ناوی که قادر است صدای زیردریایی های بیگانه را از چندین کیلومتر دورتر رصد و اطلاعات آنها را به سرعت مخابره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشتی را که ظاهرا از سوی شرکت کشتی سازی میتسووی ژاپن تولید شده است یک بار در هفته های گذشته نیروی دریایی ژاپن در منطقه اوکایاما در مرکز این کشور به نمایش گذاشته یک کشتی با دو بدنه شناور روی آب که ناوشکن شکارچی زیردریایی لقب گرفته است.

کشتی مذکور ۳ هزار و ۴۸ تن وزن دارد و از مدل های مشابه هیبیک است که کشتی های نظارتی محسوب می شوند و یک بار قبل از این یکی از آنها فقط در سال ۱۹۹۲ میلادی به آب انداخته شد اما در مورد کشتی جدید هنوز زمان بندی برای آزمایش اعلام نشده است.

این پیش بینی وجود دارد که این کشتی نهایتا بهار آینده در پایگاه نیروی دریایی با نام کیوره در هیروشیما به آب انداخته شود و یا اینکه در آبهای جنوب اوکیناوا عملیاتی خواهد شد.

«استفان ناگی» استاد دانشگاه بین المللی کریستیان توکیو می گوید ارتش ژاپن با بکارگیری این ناوشکن شکاری ضد زیردریایی فقط دو هدف یعنی چین و کره شمالی را مد نظر دارد.

گزارش روزنامه آساهی در همین باره خاطر نشان می کند ژاپن با توجه به سرمایه گذاری سنگین نیروی دریایی چین، موضوع نظارت بر زیردریایی های این کشور را با جدیت دنبال می کند و نمایش ناوشکن در اواسط ماه گذشته میلادی نیز نگرانی های این کشور را نمایان تر می سازد.

گزارش حاکی است چین دستکم قادر است ۶۹ زیردریایی را مورد استفاده قرار دهد و در مناطق دریایی و جزیره ای فعالیت های گسترده ای دارد و نمی خواهد نیروهای بیگانه به سواحل این کشور نزدیک باشند.

کشتی ۶۷ متری آکی را ژاپنی ها با تجهیزات پیشرفته و مجهز به سنسورهای قوی سورتاس آمریکا و با هزینه ۲۰۵ میلیون دلار ساخته اند و قابلیت بالایی در ردیابی زیردریایی های بیگانه دارد اما وزارت دفاع ژاپن می گوید که برای نظارت بر چین این تجهیزات کافی نیست.

برچسب‌ها کره شمالی ژاپن کشتی چین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره شمالی ژاپن کشتی چین ژاپن ژاپن ژاپن ژاپن ژاپن آمریکا ژاپن کره شمالی ژاپن کشتی چین کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) این عنکبوت بی‌رحم و خطرناک است

عنکبوت شکارچی گلسنگ (Lichen Huntsman Spider) با نام علمی Heteropoda boiei به نام عنکبوت گلسنگ نیز شناخته می‌شود و به سرده Heteropoda در خانواده Sparassidae تعلق دارد. این نوع عنکبوت شکارچی در آسیا و استرالیا یافت می‌شود. این عنکبوت‌ها می‌توانند از نظر رنگ متفاوت باشند و ترکیب‌های رنگی مختلفی از آن‌ها وجود دارد.

به گزارش عصر ایران، عنکبوت شکارچی گلسنگ برای شکار طعمه خود تار نمی‌تند، بلکه در میان خزه‌ها و گلسنگ‌ها کمین کرده و زمانی که طعمه در فاصله مناسب قرار گرفت، به آن حمله می‌کند. به واسطه ترکیب رنگ خود، آن‌ها می‌توانند بین خزه‌ها و گلسنگ‌ها استتار کنند.

رژیم غذایی آن‌ها بیشتر از حشرات و سایر بی مهرگان و گاهی اوقات مارمولک‌های کوچک تشکیل شده است. عنکبوت شکارچی گلسنگ اغلب در شکاف پوست درختان زندگی می‌کند. آن‌ها می‌توانند بسیار سریع حرکت کنند و اغلب از پرش فنری در حین دویدن استفاده می‌کنند. این عنکبوت‌ها می‌توانند روی دیوار‌ها و حتی سقف راه بروند.

در صورتی که یک عنکبوت شکارچی گلسنگ را بردارید، احتمال این که واکنش چسبیدن را از خود نشان دهد، زیاد است که جدا کردن حیوان از طریق تکان دادن را دشوار کرده و احتمال گاز گرفته شدن توسط آن را افزایش می‌دهد.

عنکبوت‌های ماده مدافعان سرسختی از کیسه‌های تخم و فرزندان خود هستند. در صورتی که تحریک شوند، آن‌ها یک نمایش هشدار دهنده را به اجرا می‌گذارند. اگر هشدار‌ها نادیده گرفته شوند، احتمال حمله و گاز گرفتن عنکبوت وجود دارد.

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • ارتش یمن: دو ناوشکن آمریکایی را هدف قرار دادیم
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • ثبت تصاویری خاص از شکار و شکارچی!
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • (تصاویر) این عنکبوت بی‌رحم و خطرناک است
  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه