Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@13:01:25 GMT

نیروهای واکنش سریع در آباده به میدان آمدند

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۹۷۲۲

نیروهای واکنش سریع در آباده به میدان آمدند

 کامران مهدوی  رییس شبکه بهداشت و درمان آباده روز یکشنبه اعلام کرد : پس از اطمینان از مثبت بودن تست ابتلا به بیماری کرونا یکی از موارد مشکوک در بیمارستان آباده، بلافاصله در ساعت ۲۳ شب تیم واکنش سریع و مدیریت بحران شبکه بهداشت و درمان وارد عمل شده و پس از تجهیز و حفظ موارد ایمنی با حضور در محل زندگی بیمار، ضمن ضدعفونی و گندزدایی کردن کامل محیط، مشاوره های بهداشتی، ایمنی و روانشناسی جهت خانواده و بستگان این بیمار انجام گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دکتر مهدوی  با اشاره به اینکه، مورد ذکر شده اولین بیمار با تست مثبت کرونا ویروس در سطح شهرستان است گفت: کلیه شهروندان باید با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی مجموعه بهداشت و درمان را در بحران حاضر یاری دهند و تا گذر از این دوره خطرناک تا حد ممکن از منزل خارج نشوند و هشدارهای بهداشتی صادر شده از سوی مراکز بهداشتی را جدی بگیرند.

وی  در ادامه از فعالیت شبانه روزی و کامل مجموعه بهداشت و درمان در مواجهه با بحران شیوع ویروس کرونا خبر داد و از عموم همشهریان خواست که از حضور در شهر، تجمعات و مهمانی ها پرهیز کنند.

تیم واکنش سریع شبکه بهداشت و درمان متشکل از کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماریها و همچنین کارشناسان بهداشت روان می باشد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آباده همچنین از گروههای تب سنجی و قرنطینه ورودی و خروجی شهر به همراه تیم کارشناسان بهداشتی و مسئولین شهر بازدید کرد و با حضور در کمپهای مستقر در ورودی و خروجی شهر به ارزیابی عملکرد آنها پرداخت.

 مهدوی ،  کنترل و تب سنجی مسافرین در زمان ورود به شهر و ارجاع افراد مشکوک به بیماری کرونا به پست قرنطینه و مرکز ۱۶ ساعته جامع سلامت جهت کنترل شیوع این بیماری بسیار موثر دانست و گفت: با توجه به اینکه شهرستان آباده شامل جاده های ورودی از سایر استانهای همجوار می باشد، کنترل تردد و سلامت افراد وارد شده به استان می تواند مانع از شیوع و گسترش بیماری کرونا در استان گردد.

رییس شبکه بهداشت و درمان در ادامه افزود: کنترل تردد، تب سنجی، پاسخ به سوالات مسافران در خصوص کرونا و توزیع بروشورهای آموزشی از مهمترین فعالیت نیروهای مستقر در کمپهای ورودی و خروجی شهر می باشد.

با مثبت شدن آزمایش تشخیص کرونا برای ۱۱ نفر در فارس  شمار مبتلایان به کرونا در این استان   به ۲۴۳ نفر رسید.در مجموع ۹ نفر تاکنون در استان فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند. هم اکنون ۶۴ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۲۶ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۳۱ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ابتلا به بیماری استان فارس بهداشت و درمان خانواده مسافران بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان

  ایوب کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران گفت: پس از بارندگی‌های اخیر یکی از برنامه‌های کاهش ابتلا و همچنین کنترل پشه آنوفل و آئدس (ناقلین بیماری‌های مالاریا و تب دانگ) انجام عملیات سم پاشی منازل در مناطق دارای تبادل جمعیتی بالا با سایر مناطق آلوده و بالا بودن تعداد زیستگاه لاروی پشه است.

وی افزود: در شهرستان سیب و سوران عملیات سم پاشی توسط ۳ تیم در مناطق پرخطر تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برنامه ریزی و اجرا شده است.

  کرد گفت: همچنین در کنار این عملیات زیستگاه لاروی هر روستا بررسی و در صورت مشاهده لارو عملیات لاروکشی انجام می‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز