Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ پاسدار «علی توشه» اظهارکرد: سپاه این آمادگی را دارد که یک هزار تخت برای بیماران مبتلا به کرونا را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دهد.

وی افزود: آماده‌سازی مراکز نقاهتگاهی در سراسر گیلان از دیگر اقدامات سپاه برای کمک به مردم و همکاری با مجموعه بهداشت و درمان استان است که در این راستا هتل المپیک رشت با ۲۰۰ تخت، مجتمع دانشگاهی امام حسین(ع) با ۱۰۰ تخت و حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) نیز برای این کار آماده‌سازی شده‌اند و یک بیمارستان سیار ۱۲۰ تختخوابی نیز در بیمارستان رازی رشت راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین ۳۰۰ تخت بیمارستانی در شرق و ۳۰۰ تخت بیمارستانی نیز در غرب استان گیلان ازسوی  سپاه استان برای تبدیل به مراکز نقاهتگاهی مهیا شده‌اند ومردم فهیم گیلان برای رفع کمبودهای استان هم‌ اینک به صورت روزانه ۳۰۰ هزار ماسک را در منازل خود تهیه می‌کنند.

توشه بیان کرد: سیستم بهداشت و درمان استان پس از مواجهه با بحران شیوع گسترده ویروس کرونا برای برخی کمبودها غافلگیر شد و هم اینک بخش های مختلف و سپاه با تمام ابزارها و امکانات خود و با ایجاد تعامل بین دستگاه‌ ها و سازمان‌ ها به کمک دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده اند.

جانشین فرمانده سپاه قدس استان گیلان در ادامه گفت: تاکنون نیزبخش زیادی از مردم گیلان پایش شده و در طرح خوداظهاری شرکت کرده‌اند که در خصوص بازاریان، کارگران روزمزد و حتی کشاورزان نگران وضعیت خود هستند، بنابراین برای کمک به آنان و کاهش نگرانی‌ هایشان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

کد خبر 492887 برچسب‌ها استان گیلان كروناويروس كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان كروناويروس كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و اعلام کرد: در ابتدای دولت سیزدهم کمتر از ۸۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود داشت که هم اکنون این تعداد به ۱۰۶۹ واحد رسیده و ۴۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دکتر عباس شیراوژن با بیان این مطلب در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت، گفت: این واحد‌ها در حالی ساخته شده که تاکنون ریالی بودجه برای ساخت خوابگاه متاهلی دریافت نکرده ایم و این ۲۶۹ آپارتمان نیز با بودجه‌های اختصاصی دانشگاه‌ها ساخته شده است.

وی با اشاره به این که باید تا پایان این دولت دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی به عدد صفر برسد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی تا پایان سال حداقل ۴۰ واحد و دانشکده‌های فاقد خوابگاه متاهلی نیز تا پایان سال حداقل باید ۲۰ واحد خوابگاه متاهلی با متراز ۴۵ تا ۷۰ متر مربع همراه با رعایت پیوست فرهنگی مربوطه، ساخته باشند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی که خوابگاه متاهلی دارند هم باید تا پایان سال ۲۰ درصد به تعداد واحد‌های خوابگاهی متاهلی خود اضافه کنند.

دکتر شیراوژن همچنین از انعقاد تفاهمنامه با وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی خبر داد.

منبع: وبدا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • مصدوم شدن مرد ۶۰ ساله براثر حمله خرس در دزفول
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه