Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:24:04 GMT

طرح توسعه بازار محصولات دانش بنیان اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۱۱۳۷

طرح توسعه بازار محصولات دانش بنیان اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، صندوق توسعه فناوری‌های نوین با همکاری شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با استفاده از پتانسیل‌های کارگزاران این شبکه، طرح «توسعه بازار محصولات دانش بنیان» را با هدف تسهیل تقاضای محصولات دانش بنیان در سراسر کشور اجرا می‌کند.

محصول حائز شرایط طرح توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان باید در لیست محصولات یا موضوعات دانش بنیان قرار داشته باشد، همچنین این محصول از گواهینامه و مجوزات لازم برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این طرح، نرم افزارهای مورد تأیید کارگروه تأیید صلاحیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز مورد حمایت تسهیلات لیزینگ قرار می‌گیرند.

محصول دانش‌بنیان مورد پذیرش همچنین می‌‎تواند واسطه‌ای، سرمایه‌ای، مصرفی (با شرایط نظارت خاص و تایید صندوق نوآوری و شکوفایی)، باشد. ملحقات و لوازم جانبی محصول دانش بنیان، مشروط بر اینکه در کارکرد صحیح محصول نقش اساسی داشته باشد، می‌تواند در ارزش قرارداد یا پیش فاکتور لیزینگ محاسبه شود.

فروشنده مورد تایید در این طرح باید به تایید کارگروه تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده باشد. همچنین فروشنده از ظرفیت تولید مطلوب با وجود قراردادهای جاری و آتی برخوردار باشد.

 در این طرح خریدار دارای شخصیت حقوقی خصوصی یا تعاونی (شرکت یا موسسه غیر دولتی و غیر عمومی) یا دارای شخصیت حقیقی با صلاحیت تایید شده در یکی از نظام‌های قانونی (پزشکی، مهندسی، صنفی و..) و یا مراجع رسمی کشور (جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی و...)است. خریدار همچنین باید از امکان ارائه تضامین لازم و چک بازپرداخت با توجه به توانمندی مالی و اعتباری برخوردار باشد.

 نرخ تسهیلات در این طرح ۹% برای یک سال می‌باشد. مدت تنفس خریدار نیز ۳ تا ۶ ماه است. دوره بازپرداخت نیز  حداکثر ۳۶ ماه با احتساب دوره تنفس خواهد بود. میزان تسهیلات نیز ۸۰ درصد مبلغ قرارداد یا پیش فاکتور خواهد بود.

کد خبر 4878790 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فن بازار شرکت دانش بنیان فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی ایالات متحده آمریکا نوآوری گوگل تولید فناوری فضایی اینترنت ماهواره موبایل فیس بوک معاونت علمی و فناوری محصولات دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران از برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و تولیدات مشاغل خانگی و صنایع دستی خبر داد و گفت: آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های متعددی از سوی دولت درباره شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آنها به تصویب رسیده است.

محمد آذرپناه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های پیش بینی شده درخصوص صادرات تولیدات دانش‌بنیان گفت: طی سال‌های گذشته بخش تعاون در استان تهران بیشتر درگیر مشکل مسکن بود. به ویژه واحدهایی که تامین زمین یا بحث انتخاباتشان دچار مشکل شده بودند و ما پیگیری مشکلات آنها را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در حوزه تولید و دانش‌بنیان برنامه‌های عملیاتی گسترده‌ای صورت گرفته که بخشی از حمایتها معطوف به حمایت‌های بازاری است و طی چند سال گذشته آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های متعددی از سوی دولت در بحث شرکت‌های دانش بنیان به تصویب رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران درعین حال اولویت صادرات در استان را صادرات دانش بنیان ذکر کرد و گفت: درکنار آن صادرات تولیدات دیگر از جمله صنایع دستی و مشاغل خانگی را نیز در دستور کار داریم.

به گفته آذرپناه عرضه محصولات صادرات محور با رویکرد تعاونی‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌های صادراتی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است و تلاش شده با اختصاص غرفه‌های مختص کالاهای ایرانی در کشورهای هدف، صادرات محصولات از طریق اتاق های تعاون و بازرگانی انجام شود و به شکل مستقیم در فروشگاه‌های زنجیره ای کشورهای مورد نظر عرضه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد