Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اعلام شیوع کویید ۱۹ در گیلان که بسیاری از مردم استان را مبتلا کرده و عده‌ زیادی نیز جان خود را از دست دادند، کانون‌های مساجد گیلان جهادگرانه پا به میدان مبارزه نهاده و در سنگر مهربانی جبهه گرفتند.

خبرگزاری شبستان _ گیلان، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بزرگ‌ترین تشکل مردم نهاد است که با سابقه بیش از نیم قرن فعالیت، همواره پیشقدم در فعالیت‌های فرهنگی و اقدامات جهادگرانه در سطح روستاها و شهرها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این تشکل‌های مردمی در گیلان در ۹۱۷ مسجد به پاتوقی برای جوانان و سایر اقشار تبدیل شده که در بحران‌ها آستین همت را بالا زده و به کمک هم‌نوع خویش می‌شتابند.

 

با اعلام شیوع کویید ۱۹ در گیلان که بسیاری از مردم استان را مبتلا کرده و عده‌ زیادی نیز جان خود را از دست دادند، کانون‌های مساجد گیلان جهادگرانه پا به میدان مبارزه نهاده و در سنگر مهربانی جبهه گرفتند.

 

اعضای کانون‌های مساجد مجاهدانی گمنام هستند که خالصانه و ایثارگرانه در خط مقدم جنگ با کرونا ویروس ایستاده و با حمایت از مدافعان سلامت و سربازان سفیدپوش وطن در اقدامی جهادی و خودجوش اقدام به تولید ماسک و ضدعفونی معابر کردند تا شاید بتوانند با رفع برخی کمبودها، تسکین‌دهنده آلام پرستارانی باشند که با وجود خستگی، مقتدرانه در جبهه‌های سلامت ایستاده‌اند.

 

«محمدعلی رضوانی نژاد» با بیان اینکه مساجد پایگاه همدلی و وفاق ملی است به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: در این شرایط که کرونا ویروس تمام کشور را درگیر کرده مساجد می‌توانند با هدایت کمک‌های مردمی و آموزش‌ روش‌های پیشگیری و توصیه‌های بهداشتی نقش مهمی در قطع چرخه انتشار کویید ۱۹ داشته باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی وهنری مساجد گیلان ادامه داد: کانون‌های مساجد با احساس تکلیف در کنار ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج و اصحاب مسجد با تقویت بعد معنوی جامعه و تقویت روحیه مردم در مقابله با کروناویروس به ترویج آموزش نظافت و بهداشت فردی پرداخته و بسته‌های آموزشی را در سطح مساجد توزیع می‌کنند.

 

وی با اشاره به ضدعفونی کردن مساجد و اماکن متعلق به آن توسط کانون‌های مساجد افزود: اعضای کانون جهادگرانه وارد میدان شده و علاوه بر ضدعفونی مساجد به ضدعفونی منازل، معابر و سطح محل و روستای خود نیز می‌پردازند و با حضور در فضای مجازی و ایجاد شبکه ارتباطی با تک تک خانوارهای پیرامون خود، به آرامش جامعه کمک کرده و در راستای تقویت روحیه، امیدآفرینی و مقابله با شایعات عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه کانون‌های مساجد به سنگر پشتیبانی جبهه سلامت تبدیل شده است اعلام کرد: اعضای خواهر عضو کانون در اقدامی جهادی با توجه به برخی کمبودهای اقلام بهداشتی با تشکیل کارگاه‌های کوچک به تولید ماسک‌های استاندارد پرداخته که توسط برادران عضو کانون به‌صورت رایگان در سطح شهر و روستا توزیع می‌شود.

 

وی اظهارداشت: اعضای کانون‌های مساجد علاوه بر ضدعفونی اماکن و معابر، جهت خدمتگزاری به افراد مسن و خانوارهای در معرض بیماری جهت تامین مایحتاج زندگی و به‌منظور اجتناب از ترددهای غیرضروری در دوره مبارزه با ویروس نیز گام بر می‌دارند.

 

اگرچه شیوع کرونا ویروس موجب تعطیلی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به‌منظور قطع چرخه انتشار شده اما این اماکن مذهبی که در دل مساجد قرار دارند بیکار ننشسته و آستین همت را بالا زدند تا با دفاع از جبهه سلامت به تولید برخی اقلام بهداشتی ضروری که کمبود آن موجب نگرانی مردم شده، بپردازند.

 

این کانون‌ها به شکل خودجوش پا در میدان رزم نهاده و در فضای مجازی و حقیقی برای پیشگیری از شیوع این بیماری در تلاش هستند.

 

«منصور تجربه کار» با اشاره به همت اعضای کانون فرهنگی و هنری آل یاسین در تقویت روحیه معنوی جامعه که به خاطر شیوع‌ کرونا ویروس در معرض هجمه‌های رسانه‌ای دشمن با انتشار اخبار نادرست قرار گرفته است گفت: از طریق فضای مجازی و ایجاد شبکه میان اعضای کانون و خانوارهای پیرامون مسجد پویش همگانی چله قرائت دعای فرج را تشکیل داده تا با تقویت معنویت در این جنگ نیز سربلند باشیم.

 

مدیر فرهنگی و هنری آل یاسین روستای ولد صومعه سرا همچنین از قرائت زیارت آل یاسین به صورت مجازی به همت اعضای کانون خبر داد و گفت: کمک در ضدعفونی معابر و منازل روستا از دیگر اقدامات این کانون است.

 

«مهدوی» نیز با کمک جوانان کانون جوادالائمه روستای کشت سرای کومله لنگرود به مقابله با کرونا ویروس پرداخته و به ضدعفونی کردن منازل و  معابر روستا پرداخته است.

بسیجیان پایگاه ثارالله با همکاری اعضای کانون ثامن کوشالشاه لنگرود در قالب طرح کرونا را شکست می‌دهیم به اهدا ماسک و دستکش بین مردم روستا پرداخته است. این کانون همچنین ۴۲۰ بطری مایع ضدعفونی کننده را در هماهنگی با سازمان‌های محتلف دریافت و بین خانوارهای کوشالشاه توزیع کرده است.

 

«شفیعی» مدیر کانون فرهنگی هنری شهید روحی لیلاکوه هم از سم‌پاشی و گندزدایی کوچه و پس کوچه‌های روستا به همت اعضای کانون خبر داد و گفت: روحانی مسجد به همراه جوانان عضو کانون به پخش ماسک و مواد ضدعفونی در روستا می‌پردازند.

 

توزیع بیش از هزار قرص نان صلواتی به همت یکی از خیرین با نیت سلامتی مردم و شفای همه بیماران کرونایی از فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری باب الحوائج چالکیاسر لنگرود در کنار قرائت دعای عهد برای شفای بیماران بوده است.

 

در روستای لیالمان لاهیجان نیز اعضای کانون ولیعصر(عج) آستین همت بالا زدند و به توزیع ۳۰۰ ماسک و کیت‌های آموزشی جهت مقابله با بیماری کرونا در سطح روستا پرداختند. تهیه عکس‌نوشته و پوستر در خصوص چگونگی استفاده از دستکش و ماسک و توصیه‌های‌ لازم جهت خرید و نصب آن در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها از دیگر اقدامات این کانون بوده است.

 

جونان مسجد رضویه قارویر انزلی نیز با همت جهادی محله قارویر را سم‌پاشی کرده و  آموزش‌های لازم در خصوص چگونگی رعایت بهداشت فردی را به افراد محل ارائه دادند.

 

جوانان عضو کانون مسجد اباصالح شفت و گردان امام حسین(ع) نیز لباس جهاد برتن کرده و با حضور در بیمارستان رسول اکرم(ص) در طرح مدافعان سلامت شرکت کردند تا یاریگر پزشکان و پرستارانی باشند که در جبهه سلامت جانانه ایستاده‌اند.

 

کانون فرهنگی هنری قائم‌المنتظر دیزبن لاهیحان نیز با مشارکت اعضای خود به اجرای طرح غربالگری پرداخته و با توزیع ماسک رایگان به بازدید و سرکشی از خانواده‌های مسن و خانواده‌های دارای زمینه بیماری می‌پردازد تا با آموزش بهداشت و روش‌های پیشگیری از بیماری‌ها یاری‌گر آنها در این روزهای سخت باشد.

 

جوانان کانون با همکاری دهیاری و پایگاه مقاومت شهید سلیمانی دیزبن علاوه بر توزیع دستکش بین روستاییان، ضدعفومی روستا را نیز برعهده دارند.

در چابکسر نیز کانون فرهنگی وهنری شهدای چابکسر اقدام به توزیع ماسک و دستکش به اهالی این بخش کرده است. 

 

کانون زینبیون مسجد جامع مازوکله پشته چابکسر هم با کمک خیرین محل اقدام به اهدا اقلام خوراکی به بیمارستان شهید انصاری رودسر کرده تا بتواند از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی این بیمارستان قدردانی کند.

 

روستای چایخانسر رودسر نیز شاهد توزیع ماسک و دستکش و ضدعفونی کردن معابر و منازل سطح روستا به همت کانون فرهنگی هنری شهدای چایخانسر با مشارکت دهیاری و پایگاه بسیج بوده است.

 

اعضای کانون آیت‌الله خامنه‌ایی و کانون ولایت رودسر نیز آستین همت بالا زده و با دوخت ۲ هزار ماسک همراه کادر درمانی در مقابله با کرونا ویروس شدند.

 

شیوع کرونا ویروس در کشور در کنار تمام سختیها و مشکلاتی که ایجاد کرد و باعث جان باختن بسیاری از هموطنانمان شد، بار دیگر نشان داد که ملت ایران در سایه آموزه‌های قرآنی و اسلامی در کنار هم ایستاده و به‌مانند دوران دفاع مقدس در کمک به همنوع و دفاع از میهن خود از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد. 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های مساجد در مقابله با کرونا تولید ماسک کانون های مساجد گیلان کانون فرهنگی هنری کانون های مساجد مقابله با کرونا فرهنگی و هنری کرونا ویروس اعضای کانون آستین همت عضو کانون کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۱۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه توسعه صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور در نشست با فعالان صنعت پتروشیمی روز سه شنبه برگزار و مقرر شد قرارگاه حل و پیگیری مسائل و مشکلات صنعت پتروشیمی و همچنین قرارگاه توسعه این صنعت تشکیل شود.

مخبر در نشست فعالان صنعت پتروشیمی با اشاره به تعامل و رابطه خوب و سازنده دولت سیزدهم و فعالین صنعت پتروشیمی تاکید کرد: باید انتظارات دو طرفه دولت و پتروشیمی برآورده شود که در این راستا قرارگاه پیگیری مسائل و مشکلات صنعت پتروشیمی در حوزه معاون اول رییس جمهور ایجاد خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: علاوه بر تشکیل قرارگاه رفع مسائل و مشکلات پتروشیمی یک قرارگاه توسعه این صنعت با سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای جهش تولید در بخش پتروشیمی برنامه ریزی و ایجاد شود.

وی ادامه داد: باید طرح‌های کوتاه مدت ظرف یک ماه آینده جمع آوری شود و برنامه ریزی و اقدام لازم برای بهره برداری از طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ پتروشیمی در سال جاری نهایی شود و همچنین در جلسات منظم قرارگاه توسعه برنامه ریزی میان مدت سه ساله با جمع بندی دستگاه‌های مربوطه در راستای تسهیل امور و رفع موانع به صورت مستمر دنبال خواهد شد و اقدامات بلند مدت نیز با توجه به مزیت‌های کشور در این قرارگاه تدوین شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه نفت، گاز و پتروشیمی جزو مزیت‌های جدی کشور است، خاطرنشان کرد: تاکنون سرمایه گذاری لازم در زمینه گاز و پتروشیمی انجام نشده است و نتوانسته‌ایم در صادرات گاز در جهان پیشرو باشیم و انتظار می‌رود در سال جاری با راهبرد جهش تولید و راه حل مشارکت مردمی و همچنین اعتماد بازار سرمایه، فعالان اقتصادی و مردم به صنعت بزرگ پتروشیمی در راستای جهش تولید، شاهد عملکرد بیش از گذشته این بخش در اقتصاد کشور باشیم.

مخبر بر ضرورت تامین انرژی، برق و آب مورد نیاز پتروشیمی‌ها با تکیه بر انرژی‌های تجدید پذیر و همچنین طرح‌های شیرین سازی آب توسط شرکت‌های پتروشیمی تاکید کرد.

معاون اول رییس جمهور تعاملات و دیپلماسی بین المللی دولت سیزدهم را فرصتی بسیار مناسب برای جذب سرمایه گذاری خارجی عنوان و تاکید کرد: جذب سرمایه خارجی و بازار سرمایه باید در اولویت شرکت‌های پتروشیمی قرار گیرد و با توجه به اینکه توسعه زنجیره پایین دستی یکی از مهمترین ظرفیت‌های مشارکت بخش خصوصی است، ضرورت دارد در دستور کار شرکت‌های پتروشیمی قرار گیرد تا زمینه‌های حضور و فعالیت مردم در این بخش از اقتصاد کشور با کمک دولت، تسهیلات بانکی و شرکت‌های پتروشیمی فراهم شود.

وی در پایان با اشاره به لزوم جلوگیری از خام فروشی در صنایع پتروشیمی بر راه اندازی طرح‌های تبدیل متانول به بنزین در پتروشیمی‌ها تاکید کرد.

همچنین در ابتدای این جلسه احمد مهدوی ابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گزارشی در خصوص نقش شرکت‌های پتروشیمی در شاخص‌های کلان اقتصاد ملی ارائه کرد که تولید قابل فروش ۵۲,۶ میلیون تنی محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲، اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری و یک میلیون نفری در صنایع تکمیلی، رشد تولید محصولات صنعت پتروشیمی از ۲۸.۵ درصد برنامه سوم به ۴۰.۶ درصد در برنامه ششم و افزایش صادرات محصولات پتروشیمی از ۶۷ میلیون تن بین سال‌های ۹۷ تا ۹۹ به ۸۲ میلیون تن در دولت سیزدهم ارائه کرد.

همچنین طبق این گزارش ۵۶ طرح در دست اجرا در برنامه هفتم توسعه با میانگین وزنی پیشرفت فیزیکی ۴۴ درصد و ظرفیت اسمی ۳۵ میلیون تنی عملیاتی خواهد شد که ۱۰ طرح بزرگ پتروشیمی در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

در این جلسه همچنین مدیران عامل شرکت‌ها و هلدینگ های پتروشیمی درباره راه حل های رفع مشکلات و مسائل این صنعت در تداوم توسعه صنایع و رشد تولید به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کد خبر 6099781 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • قرارگاه توسعه صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند