Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رسانه‌های آمریکایی روز شنبه گزارش دادند که کرونا در 49 ایالت این کشور شیوع یافته و دستکم 2340 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، کرونا در 49 ایالت از 50 ایالت آمریکا شیوع یافته و تنها روز شنبه ابتلای 93 نفر دیگر به ویروس کرونا در آمریکا مثبت اعلام شد تا شمار مبتلایان به این ویروس در آمریکا به 2340 نفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر، روزنامه «نیویورک تایمز» امروز از مرگ یک پیرزن 82 ساله در منهتن نیویورک به دلیل ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. شمار قربانیان این ویروس در آمریکا اکنون به 50 نفر رسیده است.

احتمال ابتلای 500 هزار آمریکایی به کرونا
-روزنامه هیل: به احتمال زیاد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به 500 هزار نفر می رسد .
یکی از اساتید علوم پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز از مردم آمریکا خواست تعداد پایین موارد تایید شده ویروس کرونا در کشورشان را باور نکنند.
این نشریه در گزارشی به قلم مورگان استاتلر در پایگاه اینترنتی خود نوشت: مارتی ماکاری جمعه در گفتگو با پایگاه اینترنتی یاهو فایننس هشدار داد تعداد واقعی افراد آلوده به ویروس که (در جامعه) می‌چرخند ممکن است «بین 50 هزار تا نیم میلیون نفر باشد.»
وی گفت معتقد است تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا بسیار بیشتر از هزار و 600 مورد تایید شده و 41 مورد مرگ است که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری گزارش داده است.
-درپی شیوع ویروس کرونا مقامات ایالت جورجیا اعلام کردند برگزاری انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری را تا 19 مه به تعویق می‌اندازند.
جورجیا دومین ایالت آمریکاست که در پی تعطیل شدن همه اجتماعات عمومی در سراسر کشور به منظور تلاش برای کاستن از سرعت شیوع بیماری کرونا، برگزاری انتخابات مقدماتی را به تعویق می اندازد.
لوئیزیانا نخستین ایالت آمریکا بود که روز جمعه به دلیل شیوع کرونا، برگزاری انتخابات مقدماتی خود را به تعویق انداخت.
-هجوم مردم آمریکا به مراکز تست ابتلا به ویروس کرونا
شیوع ویروس کرونا در آمریکا سبب ایجاد صف های طولانی در برابر مراکز انجام آزمایش آلودگی به این ویروس شده است.

-فرماندار آیووا: شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در ایالت آیووا در آمریکا به 18 نفر رسید.
کیم رینولدز KIM REYNOLDS فرماندار این ایالت افزود :روز یکشنبه ، وزارت بهداشت عمومی از یک مورد مثبت دیگر کرونا مطلع شد.
همانطور که ما انجام داده ایم و همچنان ادامه می دهیم ،مردم آیووا را تشویق می کنیم تا اقدامات حفاظتی شخصی را در پیش بگیرند،در خانه بمانید ، دست های خود را بشویید ، مسیر سرفه ها و عطسه ها را بپوشانید ، روزانه سطوح لمس شده را تمیز کنید ، لوازم بهداشتی را برای همگان در دسترس قرار دهید و اگر بیمار هستید ، قبل از مراجعه به پزشک ، ابتدا با پزشک خود تماس بگیرید.
-سی ان ان از ممانعت از ورود یک خبرنگار به نشست خبری کاخ سفید به دلیل داشتن اندکی تب 99.9 درجه فارنهایت (حدود 38 درجه سانتیگراد) خبر داد.
-ای بی سی: کیت های قلابی تشخیص کرونا در فرودگاه لس آنجلس
ماموران اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا بسته‌ای از کیت‌های قلابی تشخیص کرونا را که از انگلیس وارد شده بود‎، در فرودگاه بین المللی لس آنجلس کشف و ضبط کردند.
اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا این اقدام را رهگیری قابل توجه در زمانی که آمریکا در میان بحران اضطراری ملی قرار دارد، توصیف کرد.
- براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا‏، بیش از 81 آزمایشگاه بهداشت عمومی در همه 50 ایالت آمریکا فعال و در حال انجام آزمایش هستند.
-طبق داده‌های دانشگاه جان هاپکینز بیش از 155 هزار و 500 مورد ابتلا به ویروس کرونا در دست کم 140 کشور تایید شده است. در آمریکا نیز بیش از 2 هزار و 500 نفر مبتلا شده اند و دست کم 56 نفر مرده اند
-به علت نگرانی از شیوع بیش از پیش ویروس کرونا ، ساختمان های اداری کاپیتول هیل که مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا در آن قرار دارند تا ماه آوریل به روی عموم بازدید کنندگان بسته شد.
-مقامات بهداشتی شهر کینگ در ایالت واشنگتن اعلام کردند با تائید مبتلا شدن شصت فرد جدید به ویروس کرونا در این ایالت تعداد مبتلایان در این شهر به 388 نفر رسید.

نتیجه آزمایش کرونای ترامپ اعلام شد
کاخ سفید اعلام کرد جواب آزمایش ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا به ویروس جدید کرونا منفی است.
پزشک کاخ سفید بامداد یکشنبه با صدور بیانیه‌ای از منفی بودن جواب آزمایش ابتلای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به ویروس «کووید19» خبر داد.
در بیانیه «شان کانلی» پزشک کاخ سفید، خطاب به «استفانی گریشام» دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، آمده است: «عصر امروز تاییدیه منفی بودن جواب آزمایش [کرونا] رئیس‌جمهور را دریافت کردم».

تمام کسانی که با ترامپ در ارتباط هستند تب‌سنجی می‌شوند
کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد که تمام کسانی که در ارتباط نزدیک با رئیس جمهور آمریکا و معاون وی هستند تب‌سنجی خواهند شد.
کاخ سفید از تمام کسانی را که در ارتباط نزدیک با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هستند از جمله خبرنگارانی که امروز برای حضور در نشست خبری ترامپ درباره مقابله با ویروس کرونا به کاخ سفید آمده‌اند را تب‌سنجی می‌کند.
«جود دیره» سخنگوی کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «جدای از احتیاط فراوان، کنترل دمای تمامی کسانی که در ارتباط نزدیک با رئیس جمهور و معاون وی هستند در حال انجام است.»

خودمان را برای بدترین سناریوها درباره کرونا آماده می‌کنیم
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه گفت که این کشور خود را برای بدترین سناریوها درباره ویروس کرونا آماده می‌کند.
وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، با اشاره به مرگ 50 نفر در آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا گفت: «در این بحران که منشأ آن چین بوده کنار یکدیگر هستیم و واکنش ملت آمریکا به آن مناسب بوده است.»
رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت که شب گذشته تست کرونا داده و منتظر نتیجه آن است. این در حالی است که پزشکان کاخ سفید اواخر روز گذشته اعلام کردند که ترامپ هیچ نیازی به انجام تست کرونا ندارد.
ترامپ از مردم آمریکا خواست که دست ندهند و از انجام مسافرت‌ها خودداری کرده و از شرکت‌ها نیز خواست تا از شرکت اپل تبعیت کرده و فروشگاه‌های خود را تعطیل کنند.
وی گفت که انجام تست کرونا در آمریکا رایگان شده و به خانواده‌های آمریکایی در صورتی که به کمک‌های پزشکی نیاز داشته باشند ارائه خواهد شد.
رئیس‌جمهور آمریکا گفت که در حال بررسی محدودیت سفر بین ایالت‌های آمریکا و همچنین متوقف کردن مسافرت‌ها از انگلیس و ایرلند به آمریکا است.

ساختمان کنگره بر روی عموم بسته شد
ساختمان‌های مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا به خاطر ترس از شیوع ویروس کرونا بر روی عموم مردم این کشور بسته شد.
بنابر گزارش شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا، ساختمان‌های اداری کاپیتول هیل (کنگره آمریکا) که مجلس نمایندگان و مجلس سنای ایلات متحده در آن قرار دارد به دلیل ترس از شیوع ویروس کرونا تا ماه آوریل بر روی عموم بازدید کنندگان بسته شد.
این در حالی است که پیش از این با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور روز جمعه در آمریکا وضعیت فوق العاده اعلام کرد.
ترامپ با اعلام حالت فوق العاده در آمریکا از اختصاص 50 میلیارد دلار برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا در آمریکا خبر داد. او از بیمارستان‌ها خواست برنامه‌های آمادگی اضطراری خود را فعال کنند.
مطابق تازه‌ترین آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از 2 هزار و 300 نفر رسیده و این بیماری تاکنون 51 قربانی در این کشور گرفته است.

قرنطینه بیش از 300 تروریست آمریکایی پس از بازگشت از افغانستان
بیش از 300 تروریست آمریکایی پس از بازگشت از افغانستان برای جلوگیری از شیوع کرونا به مدت 14 روز قرنطینه شدند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس از قرنطینه بیش از 300 تروریست آمریکایی پس از بازگشت از افغانستان برای جلوگیری از شیوع کرونا به مدت 14 روز خبر داد.
براساس این گزارش، این افراد که پس از 9 ماه ماموریت خود در افغانستان در قالب ماموریت ناتو، قرار است در هنگام بازشگت به آمریکا، دو هفته در قرنطینه به‌سر ببرند.
همزمان با شیوع ویروس کرونا در افغانستان، روز گذشته یک عضو کنگره آمریکا اعلام کرده بود سربازان این کشور در افغانستان به علائمی شبیه آنفولانزا مبتلا شدند که به احتمال زیاد علائم ویروس کرونا است.
«مارک پوکان» نماینده حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان این کشور از عدم آزمایش از سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان انتقاد کرد.
وی همچنین گفت که از وضعیت نظامیان بعد از تماس یکی از خانوادگان این افراد با دفتر وی از این وضعیت مطلع شده است.

تمامی پروازها از انگلیس و ایرلند به آمریکا متوقف می شود
«مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا روز شنبه اعلام کرد که ممنوعیت پرواز از کشورهای اروپایی به آمریکا بسط خواهد یافت و از روز سه‌شنبه شامل انگلیس و ایرلند نیز خواهد شد.
به نوشته خبرگزاری فرانسه،‌ وی که در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید صحبت می‌کرد،‌ افزود: «شهروندان آمریکایی که در انگلیس و ایرلند هستند می‌توانند به خانه بازگردند. ساکنان قانونی این امکان را دارند و آنها از طریق فرودگاه‌هایی خاص به آمریکا باز خواهند گشت.»
ممنوعیت مسافرت 30 روزه از کشورهای اروپایی به آمریکا از امروز اجرایی می‌شود، اما این ممنوعیت شامل انگلیس و ایرلند نمی‌شد.

پیامدهای اقتصادی کرونا  
- شرکت های هواپیمایی آمریکایی هم از بحران شیوع ویروس کرونا در امان نمانده اند و محتمل زیانهای سنگینی شده اند .
-شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز روز شنبه اعلام کرد در نظر دارد دارد  75 درصد از پرواز‌های بین المللی خود را تا 6 مه (17 اردیبهشت) کاهش دهد و تقریبا همه هواپیما‌های بزرگ خود را زمین گیر کند.
کاهش گسترده پرواز‌های امریکن ایرلاینز شامل تعلیق تقریبا همه پرواز‌های بین المللی با مسافت‌های طولانی به آسیا، استرالیا، اروپا، نیوزیلند و آمریکای جنوبی می‌شود.
-شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز نیز شنبه شب اعلام کرد پرواز‌های خود را به انگلیس قطع خواهد کرد، ساوت وست ایرلاینز نیز در این زمینه گام‌هایی برداشته است و دلتا ایرلاینز هم در نظر دارد پرواز‌های خود را به انگلیس متوقف کند.
در همین حال، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، گفت دولت فورا همکاری با کنگره را برای حمایت از صنایع هوایی و دریایی که از این بحران به شدت آسیب دیده اند، آغاز خواهد کرد.

ساعت ها انتظار مسافران در صف های بسیار طولانی در فرودگاهها
-مجری سی ان ان گفت: به این تصویر نگاه کنید. اینجا فرودگاه بین المللی شیکاگو است. شاید از خود بپرسید این افراد منتظر چه هستند. این مسافران منتظرند تا ماموران مرکز کنترل و پیشگیری بیماری برای اطمینان از آلوده نبودن آنها به ویروس کرونا، آنان را کنترل کنند. اما حتماً توصیه ها و اخبار را درباره حفظ فاصله اجتماعی برای جلوگیری از شیوع بیماری شنیده اید. (آنچه در این تصاویر می بینیم) حفظ فاصله اجتماعی نیست. شنیده ایم دیگر فرودگاههای کشور هم وضعیت مشابهی دارند و برخی افراد هم از اینکه مجبورند فرم پر کنند ابراز نارضایتی کرده اند. این در حالی است که اطلاعات چندانی در این باره نداریم که آیا آنها به مواد ضدعفونی کننده دست، دسترسی دارند یا خیر.
جی پریتزکر، فرماندار ایلینوی با ناامیدی یکشنبه صبح در صفحه اش در توئیتر نوشت: دولت فدرال باید همین حالا اوضاع را سر و سامان دهد.

مشکلات فراوان بیمارستانهای آمریکا برای رسیدگی به مبتلایان به کرونا
بیمارستانهای سراسر آمریکا برای درمان تعداد فزاینده بیماران آلوده به ویروس کرونا چادرهایی را در خارج از بخش‌های اورژانس بر پا کرده اند.
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت :در داخل اتفاقهای استراحت کارکنان بیمارستانها و بخش فیزیوتراپی تخت‌های اضافه قرار داده شده است.
در حالیکه همه گیری آلودگی به ویروس کرونا در روزها و هفته های آینده تشدید می شود کسی نمی داند که آیا این تمهیدات کافی خواهند بود.
مسولان آمریکایی می گویند اگر قرار باشد ویروس کرونا به همان سرعتی که در چین ، ایتالیا گسترش یافت در آمریکا نیز گسترش یابد، فشاری که بر نظام درمانی وارد خواهد شد می تواند فلج کننده باشد.

واشنگتن برای مهار کرونا با کمبود اقلام پزشکی و فضای مناسب مواجه است
در حالی که ویروس کرونا جهان را درنوردیده، اینک مقامات بهداشتی آمریکا از کمبود اقلام لازم پزشکی برای مهار این ویروس مرموز خبر می دهند.
یک خبرگزاری آمریکایی به نقل از مقامات بهداشتی ایالت «واشنگتن» ایالات متحده از کمبود فضا و اقلام پزشکی برای مهار ویروس کرونا خبر داد.
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» شنبه شب به وقت تهران به نبرد مقامات بهداشتی واشنگتن در دو جبهه مهار کرونا و اطمینان از وجود تسهیلات لازم در بیمارستانها برای مداوای بیماران اشاره کرد.
دکتر «کتی لافی» یک مقام بخش بهداشتی واشنگتن در گفت وگو با آسوشیتدپرس از نظام سلامت و بهداشت موجود در این ایالات گلایه کرد. در حالی که دولت آمریکا هزاران دستگاه تنفسی، دستکش و ملزومات دیگر را برای بیمارستان‌های واشنگتن ارسال کرده، اما این حجم از امکانات نیز با توجه به روند رو به رشد رجوع بیماران به مراکز درمانی کافی نیست. جمعه شب شمار بیماران کرونایی در ایالت واشنگتن به 560 نفر رسید. 37 نفر هم در این ایالت جان باختند.
دکتر لافی با انتقاد از وضعیت موجود در مراکز درمانی آمریکا به صراحت از کمبود فضا، کارکنان و موارد دیگر برای برخورد مناسب با ویروس کرونا خبر داد.
یک مقام دیگر بخش بهداشت آمریکا در این زمینه معتقد است که این مسئله یک مشکل ملی است و ضروری است تا دولت فدرال، بیمارستان‌ها را برای اطمینان از سلامتی مردم تجهیز کند.
به گفته مقامات مطلع، آزمایش کرونا نیز خود به یک دغدغه مبدل شده و تاکنون تنها حدود 65 هزار نفر در واشنگتن این آزمایش را داده اند و البته کمبود کیت تشخیص آزمایشگاه‌ها نیز مشهود است.
این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شنبه شب به وقت تهران در نشست خبری گفت که آمریکا خود را برای بدترین سناریوها درباره شیوع ویروس کرونا آماده می‌کند.

ترامپ شایستگی فرماندهی کل قوا در دوران بحرانی کنونی را ندارد
پایگاه اینترنتی نشریه هیل نوشت ویروس کرونا بزرگترین ضعف های ترامپ را آشکار می سازد .
شرایط بسیار نگران کننده است. اکنون شرایطی است که کشور به سران و مخصوصا فرمانده کل قوا برای دلگرمی و قوت قلب دادن چشم دوخته است. مهمتر از آن ما می خواهیم فرمانده کل قوا واقعیت را بگوید و راه حل هایی ارائه کند. اما هیچکدام از این موارد را از دونالد ترامپ ندیده ایم.
-نیویورک تایمز:  تست ابتلا به کروناویروس در مورد دو قانون گذار ایالتی نیویورک مثبت اعلام شد. تاکنون شمار موارد تایید شده ابتلا به کرونا در ایالت نیویورک 613 نفر اعلام شده که 269 نفر آن‌ها در نیویورک سیتی بوده اند.

برزیل
-مبتلابودن 5 تن از همراهان رئیس جمهوری برزیل در دیدار با ترامپ
پنج نفر از مقاماتی که همراه بولسونارو در دیدار او با ترامپ بودند به ویروس کرونا مبتلا هستند.
در حالیکه رئیس جمهوری برزیل از منفی بودن آزمایش کرونای خود خبر داده و وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده رئیس جمهور قرار است هفته آینده بار دیگر معاینه شود، طبق گزارش وزارت بهداشت برزیل مقامات همراه وی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، عبارتند از:
1-سناتور نلسینو سنت
2-مسئول تجارت برزیل در ایالات متحده نستور فورستر
3-وزیر ارتباطات ریاست جمهوری، فبیو واژنگارتن.
همچنین وکیل بولسونارو کارینا کوفه و شهردار میامی فرانسیس سوارز نیز که همراه رئیس جمهوری برزیل در دیدار با ترامپ بودند آلوده به ویروس کرونا هستند.
در همین حال بر اساس گزارش وزارت بهداشت برزیل 121 مورد کرونا ویروس در این کشور تائید شده است. بر اساس تصمیم دولت، مدارس دو استان ریودوژانیرو و سائوپائولو به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع بعدی تعطیل است و تجمعات بالای 500 نفر ممنوع و بسیاری از مراسم در این کشور لغو شده است. همچنین هر خارجی که به برزیل وارد شود یک هفته قرنطینه خانگی میشود.

-شیلی
- وزارت بهداشت شیلی، در پی آزمایش مثبت یکی از مسافران کشتی کروز به ویروس کرونا، بیش از 1300 نفر از مسافران دو فروند کشتی کروز در سواحل این کشور قرنطینه شدند.
 
 اتخاذ تدابیر جدی تر برای مقابله با ویروس کرونا در آمریکای مرکزی
کشور‌های آمریکای مرکزی برای مقابله با شیوع ویروس کرونای جدید، موسوم به کووید-19، تدابیر بیشتر و جدی تری اتخاذ کردند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد کشور‌های آمریکای مرکزی، از جمله السالوادور، هندوراس و پاناما، در روز گذشته (شنبه)، اقدامات قاطعانه تری برای مهار ویروس کرونا که در سراسر جهان، از جمله در قاره آمریکا، در حال گسترشِ بسیار سریع است، صورت دادند. این اقدامات شامل ممنوعیت تشکیل تجمعات بزرگ و همچنین محدودیت سفر می‌شود.
کنگره السالوادور، یک سری تدابیر فوق العاده و فوری را که نائیب بوکِلِه، رئیس جمهور این کشور، برای جلوگیری از شیوع این ویروس، دفاع در برابر تهدید این بیماری برای سلامت عمومی و ممانعت از بروز یک بحران بهداشتی در این کشور، تقاضا کرده بود، به تصویب رساند. این تدابیر شامل محدودیت شدید سفر به السالوادور و همچنین خروج از این کشور می‌شود. شایان ذکر است که کشور السالوادو تاکنون هیچ مورد از ابتلا به بیماری کووید-19 را گزارش نکرده است.
پیشتر، کشور‌های هندوراس و گواتمالا نیز در همین راستا، برگزاری تجمعات بزرگ را ممنوع کرده بودند تا مانع از شیوع سریع و گستردهِ این ویروس که در کشور‌های آسیایی و اروپایی مشاهده شده است، در این دو کشور شوند.
کشور پاناما پیش از کشور‌های یاد شده در آمریکای لاتین، در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا پیشتاز شده و برگزاری تجمعات بزرگ را در پاناما ممنوع اعلام کرده بود. مقامات پاناما- به جای تأکید بر "ممنوعیت" سفر- اعلام کردند پرواز‌هایی که از دو قاره اروپا و آسیا وارد پاناما می‌شوند، به طور موقت و تا اطلاع ثانوی، به حالت "تعلیق" درخواهند آمد. تنها موارد مستثنی از این تعلیق، پرواز‌هایی خواهند بود که پزشکان، تجهیزات پزشکی یا سایر کمک‌های بشردوستانه را به پاناما منتقل می‌کنند.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا آمریکا برای بدترین سناریوها ویروس کرونا در آمریکا برای جلوگیری از شیوع ابتلا به ویروس کرونا رئیس جمهور آمریکا ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا انگلیس و ایرلند مجلس نمایندگان مقامات بهداشتی آلوده به ویروس وزارت بهداشت دونالد ترامپ ایالت آمریکا اعلام کردند بین المللی تایید شده برای مهار کاخ سفید روی عموم روز شنبه اعلام شد شده اند بسته شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی هشدار دادیم

آفتاب‌‌نیوز :

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه نشست امروز هیات دولت، گفت: حماس در چهارچوب اصول خود و در طرحی واقع بینانه پاسخ ابتکار پیشنهادی مصر و قطر را ارائه کرد.

وزیر خارجه تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها به وعده خودشان عمل کنند همه چیز برای برقراری آتش بس پایدار و حل مسئله در غزه فراهم است.

وی افزود: نتانیاهو و افراد افراطیِ رژیم صهیونیستی تلاش خود را برای تداوم جنگ به‌کار می‌برند؛ چون آتش‌بس می‌تواند بحران جدیدی برای آن‌ها باشد.

ایران و مصر مصصم به برقراری روابط دیپلماتیک هستند

وزیر خارجه تاکید کرد: گفتگوی با همتای مصری ام داشتم و در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت به روابط طبیعی هستیم. با همسایگان رابطه قوی داریم و دو روز قبل از شروع عملیات به کشور‌های که در آن پایگاه آمریکایی وجود داشت اطلاع دادیم تنبیه رژیم صهیونیستی به خاطر جنایات آن در منطقه است.

هشدار دادیم اگر آمریکا اقدامی کند پاسخ ما فوری و قطعی خواهد بود

وی افزود: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی و کشور‌هایی که آمریکا در آنجا پایگاه داشت اعلام کردیم هدف‌مان همسایگان و پایگاه‌های آمریکا نیست بلکه رژیم اسرائیل است. در این پیام هشدار دادیم اگر آمریکا وارد اقدام علیه منافع ایران شود پاسخ ما بر روی پایگاه‌های آمریکا در منطقه فوری و قطعی خواهد بود. 

وزیر خارجه عنوان کرد: به دوستان‌مان که پایگاه‌های امریکا در کشورشان قرار دارد اعلام کردیم روابط‌مان بر مبنای برادری است، اما اگر آمریکا دست از پا خطا کند پایگاه‌های آمریکا را مورد هدف قرار خواهیم داد. عمده کشور‌های همسایه به ما اعلام کردند به هیچ کشوری اجازه تعرض به ایران از خاکشان را نخواهند داد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: امید است پاسخی که ایران به گستاخی رژیم صهیونیستی داد کمک کند که هر چه زودتر بحران درمنطقه فروکش کند و حقوق فلسطینیان در این چهارچوب تامین شود و به طور قطع ما در مسیر دوستی و همکاری هرچه بیشتر با همسایگان و همه کشور‌های منطقه و جهان حرکت می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • نتانیاهو «بدترین متحد آمریکا»
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • احتمال عبور آمریکا و اروپا از نتایاهو پس از حمله به رفح/ حکم تعقیب جنایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی عملیاتی خواهد شد؟
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • امیرعبداللهیان: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی هشدار دادیم
  • پیوند علم و سیاست در دانشگاه‌های ایران علیه صهیونیسم
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است