Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@00:53:04 GMT

تاکید دوباره مسئولان به برگزاری "جشنواره کن"

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۷۱۷۲۶

آفتاب‌‌نیوز :

پس از گزارش هفته نامه فرانسوی لوپوئن مبنی بر لغو حتمی جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۲۰ به سبب شیوع ویروس کرونا، «تیری فرمو» دبیر کن در بیانیه ای به این اخبار واکنش نشان داد و اعلام کرد که با بررسی دقیق شرایط در فرانسه و دیگر کشورها و با همکاری با مسئولان شهری کن، تصمیم درباره دوره هفتاد و سوم این رویداد سینمایی را در اواسط ماه آوریل خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ورایتی، دبیر کن با تکذیب و غیرواقعی خواندن گزارش هفته نامه «لوپوئن» فرانسه درباره عدم برگزاری جشنئواره در سال جاری گفت که نشست خبری اعلام فیلم های جشنواره نیز طبق برنامه در تاریخ ۱۶ آوریل برگزار می شود.

مسئولان کن روز جمعه و با اعلام رسمی دولت فرانسه مبنی بر ممنوعیت تجمعات بیش از ۱۰۰ نفر نیز اعلام کرده بود همچنان به برگزاری جشنواره و عادی شدن شرایط تا زمان آغاز جشنواره امیدوار است.

«تیر مومو» در مصاحبه‌ای با نشریه لوموند فرانسه نیز عنوان کرده بود که او و تیم برگزاری جشنواره مشغول آماده سازی جشنواره هستند و امیدوارند که اوج شیوع ویروس کرونا تا اواسط ماه می پایان یابد.

سنت ما این است که می گوئیم جشنواره کن اولین نشانه تابستان است و برای خوشبین بودن و امیدوار بودن بیایید بگوئیم که جشنواره فیلم کن اولین رویداد جهانی برای جشن گرفتن زندگی دوباره خواهد بود.

سینماهای فرانسه بر خلاف ایتالیا، بلژیک و نروژ همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند با این شرط که حداکثر ظرفیت سینماها ۱۰۰ نفر باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جشنواره کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۷۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، گروه حقوق بشر عفو بین‌الملل اعلام کرد که فرانسه محدودیت‌هایی را برای ابراز همبستگی با فلسطینیان در غزه اعمال کرده است.
 
در بیانیه شعبه محلی عفو بین‌الملل آمده است که هفته‌های اخیر شاهد محدودیت‌های اعمال‌شده برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین بوده و افراد با اتهام انتشار «تبلیغات تروریستی» مواجه هستند.
 
یکی از مواردی که عفو بین‌الملل به آن اشاره کرد، ممنوعیت کنفرانس برنامه‌ریزی‌شده درباره فلسطین بود که در اوایل ماه جاری توسط انجمن فلسطین آزاد در شهر لیل برگزار شد.
 
مقامات فرانسوی این ممنوعیت را با استناد به نگرانی در مورد «تبلیغات تروریستی» توجیه کردند که توسط مدافعان حقوق به عنوان تلاشی برای خفه کردن گفتمان مشروع در مورد آرمان فلسطین محکوم شد.
 
در میان این تحولات، ماتیلد پانو، یکی از اعضای ارشد پارلمان فرانسه از حزب La France Insoumise (LFI) که به حمایت صریح خود از فلسطین معروف است، فاش کرد که به اتهام تبلیغات تروریستی برای بازجویی احضار شده است.
 
در ایتالیا نیز دانشجویان معترض به جنگ اسرائیل علیه غزه، کنفرانسی که در رابطه با همکاری این کشور با سایر کشورها در زمینه‌های علمی و فضایی با حضور وزرای دولت ائتلاف حاکم برگزار شد را مختل کردند.
 
آنها با حمل پرچم‌های فلسطین، سعی داشتند به سمت محل برگزاری کنفرانس در قلعه والنتینو در شهر تورین راهپیمایی کنند اما نیروهای امنیتی مانع آنها شدند.
 
پلیس تورین اعلام کرد که در این حادثه هفت افسر مجروح شده‌اند. جورجیا ملونی، نخست‌وزیر این کشور همبستگی خود را با نیروهای امنیتی اعلام کرد.
 
وی در شبکه اجتماعی ایکس به شدت معترضان را محکوم و تاکیدکرد که دولت (ایتالیا) در کنار کسانی است که از آزادی و امنیت شهروندانش محافظت می‌کنند.
 

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا